Djurgårdens IF - Modo Hockey, 26/9 2009 - Hemmapremiär

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 26/9 2009 - Hemmapremiär

Inlägg av Jepe »

Why not köra;

- Hardy Nilssons järnkaminer (1)
- Johanssons järnkaminer (2)
- Thomas Monténs järnkaminer (2)
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Tråkigt att Montén kommer att hamna utanför den ramsan kommande säsong, känns lite orättvist på ett sätt. Men dock är:
*Johanssons Järnkaminer!
*Hardy Nilssons Järnkaminer!

den enda acceptabla lösningen. Att sjunga 3 namn skulle förstöra ramsan, inget snack om saken, så det är inget alternativ. Man kan ju dock sjunga Monténs namn i en annan ramsa, men ärligt talat så tror jag faktiskt att han har rätt så god förståelse för att hans namn inte sjungs... Han är mer än väl medveten om att Hardy och Micke Johansson är två publikfavoriter.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

sthlm_dif skrev:Tråkigt att Montén kommer att hamna utanför den ramsan kommande säsong, känns lite orättvist på ett sätt. Men dock är:
*Johanssons Järnkaminer!

den enda acceptabla lösningen. Att sjunga 3 namn skulle förstöra ramsan, inget snack om saken, så det är inget alternativ. Man kan ju dock sjunga Monténs namn i en annan ramsa, men ärligt talat så tror jag faktiskt att han har rätt så god förståelse för att hans namn inte sjungs... Han är mer än väl medveten om att Hardy och Micke Johansson är två publikfavoriter.
Dom är väl snarare legendarer än publikfavoriter? Åtminstonde Micke Johansson.

Montén har nog förståelse som sagt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Jepe skrev:Why not köra;

Klacksektionen kommer garanterat att sjunga "Hardy Nilssons järnkaminer", så det alternativet funkar inte heller då sittplats aldrig skulle kunna skapa tryck/ordning i sin del av ramsan om dom skulle behöva pendla mellan två namn. Det ser kanske inte så svårt ut för oss som är rutinerade av klacksånger, men för de som kommer på 3-4 matcher per säsong är det inte en enkel uppgift.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Då Hardy är headcoach så kanske det bästa hade varit att helt enkelt enbart köra "Hardy Nilssons järnkaminer"?
Då blir det heller inte "orättvist" mot Montén :wink:
Användarvisningsbild
hjelm

Inlägg av hjelm »

Förstår inte att folk säger att det är orättvist mot Montén...
Han kommerr ha full förståelse att det kommer att sjungas
*Johanssons Järnkaminer!
Honken

Inlägg av Honken »

Absolut bäst drag skulle det bli om klacken delade upp sig på Johanssons järnkaminer / Thomas Monténs järnkaminer för att sen tillsammans sjunga Hardy Nilssons Järnkaminer. Sittplats kommer garanterat att hänga på bättre på det sättet. Det blir lite mer tid att hämta andan och det behöver inte sjunga lika mycket (för sittplats). Värt att prova i alla fall.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
AnteKr

Inlägg av AnteKr »

Sen behöver man inte köra Johansson varje gång, man kan variera sig :) Ex första gången vi kör ramsan = Johansson, nästa gång = Montén.
BIBO

Inlägg av BIBO »

En marsch från gullmars hade varit underbart, speciellt som det rycktas om att modo ska gå en från Gamla Stan(?)

Tooga : du skriver att det ska ske vid speciella tillfällen men inte vid varje derby eller premiär..? vad är då speciella tillfällen?

mvh
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
Tooga

Inlägg av Tooga »

BIBO skrev:Tooga : du skriver att det ska ske vid speciella tillfällen men inte vid varje derby eller premiär..? vad är då speciella tillfällen?
Jag skrev att det inte ska ske vid varje derby, korrekt, men det där med premiär skrev jag inte. Snarare att jag inte förstår behovet av en marsch när det är premiären och taggningen redan på topp hos de flesta.

Men annars var det som jag sa, inte vid varje derby. Det blir så uttjatat. Vi har 4 derbyn om året som verkligen betyder något, dvs mot aik och bajen. Lägg där till stora bortamatcher t.ex. IFK Göteborg i våras. Är det då verkligen rimligt att ha en marsch varje gång? Det är mig veterligen 2007 mot aik som vi började med organiserade marscher och det var ett speciellt, unikt tillfälle. Då gjordes marschen och samlingen som extra taggning, då vi fått spö under båda matcher 2006. Eftersom det nu blivit några marscher till derbyn är det inte samma sak längre. Det bör ske väldigt sällan vid utvalda tillfällen.

En samling räcker väl precis lika bra som taggning inför matchen? Det som willedif föreslår blir bara en marsch för marschens skull. Jag ser helt enkelt ingen mening med det. Men visst, jag kan inte precis stoppa ett gäng som drar igång en fin marsch, jag ser bara inget syfte med den.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
BIBO

Inlägg av BIBO »

Jag förstår exakt hur du menar och måste erkänna att jag håller med dej så länge marscherna bara blir "halvlyckade" men mot modo nu väntas det fullsatt och då kan en marsch bli riktigt lyckad, jag skulle helst se en marsch innan varje match, hela Stockholm ska veta att nu spelar DIF! men som sagt, halvdana marscher kan vi skippa...

mvh
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

4 biljetter införskaffade till aktiv sittplats igår!!
Användarvisningsbild
Ostre92

Inlägg av Ostre92 »

Sveriges bästa sittplats!! Hovet ska koka!!
Fyfan vad man längtar
Användarvisningsbild
JohanLindholm
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av JohanLindholm »

Längtar som in i helvete.. Ska nog åka ner till Hemmapremiären och ställa mig i klacken och sjunga för vårat älskade lag!
Djurgårdens IF - Lite Finare, Lite Bättre!
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Premiären närmar sig med stormsteg. Nu är det dags för alla som inte tjackat plåt att få tummen ur och göra det. Folk drarfolk så vill vi få en utökad klacksektion krävs det att alla gör sitt. Snart en vecka kvar! :twisted:
Skriv svar