Djurgårdens IF - Modo Hockey, 26/9 2009 - Hemmapremiär
Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 26/9 2009 - Hemmapremiär
Fy helvete vad taggad man är! Slutsålt på lösbiljetter på aktiv sittplats och drygt 1000 sålda i klacken! Nu jävlar kör vi över dem!
Ses på östra!
Ses på östra!
Alltid oavsett
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Svårt att säga hur laddad man är nu. Det pratas hockey över allt, på arbetsplatser, skolor överallt! Jag vågar knappt föreställa mig vilken ljudkuliss det kommer vara på våra matcher den här säsongen. Hela kurvan kommer vara ett ända stort hav av stolt ryggade djurgårdare som bär fram sitt lag och Sveriges bästa sittplats kommer leverera det är jag övertygad om.
Nästan 6000 sålda vad väntar ni på? Tagga till o köp biljett!
Nästan 6000 sålda vad väntar ni på? Tagga till o köp biljett!
jag blir galen. Har gjort en rejäl tabbe och har sen länge bokat en resa till miami på fredag. missar således 3 första hemmamatcherna. Funderar på att avboka.. Ska i alla fall gå på en match med panthers, mitt andra lag.. Hoppas ni andra får en kanonkväll på hovet!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låter kanon att åka till Miami! Du har ju god tid att se DIF hela vintern så det är nog ingen fara, ha det så trevligtsensei skrev:jag blir galen. Har gjort en rejäl tabbe och har sen länge bokat en resa till miami på fredag. missar således 3 första hemmamatcherna. Funderar på att avboka.. Ska i alla fall gå på en match med panthers, mitt andra lag.. Hoppas ni andra får en kanonkväll på hovet!

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Köpte min klackbiljett idag, är så jävla taggad. Frågan är om det var samma hype runt denna elitseriepremiär (för djurgårdens sida) förra året också? Känns som Hardy Nilsson har bidragit med otroligt mycket till denna hockey-hype. Ska bli så fruktansvärt kul att gå på hockey igen..Hockey har alltid varit nr 1 för mig, och fotboll nr 2.
Hoppas även på TIFO
Hoppas även på TIFO

Losing all hope was freedom.
-
Snart 1500 sålda i klacken och över 400 sålda på aktiv sittplats. Stor chans att det blir slutsålt, kommer bli galet! 

Tror inte det har varit mer än 4500 på de senaste årens hemmapremiärer,, så visst har det kanske blivit en liten Hardy-effekt blandat med resultaten på försäsongen. Hoppas det går fint nu på lördag så att löspubliken håller sig kvar ett tag.Raus skrev:Köpte min klackbiljett idag, är så jävla taggad. Frågan är om det var samma hype runt denna elitseriepremiär (för djurgårdens sida) förra året också? Känns som Hardy Nilsson har bidragit med otroligt mycket till denna hockey-hype.
Det har varit runt 7000 på väldigt många premiärmatcher de senaste säsongerna.M_or0t skrev:Tror inte det har varit mer än 4500 på de senaste årens hemmapremiärer,, så visst har det kanske blivit en liten Hardy-effekt blandat med resultaten på försäsongen. Hoppas det går fint nu på lördag så att löspubliken håller sig kvar ett tag.Raus skrev:Köpte min klackbiljett idag, är så jävla taggad. Frågan är om det var samma hype runt denna elitseriepremiär (för djurgårdens sida) förra året också? Känns som Hardy Nilsson har bidragit med otroligt mycket till denna hockey-hype.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Hoppas inte de sista plåtarna nu köps upp av Foppa-fans och turister istället för av sångvilliga Djurgårdare.
Krossa Modo!
Krossa Modo!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Remy Lebeau
Synd att Sundin inte har ett sådant enormt klubbhjärta som Foppa har. Väldigt trist att han inte kan bjuda tillbaka lite, men men.
Det kommer bli helt galet, oavsett om det kommer några fans av Foppa.
Det kommer bli helt galet, oavsett om det kommer några fans av Foppa.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- -daniel-
Tror knappast han gör den här comebacken för Modos skull. Är ju snarare en språngbräda och ett sätt att på hyfsad nivå testa och se om foten håller. Tycker snarare det är lite "sådär" rent inställningsmässigt att göra några matcher för "sin klubb" för att sen om det garanterat fungerar sticka direkt till NHL (tämligen uppenbart att det är OS som hägrar i de Forbergska ögonens horizont). Säger inte att jag inte förstår honom, men att hävda att han har ett gigantiskt hjärta för Modo vet jag ändå inte om jag riktigt håller med om...Remy Lebeau skrev:Synd att Sundin inte har ett sådant enormt klubbhjärta som Foppa har. Väldigt trist att han inte kan bjuda tillbaka lite, men men.
- Remy Lebeau
Nu menar jag inte enbart denna "comeback" som han försöker sig på. Utan han har alltid pratat gott om Modo och även gått in med pengar i deras arena. Att sedan Mats Sundin spelade golf med Percy Nilsson och var nära spel i Malmö under lockouten gör inte saken mindre jämförbar.-daniel- skrev:Tror knappast han gör den här comebacken för Modos skull. Är ju snarare en språngbräda och ett sätt att på hyfsad nivå testa och se om foten håller. Tycker snarare det är lite "sådär" rent inställningsmässigt att göra några matcher för "sin klubb" för att sen om det garanterat fungerar sticka direkt till NHL (tämligen uppenbart att det är OS som hägrar i de Forbergska ögonens horizont). Säger inte att jag inte förstår honom, men att hävda att han har ett gigantiskt hjärta för Modo vet jag ändå inte om jag riktigt håller med om...Remy Lebeau skrev:Synd att Sundin inte har ett sådant enormt klubbhjärta som Foppa har. Väldigt trist att han inte kan bjuda tillbaka lite, men men.
Forsberg bolag finansierade även till viss del Modos arena. Det känns knappast troligt att Sundin skulle ställa upp på samma sätt för DIF, vilket han bevisat.
Men vad är ett par månaders spel i Djurgården jämfört med att spela golf med Percy Nilsson..
Aja, nog talat om klubbhjärta hit eller dit, tråden handlar om DIF-Modo. Så diskussionen kan fortsätta över PM om det skulle vara så.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jag undrar om Foppa är så bra för Modo, för vi vet ju hur det slutar. Han spelar fem matcher, sen tar foten slut i vanlig ordning.
Jag undrar hur bra det är för Modos lagbygge. Här har dom byggt upp något på försäsongen så dyker Foppa upp i sista sekunden som självaste Henrik Larsson och allt är raserat.
Printz får gärna se till att proppa sin föredetta lagkamrat också.
Jag undrar hur bra det är för Modos lagbygge. Här har dom byggt upp något på försäsongen så dyker Foppa upp i sista sekunden som självaste Henrik Larsson och allt är raserat.
Printz får gärna se till att proppa sin föredetta lagkamrat också.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- DIF_Soldier
Agerar vi som skellefteåbackarna gjorde när Foppa gjorde comeback senast blir det tungt. Då Forsberg gjorde det "fantastiska målet" vågade ingen gå på kropp (dessutom fastnade Anderssons klubba i nätet, men det såg ju ingen - Foppa är ju bäst i världen...). Ragge, Printz, Tjärna - sätt ned foten från början!
Säg den glädje som varar