HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär
Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär
Man kan ju hoppas att dom lekte av sig i matchen mot linköping...
- Remy Lebeau
Det blir helt klart en spännande match att bevittna, och jag hoppas slippa sätta sushin i halsen under matchens gång.
Känns som att vi kan skrälla, men inte med Riddarn i målet som sett allt annat än stabil ut på försäsongen.
Känns som att vi kan skrälla, men inte med Riddarn i målet som sett allt annat än stabil ut på försäsongen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Tar vi en pinne är det bra. Jimmie och Danielsson får inte ta några korkade utvisningar. Wesslau måste prestera. Ett positivt besked skulle vara fint.
Född till sportchef.
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Är Falk med så förlorar vi.
Är Falk inte med så vinner vi!
Är Falk med så höjs vår defensiv avsevärt, är Falk inte med så sänks vår defensiv ytterligare ett snäpp.alskar_dif skrev:Är Falk med så förlorar vi.
Du är inte riktig på någon fläck.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
Mäklaren skrev:Är Falk med så höjs vår defensiv avsevärt, är Falk inte med så sänks vår defensiv ytterligare ett snäpp.alskar_dif skrev:Är Falk med så förlorar vi.
Du är inte riktig på någon fläck.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA?
Skärp dig! // Mod
Du är bara pinsam, men det inser du nog själv. Gnagarsvin, håll dig till erat forum.alskar_dif skrev:Är Falk med så förlorar vi.
Nu när två personer inte tycker som person A, och skriver om person A istället för om det han skrev så kan det vara avklarat. Fortsätt diskutera om Hv71 - Djurgårdens IF och premiären nu istället. Sista tillsägelsen.
Jag tolkade det som om att han menade Andreas Falk i HV.
Jaja, hoppas på vinst här, men måste jag välja väljer jag en vinst i matchen mot Halmstad hellre. (Tur att jag inte behöver välja då.)
Jaja, hoppas på vinst här, men måste jag välja väljer jag en vinst i matchen mot Halmstad hellre. (Tur att jag inte behöver välja då.)
Född till sportchef.
Det var nästan 6 PP målwarrant skrev:Inte dra på sig utvisningar mot HV..HV gjorde 5 av sina 6 mål i power-play mot lhc.
1-3 målet tillkom strax efter £H€ blev fulltaliga.
Det blir till att hålla sig borta från utvisningsbåset.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sant, men när spelarna skrinnar in på isen i Kinnarps så tror jag trots allt att några kanske inte känner sig lika sturska som stundvis på försäsongen. Jag menar, HV har ju liksom Gud Fader den Allsmäktige (Davidsson? Åtminstone självutnämnd. Någon äckligare hockeyspelare får man ju leta med ljus och lykta efter i minst 42 år) och alla hans undersåtar (domarkåren?) på sin sida. Det är trots allt Bibelbältets hufvudstad som besöks.DIF_Soldier skrev:Känns som vi framförallt är kaxigare i år, vilket är så jävla viktigt. Vi räds inte hv som vi gjorde ifjol.
Men om våra kära krigare skulle häda och trycka upp en eller 5 puckar i nättaket bakom eller rentav under Liv (no pun intented..) så är det som att svära i kyrkan minst 666 gånger i rad.
Vad tror ni de blir i matchen?
Helst ett ord ifrån någon opartisk, om de finns någon i det här forumet?
Helst ett ord ifrån någon opartisk, om de finns någon i det här forumet?

För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
- -daniel-
Ja du, för att citera från förra säsongen:
Emil Svelander skrev: Här blir det dyngstryk, 6-0 till HIV. Samtliga mål är tabbar av en fladdrande Wesslau.
2-4.
Ragge
Fimpen
Mackan
Tjärna
Ragge
Fimpen
Mackan
Tjärna
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- DIF_Soldier
Om hv tror att gud ska klara skivan lär de torska ganska hårt.-daniel- skrev:Jag menar, HV har ju liksom Gud Fader den Allsmäktige (Davidsson? Åtminstone självutnämnd. Någon äckligare hockeyspelare får man ju leta med ljus och lykta efter i minst 42 år) och alla hans undersåtar (domarkåren?) på sin sida. Det är trots allt Bibelbältets hufvudstad som besöks.DIF_Soldier skrev:Känns som vi framförallt är kaxigare i år, vilket är så jävla viktigt. Vi räds inte hv som vi gjorde ifjol.
"Logic will take you from point A to point B.
Imagination will take you anywhere" - Albert Einstein
Säg den glädje som varar