Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Enbom »

Enda möjligheten att han skulle spela med oss är väl att han vill lira OS och måste hålla igång fram tills dess. I det fallet skulle jag inte vilja ha honom, han skulle inte lira mer efter OS då.

Men är det inte lite väl önsketänkande att hoppas på comeback dagen efter han hade presskonferens och meddelade att han skulle sluta? ;>
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Enbom skrev:Enda möjligheten att han skulle spela med oss är väl att han vill lira OS och måste hålla igång fram tills dess. I det fallet skulle jag inte vilja ha honom, han skulle inte lira mer efter OS då.

Men är det inte lite väl önsketänkande att hoppas på comeback dagen efter han hade presskonferens och meddelade att han skulle sluta? ;>
Kan verkligen inte fatta att folk fortfarande ens diskuterar om att "Sudden" skulle göra comeback hos oss EFTER att han offentliggjort att han lägger av med hockeyn. Redan innan det var det ju klart att han aldrig mer skulle göra det.
Nu om någon gång borde väl allt snack om Mats och en eventuell återkomst i DIF dö ut helt.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Lägg ner alla önskedrömmar om Sudden nu.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Snälla DIF. Nästa säsong så struntar ni helt i utespelare tills den dagen då ni har säkrat en bra målvakt till laget. Först då kan ni kika på förstärkning bland utespelarna. Det är inte där det behöver förstärkas. Med en stabil målvakt så hade DIF haft mycket mer poäng. Kan ju alltid hoppas på att Tellan gör comeback, ge honom ett fett bud nästa år.
mankan

Inlägg av mankan »

Har tänk på en grej lite kul faktist, tänk om Daniel Tjärnqvist kommer hem till nästa säsong så även bröderna kronwall det roliga i det hela är: Fatta vilka bröder dif har i laget: Bröderna Holmqvist, Tjärnqvist, Kronwall! Man kanske skulle kunna få en kedja kallad blues brothers 8) :)
Mankan
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Om N. Kronwall kommer hem till nästa säsong ska jag personligen simma över atlanten och hämta honom.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Soulsic skrev:Om N. Kronwall kommer hem till nästa säsong ska jag personligen simma över atlanten och hämta honom.
Jag hänger gärna med.

Men jag hoppas att vi får se Kronwallarna i Djurgården igen inom ett par år.

Jag får nästan ståfräs när jag tänker på att få se en sån här på Hovet:

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Läste att Simon Gamache bjuds ut till Elitserieklubbarna. Undrar just hur mycket han skulle kosta, rent teoretiskt.

http://eliteprospects.com/player.php?player=10315
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Edin skrev:
Soulsic skrev:Om N. Kronwall kommer hem till nästa säsong ska jag personligen simma över atlanten och hämta honom.
Jag hänger gärna med.

vetefan om om en svensk domare kan hantera kronwall, killen tacklas som scott stevens mer eller mindre kronwall med sina tacklingar för oss till fullsatta läktare på globen med än gång kolla in detta
man får rysningar han skulle skrämma slag på vart ända puckhållare i elitserien,
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Robinhansen skrev: vetefan om om en svensk domare kan hantera kronwall, killen tacklas som scott stevens mer eller mindre kronwall med sina tacklingar för oss till fullsatta läktare på globen med än gång kolla in detta
man får rysningar han skulle skrämma slag på vart ända puckhållare i elitserien
Såna där tacklingar får man ju utvisning för i Elitserien... ( :evil: )
Highwind

Inlägg av Highwind »

Fyfan för svenska domare! Jävla fjollor. De tar utvisningar för fullständigt regelrätta tacklingar. Detta irriterar mig så in h*lvete.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Robinhansen skrev:
Edin skrev:
Jag hänger gärna med.

vetefan om om en svensk domare kan hantera kronwall, killen tacklas som scott stevens mer eller mindre kronwall med sina tacklingar för oss till fullsatta läktare på globen med än gång kolla in detta
man får rysningar han skulle skrämma slag på vart ända puckhållare i elitserien,
Ja, man kan se att Kronwall har Scott Stevens som förebild, men än har han mycket att lära för att komma upp i Stevens klass. Tänk vad rädda spelarna i elitserien var för Ossi, tänk då om Kron-Wall-Of-Pain skulle spela här..... Jonte Hedström skulle inte ens våga gå ut på isen...
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

man får rysningar han skulle skrämma slag på vart ända puckhållare i elitserien,[/quote]

Ja, man kan se att Kronwall har Scott Stevens som förebild, men än har han mycket att lära för att komma upp i Stevens klass. Tänk vad rädda spelarna i elitserien var för Ossi, tänk då om Kron-Wall-Of-Pain skulle spela här..... Jonte Hedström skulle inte ens våga gå ut på isen...[/quote]
ja har har mycket kvar till stevens klass men han kan komma dit också kronwall har många år kvar i NHL och han blir ju bättre för varje gång han snörar på sig skridskorna!. och ddet är väl sagt att vi har proffs domare? aldrig sätt att vi har det känns som i scerige är det en endags utbildning för att bli elitserie domare dom dömmer som kärringar dom tillåter inte hårt spel då är dom rädda själva att det ska gå över styr eller något
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Helt klart är det så att våra värvningar hittills varit stora floppar. Tänker då inte på Klubbertranz, utan på Tjärnqvist och Nilson. Dessa två har varit två av våra sämsta spelare hittills.En etablerad duo som är tänkt att leda laget. Än så länge fyller de inte alls tomrummet efter Linkan (särskilt) och Anger.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Att få tillbaka Linkan vore en dröm.
Sen en riktigt bra defensiv back.
Låst