Fredrik "Linkan" Bremberg | Mannen, myten, legenden!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
poGDI
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Fredrik "Linkan" Bremberg | Mannen, myten, legenden!

Inlägg av poGDI »

Tack!
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Någon som har hört hur det går för Linkan?
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Är väldigt tyst om han nu..
Bonoman

Inlägg av Bonoman »

Vad jag googlat fram är att han tränar med Nacka och i viss mån vårt J20.
Hittar bara det gamla ryktet om Leksand som ny klubb.
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Jag tror att vi kommer att behöva Linkan i DIF den här säsongen och hoppas att ledningen inser detta så snart som möjligt .

Vårat lag är väldigt skadekänsligt och vi vet ju att det ofta är våra viktigaste spelare som är skadade tyvär, med Linkan i laget så får vi ytterligare en dimension till vårat nuvarande spel som är långa anfall och hålla pucken inom laget och vem är inte bäst på detta i sverige om inte Linkan , jag köper inte detta att Linkan inte passar in i årets DIF
DIF kommer vara nummer 1 igen
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

samiam skrev:Jag tror att vi kommer att behöva Linkan i DIF den här säsongen och hoppas att ledningen inser detta så snart som möjligt .

Vårat lag är väldigt skadekänsligt och vi vet ju att det ofta är våra viktigaste spelare som är skadade tyvär, med Linkan i laget så får vi ytterligare en dimension till vårat nuvarande spel som är långa anfall och hålla pucken inom laget och vem är inte bäst på detta i sverige om inte Linkan , jag köper inte detta att Linkan inte passar in i årets DIF
Håller med till fullo! Men kan till viss mån inte hålla med om att ge Linkan mer speltid än Krüger - Engqvist - Josefssons. Sätt Linkan i Marcus Nilsons kedja, då har vi 2 riktigt vassa kedjor som kommer bära oss långt!
Honken

Inlägg av Honken »

Hade vi haft linkan med mot Modo hade vi avgjort i PP
Sätt ihop linkan med Krüger - Engqvist - Josefsson och kanske Kyle i PP
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Har för mig att jag skrev för många år sedan att Linkan passar i alla spelsystem. Killen kan allt förutom att tacklas.
Har ni ett par millar på konto? Hosta gärna upp dem, för styrelsen/företagen kommer förmodligen inte göra ett smack för att dra hit Linkan. Tyvärr!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Vad har hänt med stackars Linkan, fortfarande free transfer?

Alla ligor har väl dragit igång nu va?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

Edin skrev:Vad har hänt med stackars Linkan, fortfarande free transfer?

Han tränar just nu med Djurgårdens juniorer (!) i väntan på lämpligt kontrakt - antingen i Ryssland eller i Schweiz. Detta enligt SvD idag. Man kan ju dock verkligen undra varför han inte får träna med A-laget??? (Jmf med ex. Foppa och MoDo) Anar ugglor i mossen och möjligen stark osämja, verkade underligt redan när Linkan fick dojjan från Ryssland hur nonchalant DIF var - även om laget var fullsatt. Märkligt ointresse... Ngn som vet mer?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Calle skrev:Man kan ju dock verkligen undra varför han inte får träna med A-laget???
Varför skulle han få göra det?
Linkan må vara en gud för oss Djurgårdare. Men han lämnade oss, han vill inte spela med oss i år, så varför ska han då träna med vårt A-lag, och ändra på rytmen i träningarna? Nej, det håller inte.
Jag vill ha tillbaka Linkan så fort som möjligt, men så länge han inte har kontrakt med oss så ska han inte få träna fullt ut med vårat A-lag.
Valet är hans, och ingen annans.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Har ni ett par millar på konto? Hosta gärna upp dem, för styrelsen/företagen kommer förmodligen inte göra ett smack för att dra hit Linkan. Tyvärr![/quote]

Med tanke på att han iallafall får en del av sin lön ifrån ryssarna så borde han ju kunna ställa upp för en liten mindre lön i DIF och få bonus t.ex om vi tar oss till slutspel vilket jag tror att vi gör med Linkan
DIF kommer vara nummer 1 igen
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Calle skrev:
Edin skrev:Vad har hänt med stackars Linkan, fortfarande free transfer?

Han tränar just nu med Djurgårdens juniorer (!) i väntan på lämpligt kontrakt - antingen i Ryssland eller i Schweiz. Detta enligt SvD idag. Man kan ju dock verkligen undra varför han inte får träna med A-laget??? (Jmf med ex. Foppa och MoDo) Anar ugglor i mossen och möjligen stark osämja, verkade underligt redan när Linkan fick dojjan från Ryssland hur nonchalant DIF var - även om laget var fullsatt. Märkligt ointresse... Ngn som vet mer?
Så här tidigt på säsongen så är det väldigt viktigt att DIF kör ihop sina 5:or, man kör alltid med sina 5:or i olika övningar på träningarna för att bli mer samspelta. "Kanske Linkan kan hoppa in istället för Otto eller Nilson" - Det är bättre att nån junior (ex. Cehlin) som hoppar in och kör istället för Linkan för då lär sig den junioren taktiken o spelsättet och kan användas i matcher, medans vi inte har kontrakt med Linkan.
Linkan blir bara överflödig på träningarna, bättre för både Linkan och J20 att han tränar med dom.

Sen vet man ju inte om Linkan kommer lira i något annat ES-lag, lite dumt att outta hela sin spelidé då.

Jämförelsen med Foppa är aningen orättvis då han tränade med Modo för att kunna komma i form och lira matcher med dom, typ som vilken skadad Modo-spelare som helst.
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

Vet inte om detta stämmer men fick höra det från en polare här uppe i Sundsvall som jobbar som publikvärd på Timrås hemmamatcher, enligt han så hade han sett Linkan och Stefan Lindqvist(timrås sportchef) komma utifrån Timrås klubbrum i deras hemmamatch mot Brynäs, vet inte vad han gjorde där men tror inte han åker dit utan anledning.

Vet dock inte om detta stämmer, hoppas verkligen att man inte få se Linkan i Timrås dress.
Kan lova att hela min familj kommer reta mig då för att alla är Timrå fan.

Aja den som lever får se.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Sluta! Snälla säg inte så där igen..

Linkan i nåt annat svenskt lags tröja? Fy fan vad äckligt!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar