Jag tror nog inte spelarna vill ha tightare tröjor. Känns som att det blir väldigt otympligt med alla skydd.Connoisseur skrev:varför kan dom inte ta fram en tröja som sitter bra (läs tightare) men med samma färgmönster som hockeytröjan. Nu skulle jag aldrig klä ut mig till en julgran ändå, men man skulle slippa se ett gäng vandrande tält varje gång man går på hockey.
Vad tycker ni om nuvarande matchtröjorna?
Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?
Tror dock han syftade på "supporter-tröjorna". 

2014-04-07, vad hände?
- Ritterwand
Tröjor i all ära, vad som kommer se allra värst ut detta året är de Gula Hjälmar som de ledande poängplockarna i varje elitserielag ska ha på sig. Tycker DIF som klubb kan leda med gott exempel där och vägra ställa upp på såna jippofasoner. Trams.
Helt rätt! Det är ju nästan så att man inte gör några poäng med flit bara för att slippa ha hjälmen, så jävla fula är dom.Ritterwand skrev:Tröjor i all ära, vad som kommer se allra värst ut detta året är de Gula Hjälmar som de ledande poängplockarna i varje elitserielag ska ha på sig. Tycker DIF som klubb kan leda med gott exempel där och vägra ställa upp på såna jippofasoner. Trams.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Visste faktiskt inget om hjälmarna förän jag såg ett klipp på aftonbladet.Ritterwand skrev:Tröjor i all ära, vad som kommer se allra värst ut detta året är de Gula Hjälmar som de ledande poängplockarna i varje elitserielag ska ha på sig. Tycker DIF som klubb kan leda med gott exempel där och vägra ställa upp på såna jippofasoner. Trams.
Men vem faan kommer på en sådan ide?! Spelarna ska ju ha likadana kläder på sig och hjälmar för att skilja dem åt! Hoppas det blir många indianare i slottet de första 5 omgångarna så att man kan ta bort hjälmarna för att de påverkar matchen!
Håller helt med er, men antar att ”money talks” eftersom det är Svenska spel som drar igång ett nytt oddset spel ”Head-to-Head”
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är detta nåt jävla skämt de här hjälmarna?! Aldrig i helvete....
Säg den glädje som varar
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re:
Jag gillar denna tröjan som fan, speciellt den blå/grå färgen på axlarna. Det ser ut som den är lite blekt eller sliten...coolt!whygeorgia skrev:melker skrev:Lee Harvey Oswald skrev:Snyggt!
Elitserieklubbarna måste skriva kontrakt med reebok. Ge oss EDGE-systemet!
Dom nya tröjorna är grymma även dom.
Jag tycker tröjorna ser väldigt jäkla bra ut i bildgalleriet från Brynäsmatchen. Men va fan hade Brynäs för bortaställ? Skulle skämmas som spelare att åka runt i den där ohyggligt fula tröjan.
Va och såg dom nya tröjorna med all reklam osv igår när vi lirade mot Timrå, måste säga att dom får våra gammla tröjjor att se larviga ut, FAN va snygga dom nya är!
Är det bara jag som tycker att tröjan på många bilder (t ex nyligen i DN och på hemsidan) ser röd-gul-SVART ut?
Virtute et armis
Uppenbarligen hade jag lite för mycket tid över.
Kikade igenom vad några "mode experter" tyckte om Elitserielagens tröjor.
Bra smak har dom och och en del "roliga" kommentarer om några av de andra lagens tröjor.
http://nyheter24.se/hockey24/elitserien ... 24-bedomer
Kikade igenom vad några "mode experter" tyckte om Elitserielagens tröjor.
Bra smak har dom och och en del "roliga" kommentarer om några av de andra lagens tröjor.
http://nyheter24.se/hockey24/elitserien ... 24-bedomer
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.