Ville bara säga att det är klart med att Niklas Danielsson kommer att spela i DIF's tröja nästa år, han valde er i konkurrens med Luleå, Timrå,Leksand,Brynäs...kul för er men mindre kul för oss..
Var väl i oförsig väntat...han är för på tok för bra för allsvenskan.
Det är väl bara honom lycka till.
Som spelare är väldigt kraftfull, fysisk, bra på skridskor, bra teknik, kliver inte undan när det hettar till lite, gör mycket poäng. Har väl en stor nackdel....drar på sig för mycket utvisningar..ungdomlig entusiasm kanske ...Han är en riktig pain in the ass när han forecheckar på motståndarbackarna.
Får han bygga på sig lite muskler och rättar till sina idiotutvisningar han tar ibland så kan han bli riktigt bra. Hatar att förlora och kanske lite lätt att störa på grund av sitt humör. Lite för vek än men som sagt stenhård träning som ger lite muskler så. Räkna inte med en färdig elitseriespelare på en gång men om någon säsong så.
Redan i december tror jag att det var så önskade jag att DIF skulle kolla in Nicke Danielsson, och så rätt jag fick. Bor själv utanför Uppsala och har sett killen live i många matcher. Nu är det ju viss skillnad mellan Elit och Allsvenskan, men jag garanterar att DIF har värvat en mycket skicklig och duktig spelare. Personligen så tycker jag att han är en av Allsvenskans absolut bästa spelare. Grattis DIF och bra jobbat.