Säsongen 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
snobbas

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av snobbas »

Stort sug efter säsongskort i klacken, 750 sålda redan säger Öhrman i Maries blogg www.hockeymedmariehallman.se
Robinhansen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Robinhansen »

Highwind skrev:De matcher där Gustaf har stått har vi vunnit eller tagit poäng. Alla matcher då Mark och Riderwall har stått har vi förlorat. Denna Ridderwall. Just nu känns det som en säker förlust så fort han ställer sig mellan stolparna.

Tror man inte behöver oroa sig tror Hardy vet att Wesslau blir den som är 1:a , Ridderwall är tok för osäker. Han kanske blir bättre eftersom det gäller och prestera på träningen om man vill stå eller inte. Nu är det slut med daltandet ifrån förra säsongen, tror Hardy blir Djurgårdens absoluta viktigaste värvning. Gubben kan och detta med Linkan, gråter jag väl inte direkt över.Det finns inte plats och kanske är det bäst så, väldigt många mins väl vad som hände i Arsenal när Henry var där alla litade på att han skulle fixa allt, och nu när han är borta går det bra för The Gunners. Visserligen är det skillnad på hockey - fotboll men i år är det helt annat spel en det vi haft dem senaste 5 - 6 åren nu är det dags och spänna musklerna och mosa ner allt motstånd så kommer målen även och trilla in.
woa
Säsongskort: Ja

Inlägg av woa »

På lördag är det hemmapremiär! och slutsålt! det jan bli riktigt bra drag på Hovet i år!
MOT SLUTSPEL VI TÅGAR!!!!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Mackan Nilsson, vad har han gjort på försäsongen egentligen? Klart sämst på sien i går och mycket märkligt att han inte blev bänkad. Åkte runt på en skridsko och passade fel mest hela tiden. Om han nu ens hann få iväg en pass innan han tappade pucken.

Nilsson måste skärpa sig rejält. Annars blir det en jobbig säsong.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

jensa öhling skrev:Mackan Nilson, vad har han gjort på försäsongen egentligen? Klart sämst på sien i går och mycket märkligt att han inte blev bänkad. Åkte runt på en skridsko och passade fel mest hela tiden. Om han nu ens hann få iväg en pass innan han tappade pucken.

Nilson måste skärpa sig rejält. Annars blir det en jobbig säsong.
Ja det är viktigt att få igång honom fort, han kommer att spela en oerhört viktig roll i laget i år. Och han är en av spelare som ska visa vägen framåt!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Jepe skrev:
jensa öhling skrev:Mackan Nilson, vad har han gjort på försäsongen egentligen? Klart sämst på sien i går och mycket märkligt att han inte blev bänkad. Åkte runt på en skridsko och passade fel mest hela tiden. Om han nu ens hann få iväg en pass innan han tappade pucken.

Nilson måste skärpa sig rejält. Annars blir det en jobbig säsong.
Ja det är viktigt att få igång honom fort, han kommer att spela en oerhört viktig roll i laget i år. Och han är en av spelare som ska visa vägen framåt!
Absolut så har mackan sett ganska slö ut i de inledande matcherna och har inte alls varit den aggresiva spelaren som man vant sig vid att se. Är dock inte speciellt orolig ännu, tror han kommer in i det snart. Även Tjärnqvist såg loj ut igår men det hänger troligtvis ihop med hans sjukdom tidigare i veckan.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

jensa öhling skrev:Mackan Nilsson, vad har han gjort på försäsongen egentligen? Klart sämst på sien i går och mycket märkligt att han inte blev bänkad. Åkte runt på en skridsko och passade fel mest hela tiden. Om han nu ens hann få iväg en pass innan han tappade pucken.

Nilsson måste skärpa sig rejält. Annars blir det en jobbig säsong.
Jag kan bara hålla med, tänkte skriva samma sak själv. Är sjukt besviken på både Mackan och Tjärnqvist i hemmapremiären. Klart slöast på banan och ska de fortsätta så, så kan de lika gärna ersättas av två nya juniorer..
Användarvisningsbild
Connoisseur

Inlägg av Connoisseur »

Som jag skrev i en annan tråd så ser det riktigt jävla illa ut. Finns inget värre än att "spela bra" men att hela tiden förlora på målsnöret. Kan man inte ens vinna när man ligger på topp hur ska det då gå sen?

Nej det blir en lång vinter. Igen.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Connoisseur skrev:Som jag skrev i en annan tråd så ser det riktigt jävla illa ut. Finns inget värre än att "spela bra" men att hela tiden förlora på målsnöret. Kan man inte ens vinna när man ligger på topp hur ska det då gå sen?

Nej det blir en lång vinter. Igen.
Hallå Herr Optimist!

Vi har spelat två matcher och du har redan kommit fram till hur det slutar? Skärp dig, det är 53 matcher kvar och vi ser fortfarande betydligt bättre ut än på många år.

Vill minnas att säsongen 00/01 dröjde det tills femte matchen innan vi tog en trepoängare, men det slutade ganska bra ändå.
Avgå Jocke.
Stadion

Inlägg av Stadion »

En liten undran, du skriver att vi ligger på topp vilket får mig att bli lite konfunderad, hur har du kommit fram till det? Vad är det som säger att det som de har presterat i dem här två matcherna är att spela på topp?
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Håller med om att det inte är någon panik ännu.
Herregud två matcher, och vi har varit med bra i båda.
Det var betydligt värre i fjol när vi var utspelade en hel del av matcherna.
Det kommer att bli bra när det gått några matcher, som någon var inne på så tar de äldre gubbarna några matcher på sig innan de kommer upp i ordinarie matchform.
Användarvisningsbild
Connoisseur

Inlägg av Connoisseur »

Märks att ni inte vet vem jag är... Jag har aldrig fel.

Ni får väl vänta och se.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Connoisseur skrev:Märks att ni inte vet vem jag är... Jag har aldrig fel.

Ni får väl vänta och se.
Jodå jag vet vem du är :wink: och även solen har fläckar vet du väl.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Connoisseur

Inlägg av Connoisseur »

Men så är du också vis som få! :D

Hmm kan inte minnas att jag har haft fel gällande något. Men vi får väl hoppas att jag har just det och att DIF leker hem ett guld i vår.

Men satsa inte era besparingar på det.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Jag vet att det är tidigt än, men här är säsongens kanske bästa nyhet:

Bild
Skriv svar