Bra sagt!DJ The real one.. skrev:Jag vill se en handlingsplan inför nästa säsong! Detta kan inte fortsätta! Finns inte förutsättningarna så får man skapa förutsättningarna. Eller ska man bara stå med mössan i handen tills vi trillar ner. Är det så de har planerat det med klubben vi älskar?! Kan inte folket i styrelsen lösa detta så får man börja med att byta ut dom helt enkelt. Vill inte höra ngt trams om att det bara är att gilla läget, problem är till för att lösas!!!
Inget slutspel!!!!
Jag kan bara hålla med föregående skribenter.
Tycker att det är synd att DIF inte höll ända in. Sveriges formstarkaste lag efter Rosno, men sen föll det bara. Hur kan det hända?
Vill ändå ha en summering efter säsongen me Säcken osv för att får reda på lite hur de tänker om spelare osv.
Men vi gör väl helt enkelt en "HV" nästa år?
Tycker att det är synd att DIF inte höll ända in. Sveriges formstarkaste lag efter Rosno, men sen föll det bara. Hur kan det hända?
Vill ändå ha en summering efter säsongen me Säcken osv för att får reda på lite hur de tänker om spelare osv.
Men vi gör väl helt enkelt en "HV" nästa år?
- grandstoff
Allt Wennerholm någonsin skriver går ut på att bekräfta det han tidigare sagt. "Det är flera år sedan jag började varna för stockholmshockeyns död, men då valde de flesta att inte lyssna." Alltid dessa "Vad var det jag sa..." krönikor.Diffe89 skrev:Jag blir bara så jävla trött och arg när jag läser sånt här:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 72,00.html

F.ö. anser jag att ryktet om Stockholmshockeyns död är vida överdrivet. Det har ett koppel frejdiga juniorer sett till, och om bara ledningen förmår att behålla dessa, samt sparka trötta bly-rövar som Nordfeldt, Strömberg, Björck och Eklund och ersätta dessa med hungriga spelare som visar lite glöd så kan vi faktiskt ha en stomme värd att bygga vidare på.
-
Det är inget gnäll! Det är uttryck för missnöje däremot. Vissa av oss mår faktiskt dåligt när vi ser att stjärnan har börjat dala. När ska ni obotliga optimister börja "gnälla" då som ni kallar det?! Efter nästa säsong när vi definitvt har gått den väg som aik har trampat fram..
Div. 2 Djurgår´n ändå!
Till er som tycker det är så konstigt att vi haft svårt mot botten men lyckats ganska bra mot toppen. Är det så konstigt?
Kan inte hockey särskilt bra, men vi spelar en ganska defensiv hockey som inte direkt är super kreativ. I det läget, och det här har många påpekat under säsongen, så har vi svårt att föra en match mot lag som är på samma "spelande" nivå som oss själva.
Att vi missat slutspel svider givetvis. Men med tanke på den truppen vi har så hade slutspel varit en ren bonus.
Kan vi bara bygga vidare på stommen som finns, hålla kvar våra talangfulla junisar samt lyckas värva ett par bra backar (mot alla odds) så kan vi ha något långsiktigt värt att jobba för på gång.
Jag tycker det är fel att säga att det inte görs något. DIF Hockey har en dålig ekonomi. Visst, vi hade kunnat ha kvar spelarnas dåvarande löner och kanske låna pengar å värva några bra spelare. Då hade vi garanterat degraderats till allsvenskan efter den här säsongen.
Nu har vi gått igenom ett stålbad; kapat spelarnas löner och värvat sparsamt. I det perspektivet så tycker iallafall jag att ett missat slutspel är rimligt. Nu klarade vi av att hålla oss kvar, nu kan vi sakta men säkert arbeta oss uppåt.
Men det är precis som Pompe säger, utan oss supportrar kommer det inte att gå. Har personligen inga större förhoppningar att fler kommer till DIF:s matcher för hockeyn har alltid varit fattig på publik.
Dåligt pålästa bönder vill få oss till medgångare. Det har funnits positiva tendenser, men vi blir (med undantag för 5/1 mot FBK) överröstade av motståndar fansen på hemmaplan.
Jag hoppas givetvis att jag har jätte fel och att alla hockeyintresserade djurgårdare (ja, de finns , 5/1 är ett bra exempel) tar och pallrar sig iväg till Globen/Hovet och stöder DIF. Kanske inte på varje match (för nu blir det ännu fler) men en gång i månaden kan man avvara för laget i sitt hjärta...eller?
Kan inte hockey särskilt bra, men vi spelar en ganska defensiv hockey som inte direkt är super kreativ. I det läget, och det här har många påpekat under säsongen, så har vi svårt att föra en match mot lag som är på samma "spelande" nivå som oss själva.
Att vi missat slutspel svider givetvis. Men med tanke på den truppen vi har så hade slutspel varit en ren bonus.
Kan vi bara bygga vidare på stommen som finns, hålla kvar våra talangfulla junisar samt lyckas värva ett par bra backar (mot alla odds) så kan vi ha något långsiktigt värt att jobba för på gång.
Jag tycker det är fel att säga att det inte görs något. DIF Hockey har en dålig ekonomi. Visst, vi hade kunnat ha kvar spelarnas dåvarande löner och kanske låna pengar å värva några bra spelare. Då hade vi garanterat degraderats till allsvenskan efter den här säsongen.
Nu har vi gått igenom ett stålbad; kapat spelarnas löner och värvat sparsamt. I det perspektivet så tycker iallafall jag att ett missat slutspel är rimligt. Nu klarade vi av att hålla oss kvar, nu kan vi sakta men säkert arbeta oss uppåt.
Men det är precis som Pompe säger, utan oss supportrar kommer det inte att gå. Har personligen inga större förhoppningar att fler kommer till DIF:s matcher för hockeyn har alltid varit fattig på publik.
Dåligt pålästa bönder vill få oss till medgångare. Det har funnits positiva tendenser, men vi blir (med undantag för 5/1 mot FBK) överröstade av motståndar fansen på hemmaplan.
Jag hoppas givetvis att jag har jätte fel och att alla hockeyintresserade djurgårdare (ja, de finns , 5/1 är ett bra exempel) tar och pallrar sig iväg till Globen/Hovet och stöder DIF. Kanske inte på varje match (för nu blir det ännu fler) men en gång i månaden kan man avvara för laget i sitt hjärta...eller?
Lycka är att vara djurgårdare
Hade vi hamnat i allsveskan denna säsong hade jag definitivt gnällt. Jag tyckte vi klarade det bra. Jag sa det redan innan säsongen började, då alla obotliga pessimister var helt säkra på minst kvalplats, och ev allsvenskan. Jag vill inte verka dryg på nått sett, men vad var det jag sa? Nästa säsong lär förmodligen blir bättre. Det ser ju redan nu bättre ut.DJ The real one.. skrev:Det är inget gnäll! Det är uttryck för missnöje däremot. Vissa av oss mår faktiskt dåligt när vi ser att stjärnan har börjat dala. När ska ni obotliga optimister börja "gnälla" då som ni kallar det?! Efter nästa säsong när vi definitvt har gått den väg som aik har trampat fram..
Ingen seger utan offer
-
Japp. Jag håller med.. Om detta missade slutspel var början på ngt bra så var det värt det, men tänker inte sitta tyst o titta om vi sjunker som en sten! Just därför vill jag se att man mobiliserar och jobbar åt rätt håll framöver, det var en handlingsplan jag efterlyste. Signalerna verkar bra redan nu men mer vill jag se och det kanske kommer. Visst svider det missade slutspelet, man är bortskämd man blir lätt det som Djurgårdare
Men men.. En gång är ingen gång.. Nästa år ska vi vara back in business!

Div. 2 Djurgår´n ändå!