Har du glömt att vi har Wesslau i mål?android skrev:Kom precis från en fantastiskt dålig fotbollsmatch..
Hur kan vi har gjort en bra match när vi släpper in 7 baljor?
Samtidigt är det väl bra att vi gjorde 6 mot HV. Vi hade ju riktigt svårt mot dom förra året.
HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär
Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi får iallafall tacka för en sjuhelvetes underhållning. Med en sopa i mål och en fantastisk offensiv så kan vi räkna med fler sådana här matcher i år.
100% DJURGÅRDSJ***L
Då var premiären äntligen avklarad. Och vilken match det blev, trots att det inte gick vår väg de sista sekunderna. 2 lag med en fruktansvärt bra offensiv, 2 lag som ville bjuda publiken i Jönköping på något extra. Riktigt kul att se två lag med den inställningen.
Men hur som helst, man får väl analysera lite nu efter att ha sett matchen i tv-soffan.
-Först och främst, om man kollar på statistiken så höll Wesslau en Ridderwall-klass i dagens match. Men statistiken förklarar definitivt inte Wesslaus insats idag, då man egentligen inte kan klandra Wesslau för något av målen. Han var lite osäker ibland, men redde då ut de problem han själv orsakade.
- Våran första kedja, wow! Krüger och Josefsson, vilka lirare! Vi har nog en rolig säsong att se fram emot om dom behåller spelet från idag.
- David Printz var väl den enda ur min synvinkel som får underkänt idag, då han gjorde en del felbedömningar och var osäker i sitt spel. Men han hade inte heller världens lättaste anfallare att försvara sig emot heller, så det blir nog bättre tills nästa match.
- Övriga backar borde väl egentligen få godkänt i betyg, men med 7 insläppta mål så går det väl knappt att säga att det var en godkänd insats, fast än dom spelade relativt bra.
- Vårat Powerplay var imponerande... mycket imponerande! Fortsätt så!
- Vårat BP var inte något att jubla över, men Hv71 har visat sig vara starka i Powerplay, så det blir nog en bättring på den fronten med tills på lördag.
Tack för dagens underhållning DIF.
Tagga inför lördagen!
Krossa MoDo!
Men hur som helst, man får väl analysera lite nu efter att ha sett matchen i tv-soffan.
-Först och främst, om man kollar på statistiken så höll Wesslau en Ridderwall-klass i dagens match. Men statistiken förklarar definitivt inte Wesslaus insats idag, då man egentligen inte kan klandra Wesslau för något av målen. Han var lite osäker ibland, men redde då ut de problem han själv orsakade.
- Våran första kedja, wow! Krüger och Josefsson, vilka lirare! Vi har nog en rolig säsong att se fram emot om dom behåller spelet från idag.
- David Printz var väl den enda ur min synvinkel som får underkänt idag, då han gjorde en del felbedömningar och var osäker i sitt spel. Men han hade inte heller världens lättaste anfallare att försvara sig emot heller, så det blir nog bättre tills nästa match.
- Övriga backar borde väl egentligen få godkänt i betyg, men med 7 insläppta mål så går det väl knappt att säga att det var en godkänd insats, fast än dom spelade relativt bra.
- Vårat Powerplay var imponerande... mycket imponerande! Fortsätt så!
- Vårat BP var inte något att jubla över, men Hv71 har visat sig vara starka i Powerplay, så det blir nog en bättring på den fronten med tills på lördag.
Tack för dagens underhållning DIF.
Tagga inför lördagen!
Krossa MoDo!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
- Säsongskort: Ja
Plus
-Juniorerna visar att dom tagit ett (flera) kliv till
-Krüger
-"Vem ska göra målen"-frågan som all journalister frågat - alla kan göra mål
-6 mål borta mot ett Topp-4 lag
-Starkt att vända 0-3 underläge till 4-3 (Man viker inte ner sig och ger upp utan kämpar på)
Minus
-Wesslau släpper för många returer och är rätt seg i sin förflyttningar - fortfarande...
-Printz gör ingen glad, möjligtvis Hv-supportrarna, kommer 2:a i alla situationer
-För många onödiga utvisningar mot, citerar Hardy, "Elitseriens bästa powerplaylag"
..
DIF spelar utan Ottosson och Tjärnqvist, och möter ett topplag på bortaplan som redan fått spela en match.
Så med tanke på det så gjorde man det väldigt bra.
Man kommer nog inte komma i ett 0-3 underläge direkt mot Modo, lapp på luckan och 3 poäng!
-Juniorerna visar att dom tagit ett (flera) kliv till
-Krüger
-"Vem ska göra målen"-frågan som all journalister frågat - alla kan göra mål
-6 mål borta mot ett Topp-4 lag
-Starkt att vända 0-3 underläge till 4-3 (Man viker inte ner sig och ger upp utan kämpar på)
Minus
-Wesslau släpper för många returer och är rätt seg i sin förflyttningar - fortfarande...
-Printz gör ingen glad, möjligtvis Hv-supportrarna, kommer 2:a i alla situationer
-För många onödiga utvisningar mot, citerar Hardy, "Elitseriens bästa powerplaylag"
..
DIF spelar utan Ottosson och Tjärnqvist, och möter ett topplag på bortaplan som redan fått spela en match.
Så med tanke på det så gjorde man det väldigt bra.
Man kommer nog inte komma i ett 0-3 underläge direkt mot Modo, lapp på luckan och 3 poäng!
Senast redigerad av Torpedo Novgorod den 2009-09-25 00:01:24, redigerad totalt 1 gånger.
[quote="Jockmaniac"]Vi får iallafall tacka för en sjuhelvetes underhållning. Med en sopa i mål och en fantastisk offensiv så kan vi räkna med fler sådana här matcher i år.[/quot
Vi får hoppas att wesslan lirar bättre i fortsättningen, men vi har ingen bättre tyvärr, Men detta var första elit matchen denna säsong. Ingen av målvakterna spelade bra, men jag tror starkt på DIF denna säsong.
Vi får hoppas att wesslan lirar bättre i fortsättningen, men vi har ingen bättre tyvärr, Men detta var första elit matchen denna säsong. Ingen av målvakterna spelade bra, men jag tror starkt på DIF denna säsong.
Snack med Wesslan och Krüger på Maries blogg www.hockeymedmariehallman.se
- SkönaDjurgårn
Inte för att Wesslau var bra men jag är faktiskt inte orolig och tycker att han fick en jobbig match där allt studsade fel.
Printz däremot, är så less på honom. VARJE gång man undrar vem som drällt med pucken/missat markering/spelat fram till ett HV-mål/blivit utvisad - ja, då är det #3...
Annars tycker jag laget var riktigt härligt att se och visade stort hjärta och kunnande. Jämför detta med fotbollsmatchen som spelade samtidigt. Som natt och dag. Nu tar vi MoDo på lördag!
Printz däremot, är så less på honom. VARJE gång man undrar vem som drällt med pucken/missat markering/spelat fram till ett HV-mål/blivit utvisad - ja, då är det #3...
Annars tycker jag laget var riktigt härligt att se och visade stort hjärta och kunnande. Jämför detta med fotbollsmatchen som spelade samtidigt. Som natt och dag. Nu tar vi MoDo på lördag!
Lite skönt att höra att Wesslau är långt ifrån nöjd med sju baljor bakom sig. Jag tror fortfarande att killen kommer vara stabil förstemålvakt den här säsongen.snobbas skrev:Snack med Wesslan och Krüger på Maries blogg http://www.hockeymedmariehallman.se
Norrena släppte in sex bakom sig för ett par dar sen mot HV. Förhoppningsvis kommer Wesslau ligga strax under Norrena-klass.

i
Några reflektioner och siffror från matchen
Jag tycker inte man ska såga Wesslau redan, titta på dom andra matcherna så ser ni bra många fler tavlor av målvakterna. Naturligt i början på säsongerna att timingen inte sitter. Det gäller i stort sett alla spelare men hos målvakterna blir det så extra tydligt.
Första matchen borde vara en full omgång för samtliga lag. De lag som har en match i benen har en liten fördel av att ha känt på matchtempo. Tre av fyra lag som spelade i måndags vann sina matcher igår. Bara £h€ som floppade.
Snitt åldern på våran första kedja igår är 19 år.
Alla pratar om hv´s PP DIF leder statistiken på 80% den får gärna fortsätta att ligga på den nivån.
Kyle hade mest istid igår, Krüger och Josefsson och på andra och tredje plats, Ragge först på 7:e plats.
Jag tycker inte man ska såga Wesslau redan, titta på dom andra matcherna så ser ni bra många fler tavlor av målvakterna. Naturligt i början på säsongerna att timingen inte sitter. Det gäller i stort sett alla spelare men hos målvakterna blir det så extra tydligt.
Första matchen borde vara en full omgång för samtliga lag. De lag som har en match i benen har en liten fördel av att ha känt på matchtempo. Tre av fyra lag som spelade i måndags vann sina matcher igår. Bara £h€ som floppade.
Snitt åldern på våran första kedja igår är 19 år.
Alla pratar om hv´s PP DIF leder statistiken på 80% den får gärna fortsätta att ligga på den nivån.
Kyle hade mest istid igår, Krüger och Josefsson och på andra och tredje plats, Ragge först på 7:e plats.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Wesslau ger då inte något starkt intryck. Men han kan nog bättre.
Men Printz................... Vilken jävla sopa har vi ingen bättre???
Hardy kolla lite till i kappsäcken o hitta en snabb och hungrig junior som kan peta ut honom.
Fan min 12åring är bättre.
Men Printz................... Vilken jävla sopa har vi ingen bättre???
Hardy kolla lite till i kappsäcken o hitta en snabb och hungrig junior som kan peta ut honom.
Fan min 12åring är bättre.
Tja, sist jag kollade ingick keepern i laget. Tittade upp målen nu på hockeyligan.. Försvarsspelet är vid många mål katastrofalt. Fast visst skulle vesslan haft ett par puckar idag.Mäklaren skrev:Har du glömt att vi har Wesslau i mål?android skrev:Kom precis från en fantastiskt dålig fotbollsmatch..
Hur kan vi har gjort en bra match när vi släpper in 7 baljor?
Samtidigt är det väl bra att vi gjorde 6 mot HV. Vi hade ju riktigt svårt mot dom förra året.
Men du mäklaren, att göra sex mål mot hv är väl inte illa pinkat av ett pajaslag som Djurgården? Eller hur det nu var du skrev.

Modo känna risiga. Vi kör över dom hemma.
Född till sportchef.
-
Idioti att spela Printz med Falk dessutom. Falken har jag definitivt inget emot men han är fan ingen hejare på skridskoåkning. Han är smart och duktig i uppspel men jag skulle vilja se honom med antingen Timmy eller Kyle. Spela så här:
Honken Jr - Ragge
Klubertanz - Printz
Falk - Timmy P
Synd eftersom Kyle och Timmy såg bäst ut av backarna igår.
Om nu Printz ens ska spela. Man kanske skulle prova med Oscar Eklund istället. I vilket fall så ska inte Falk och Printz spela tillsammans. Höll på att bli fullständigt vanhelig igår när inte Hardy o/co inte gjorde nått åt skiten.
Någon som vet hur länge Ottos stukade fot kan hålla honom borta?
Honken Jr - Ragge
Klubertanz - Printz
Falk - Timmy P
Om nu Printz ens ska spela. Man kanske skulle prova med Oscar Eklund istället. I vilket fall så ska inte Falk och Printz spela tillsammans. Höll på att bli fullständigt vanhelig igår när inte Hardy o/co inte gjorde nått åt skiten.
100% DJURGÅRDSJ***L
Jockmaniac skrev:Idioti att spela Printz med Falk dessutom. Falken har jag definitivt inget emot men han är fan ingen hejare på skridskoåkning. Han är smart och duktig i uppspel men jag skulle vilja se honom med antingen Timmy eller Kyle. Spela så här:
Honken Jr - Ragge
Klubertanz - Printz
Falk - Timmy P
Hellre då Oscar Eklund istället för Falken..
Stukade foten för några år sen..Gick med stödförband i 10 dagar.
Tar ett tag innan svullnaden går ner.
Hade ju varit betydligt lättare för Wesslau att göra sitt jobb om inte laget dragit på sig alla IDIOTISKA
utvisningar, speciellt i 3e.. Inte bara hans fel det här.. Långt ifrån!

Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Måste säga att det är tur att DIF har så många målvaktsexperter bland oss supportrar, snart får nog Törnqvist och Forsberg se sig om för ett nytt jobb...