Elitserien - 2009/2010
Elitserien - 2009/2010
Mikael Gath: ”Det är löjligt att se ibland”
Mikael Gath är en av elitseriens värsta retstickor.
Själv blir Rögleforwarden mest förbannad på – Djurgårdens Marcus Ragnarsson.
– Hade någon annan spelat som han gör hade de knappt kunnat vara på isen. Det är löjligt att se ibland, säger Gath.
33-årige Mikael Gath hör till en av elitseriens mest fysiska spelare. Han är dessutom känd för att vara en av seriens värsta retstickor.
När Gath själv får frågan vem som är den mest irriterande spelare han mött, så väljer han att gå hårt åt Djurgårdens Marcus Ragnarsson.
"Löjligt att se”
– Jag brukar i och för sig inte nämna någon speciell. Men en spelare som jag inte gillar att möta är Marcus Ragnarsson i Djurgården. Det är mycket på grund av att han har en fördel hos domarna tack vare hans namn. Det är faktiskt ganska frustrerande, säger Gath till Lokaltidningen.
– Hade någon annan spelat som han gör hade de knappt kunnat vara på isen, det är löjligt att se ibland. Det är inte bara Ragnarsson som har den fördelen i serien, men det är hans som utnyttjar den mest, säger Gath.
Dags att visa den där Gath att man snackar inte skit om Ragnarsson
– Hade någon annan spelat som han gör hade de knappt kunnat vara på isen. Det är löjligt att se ibland, säger Gath.
33-årige Mikael Gath hör till en av elitseriens mest fysiska spelare. Han är dessutom känd för att vara en av seriens värsta retstickor.
När Gath själv får frågan vem som är den mest irriterande spelare han mött, så väljer han att gå hårt åt Djurgårdens Marcus Ragnarsson.
"Löjligt att se”
– Jag brukar i och för sig inte nämna någon speciell. Men en spelare som jag inte gillar att möta är Marcus Ragnarsson i Djurgården. Det är mycket på grund av att han har en fördel hos domarna tack vare hans namn. Det är faktiskt ganska frustrerande, säger Gath till Lokaltidningen.
– Hade någon annan spelat som han gör hade de knappt kunnat vara på isen, det är löjligt att se ibland. Det är inte bara Ragnarsson som har den fördelen i serien, men det är hans som utnyttjar den mest, säger Gath.
Re: Mikael Gath gnäller i aftonblaskan
Kneten_m skrev:Mikael Gath: ”Det är löjligt att se ibland”
"Löjligt att se”
Gath är antagligen livrädd när Ragnarsson är på isen samtidigt, der kan ju bli så att Ragnarsson släcker honom med en hård men sjysst tackling.. Rögle, vilka är dom överhuvudtaget?
Jag förstår inte vad han pratar om.
Visst brukar man kunna vara lite enögd, men helt ärligt, Ragnarsson är väl allt annat än en ful spelare?
Antingen så är Gath dum i huvudet eller så sov jag förra säsongen.
Visst brukar man kunna vara lite enögd, men helt ärligt, Ragnarsson är väl allt annat än en ful spelare?
Antingen så är Gath dum i huvudet eller så sov jag förra säsongen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Vem fan är Mikael Gath? Finns han?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad är det spm säger att han är en han? Ser honom mest som den/det.sthlm_dif skrev:Vem fan är Mikael Gath? Finns han?
Den är helt ute och cyklar, det är ett som är säkert.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hyfsat uppenbart att han gnäller på de bästa / är extremt avundsjuk för att på något sätt kompensera för hans....otroligt lilla.....taniga......mustasch.
Men allvarligt talat är sådana här utspel riktigt fåniga.
Men allvarligt talat är sådana här utspel riktigt fåniga.
Elitserien - 2009/2010
Skapar en ny tråd där vi kan diskutera övriga lag och omgångar för säsongens Elitserie.
Själv njuter jag just nu av fiskrensarnas torsk i Scandinavium. 16-5 i målskillnad de tre senaste matcherna varav 3-11 på hemmaplan. Inga glada tongångar i fiskelägret nu.
Även om jag tror att rbk och ssk hamnar i kvalserien efter 55 omgångar så är det bra för intresset att dom inte är avhängda efter ett par omgångar.
Själv njuter jag just nu av fiskrensarnas torsk i Scandinavium. 16-5 i målskillnad de tre senaste matcherna varav 3-11 på hemmaplan. Inga glada tongångar i fiskelägret nu.
Även om jag tror att rbk och ssk hamnar i kvalserien efter 55 omgångar så är det bra för intresset att dom inte är avhängda efter ett par omgångar.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Känns som varken intevjuaren eller Gath vet riktigt vad de snackar, verkar som nu måste vi få in Gath i tidningen.
http://www.libertysilver.se/ Guld och Silver använd rabattkod: poker
Nu är han avstängd två matcher (avtjänat en) för en ful tackling i ryggen. Vem är han förresten?
En hycklare som horar ut sig för att få vara med i media, vad det verkar...Crashmash skrev:Nu är han avstängd två matcher (avtjänat en) för en ful tackling i ryggen. Vem är han förresten?
Det här ska han väll få höra utav oss den 15/10 på hovet?
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Re: Elitserien - 2009/2010
Här kan man se tacklingen som gav Gath sin avstängning, 1:55 in i klippet.
När var senaste gången ni såg Ragge göra en sådan tackling? Aldrig.
När var senaste gången ni såg Ragge göra en sådan tackling? Aldrig.
David Petrasek 3 mål och 3 assist idag, när Hv krossar Färjestad. Just nu 8-0 i Kinnarps Arena.
Man njuter till tusen samtidigt som man lider av att se detta resultatet.Crashmash skrev:David Petrasek 3 mål och 3 assist idag, när Hv krossar Färjestad. Just nu 8-0 i Kinnarps Arena.
Att få se Färjestad åka på en sådan käftsmäll värmer hjärtat till tusen grader.
Men tankarna att få möta dom på lördag i kaffeladan är ju så skrämmande att hjärtat fryser till is...
Kan ju inte bli annat än storstryk där.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Det känns som HV71 är väldigt överlägsna i år.