Silly season
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Nu när Linkan stannar tycker jag helt klart att Pelle Eklund också borde få skriva nytt. Eftersom de tillsammans med Thoresen nästan ensamma klarat oss kvar i Elitserien tycker jag de är värda att satsa på även nästa säsong, och jag hoppas verkligen att Thoresen stannar kvar. Och då behöver inte Eklund ersättas utan man kan istället sätta ett eventuellt nyförvärv som Danielsson i en annan kedja som fungerat sämre, t.ex. skulle han kunna spela med Otto och nån till.
Om du minns när du läste det så har jag möjlighet att plocka fram artikeln!grandstoff skrev:Från en artikel ur dagens Nerikes Allehanda. Är osäker på om den ligger ute på nätet...
Edit!
Kollade igenom dagens tidning och hittade mycket riktigt en kort artikeln om att Challe befann sig i Nobelhallen igår för att bevittna Bofors-Oskarshamn. På frågan om Johan Sjödell Wiklander kan vara något för Djurgården svarade Challe "att dom självklart har tittat på honom. Men att dom knappast är ensamma på grund av att han har producerat en hel del under säsongen." Mest intressant tycks Johan Ryno vara som redan hälsat på hos Timrå.
Nerikes Allehanda är inte den bästa tidningen på att publicera artiklarna på nätet av den anledningen att man anser att det konkurerar med pappersbilagen. Med andra ord därför ingen länk.
Grejen är väl att vi måste lösa Eklund från LHC, eftersom han bara vart på lån under säsongen. Vad kan han komma att kosta?
I början va han lite knackig, har lyft sig rejält under den senare delen så jag förstår inte resonemanget att inte kontraktera honom? Han gör poäng och är dessutom en rutinerad spelare, såna behöver vi i DIF!
Visst är det skillnad att göra mål i allsvenskan och elitserien, men det finns ju en hel del junisar som också gör mål, vilket också är skillnad på från J20 till elitseriespel. Jag tror att Nicke kommer platsa bra!
I början va han lite knackig, har lyft sig rejält under den senare delen så jag förstår inte resonemanget att inte kontraktera honom? Han gör poäng och är dessutom en rutinerad spelare, såna behöver vi i DIF!
Visst är det skillnad att göra mål i allsvenskan och elitserien, men det finns ju en hel del junisar som också gör mål, vilket också är skillnad på från J20 till elitseriespel. Jag tror att Nicke kommer platsa bra!
Eklunds kontrakt går ut med LHC efter säsongen om inte jag är helt ute och cyklar. Däremot förväntar sig säkert Eklund en betydligt högre lön än vad DIF är intresserade av att betala ut.Boråsaren skrev:Grejen är väl att vi måste lösa Eklund från LHC, eftersom han bara vart på lån under säsongen. Vad kan han komma att kosta?
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=477941,00.html
Han är klar för Djurgården och har signat det kan jag lova min källa ljuger inte.
Han är klar för Djurgården och har signat det kan jag lova min källa ljuger inte.
Bara för att Eklund råkar ha gjort en del mål behöver han ju inte vara direkt bra. ( Bara i matchen ot Mora missade han 3 öppna lägen som bara skall vara mål. ) Tyvärr tycker jag Eklund mest glider omkring på isen numer och krigar inte såsom en anfallare skall göra i DIF. Dessutom om han hade varit en bra målskytt hade han nätat betydligt mer än vad han gjort under säsongen med tanke på vilka spelare han lirat med.
Eklund ser jag ingen anledning att behålla i alla fall. Skulle vara om han gick med på en lönenivå i stil med våra unga spelare i sådana fall. Mer stålar än så är han inte värd.
Eklund ser jag ingen anledning att behålla i alla fall. Skulle vara om han gick med på en lönenivå i stil med våra unga spelare i sådana fall. Mer stålar än så är han inte värd.
-
http://www.kanon.se/060306/bikoskarshamn.htm
länk om Bofors-killen. som för övrigt ser rätt töntig ut. han är från Hägersten, vilket ju är ett plus i våra chanser om vi vill ha honom.
länk om Bofors-killen. som för övrigt ser rätt töntig ut. han är från Hägersten, vilket ju är ett plus i våra chanser om vi vill ha honom.
- Ritterwand
Fernholm blev nerskickad från WilkesBarre-Scranton Penguins i AHL till Wheeling Nailers, precis samma ECHL-lag som han inledde säsongen med. Tydligen finns det inte plats för honom i Pittsburghs AHL-lag och då skickas man ner en nivå. Inget konstigt med det.robin_dif skrev:daniel fernholm har skrivit på för ett annat echl lag.
vet däremot inte om det bara e för resten av säsongen lr nått.man får hoppas att det inte är kört att få hem han nu!!
- Men benskyddet är löst
det ljusnar
Vi går ungefär plus minus noll. Nu kan vi lägga ytterligare fem miljoner kronor på spelarbudgeten, säger Tommy Engström.
Det innebär att
Dif ökar på spelarbudgeten till 24 miljoner kronor att jämföra med 19 i år och 22 förra säsongen. Pengarna skall användas till att förstärka främst backsidan - den har varit krisartad i Dif den här säsongen.
- Vi försöker bygga laget med stockholmare, men när det gäller backar är vi intresserade av allt, säger Engström.
Det innebär att
Dif ökar på spelarbudgeten till 24 miljoner kronor att jämföra med 19 i år och 22 förra säsongen. Pengarna skall användas till att förstärka främst backsidan - den har varit krisartad i Dif den här säsongen.
- Vi försöker bygga laget med stockholmare, men när det gäller backar är vi intresserade av allt, säger Engström.
- Sir Martin