Trots att man inte kom till slutspel så är jag stolt över vad laget har presterat och hade man tagit 12 poäng av Mora istället för de man fick så hade man varit där - men det är alltid lätt att vara efterklok.
Så mot alla odds i början av säsongen så klarade man av att stanna kvar i Elitserien - ett Stort GRATTIS!
Tack för denna säsongen - DIF föll med flaggan i topp!
-
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Håller med föregående talare.
Det här året har fört mig närmare DIF och jag har verkligen känt stödet från laget och jag hoppas de känt stödet från oss på läktaren. Det här året var en upplevelse på sitt sätt och jag är överlycklig att vi klarade oss kvar. Det har var början på något nytt. DIF MOT SLUTSPEL 2007!
Det här året har fört mig närmare DIF och jag har verkligen känt stödet från laget och jag hoppas de känt stödet från oss på läktaren. Det här året var en upplevelse på sitt sätt och jag är överlycklig att vi klarade oss kvar. Det har var början på något nytt. DIF MOT SLUTSPEL 2007!
För mig var det här den i särklass jobbigaste och rent psykiskt den mest krävande säsongen i mannaminne..Visst kan jag ,precis som alla andra, känna en viss lättnad över att ha grejat kontraktet men besvikelsen över att ha missat slutspelet är gigantiskt mycket större, detta trots att Säcken och Challe har basat över den kanske svagaste DIF upplagan någonsin..
Vill bara glömma säsongen 05/06
113 WHB
Vill bara glömma säsongen 05/06
113 WHB
De flesta experterna tippade DIF på plats 9-12, nu klarade laget en tiondeplats. Starkt att undvika kval, men samtidigt har serien i år också haft två lag som gått något rent besynnerligt svagt - Leksand och Södertälje.
Jag själv trodde aldrig att Djurgården skulle klara att gå till slutspel och när laget låg där och krigade på en sjundeplats var jag både förvånad och imponerad av vad Säcken och Challe fått ut av det där gänget.
Jag själv trodde aldrig att Djurgården skulle klara att gå till slutspel och när laget låg där och krigade på en sjundeplats var jag både förvånad och imponerad av vad Säcken och Challe fått ut av det där gänget.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Allting talade för DIF till slutspel då de var ett riktigt formstarkt lag efter Rosno. Sedan visade det sig att experterna hade rätt, försvaret höll inte således inte målvakter och känslan för anfallsspelare försvann. Moralen lär vart på botten.
Jag är nöjd med att inte behöva kvala, för de lagen som är i elitserien har en negativ trend och förlorande form. I allsvenskan är man vinnande och har bra moral i laget. Det förvånar mig inte om MIF går upp och Leksand ur, det känns som om det skulle vara rimligt.
Jag är nöjd med att inte behöva kvala, för de lagen som är i elitserien har en negativ trend och förlorande form. I allsvenskan är man vinnande och har bra moral i laget. Det förvånar mig inte om MIF går upp och Leksand ur, det känns som om det skulle vara rimligt.