Vad tycker ni om nuvarande matchtröjorna?
Re: Va tycker ni om nuvarande matchtröjorna?
Nja sådär måste jag säga, har alltid varit svag för de vita dräkterna så de blir väl isf dem som jag tkr bäst om just nu ! Snyggaste tröjorna historiskt sätt är utan tvekan dem från guldåren 

Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
När visas de nya tröjorna MED reklam? Skulle vara intressant att se hur de såg ut.
Tyvärr blir de ju alltid betydligt mycket fulare när alla fula loggor kommer på.Soulsic skrev:När visas de nya tröjorna MED reklam? Skulle vara intressant att se hur de såg ut.
Bara hoppas att de är placerade med stil... det är onekligen synd att vi inte kan ha samma upplägg som i NHL.
Men finska ligan är faktiskt ännu värre. Går ju knappt att se pucken för all reklam på isen.
- Tartarus
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Ja, och spelarna ser ut som levande reklampelare. Vissa lag har/har haft reklam på skridskorna till och med. De flesta målvakterna har reklam på sina benskydd.Busmicke skrev:Men finska ligan är faktiskt ännu värre. Går ju knappt att se pucken för all reklam på isen.
Så vi ska nog vara glada över att vi ändå har så "lite" reklam på dräkterna.
Gillar att vi har gått tillbaks till den gamla röda färgen på tröjorna, de ser grymma ut iår.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
- DIF_Soldier
Tyvärr lär vi inte se dem mer - de röda tröjorna var Nordic Trophy-stället. Blått hemma och vitt borta är det som gäller när säsongen drar igång. Jag tycker det är riktigt, riktigt synd!1891 skrev:Gillar att vi har gått tillbaks till den gamla röda färgen på tröjorna, de ser grymma ut iår.
Säg den glädje som varar
Aha, va tråkigtDIF_Soldier skrev:Tyvärr lär vi inte se dem mer - de röda tröjorna var Nordic Trophy-stället. Blått hemma och vitt borta är det som gäller när säsongen drar igång. Jag tycker det är riktigt, riktigt synd!1891 skrev:Gillar att vi har gått tillbaks till den gamla röda färgen på tröjorna, de ser grymma ut iår.

Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Sitter och väntar på DIF-mff. Har lite tråkigt och fördriver tiden med en ranking utav Elitserielagens tröjor. Utgår från tröjorna på bilden i reportaget http://difhockey.se/nyhet.php?news=6012.
1. Djurgården
- Snygga färger och reklamen flyter in bra, helt klart snyggast. Gillar kransen runt klubbmärket.
2. Modo
- Snygg röd tröja med snygga gröna och svarta inslag. Stilrent utan allt för mycket reklam.
3. Luleå
- I princip samma tröja som Modo dock med lite mer kladd i form utav reklam.
4. Brynäs
- Förmodligen Svensk hockeys mest klassiska tröja, vet inte varför men har alltid gillat denna tröja.
5. Skellefteå
- Trots sin slående likhet med ett förortsgäng här i krokarna så gillar jag den här tröjan. De två färgerna flyter ihop jäkligt bra, bra placerad reklam.
6. Frölunda
- Snygg röd tröja, gillar de gröna ränderna i tröjan men jag tror man skulle få en snyggare tröja om man böt ut det guldiga mot vit. Väldigt mycket reklam framtill.
7. Rögle
- Inget som egentligen sticker ut i tröjan åt något håll. En okej tröja.
8. HV71
- Gillar blått, vit och gult tillsamman, det blir ofta snygga kombinationer(ex. Tre kronors tröjor). Gillar dock inte den blåa färgen som känns ruskigt tråkig, en något mörkare version skulle nog vara snyggare.
9. Timrå
- Småful tröja med extremt mycket små streck. Snygg röd färg dock. Minus för att man inte har något klubbmärke utan bara en text.
10. Linköping
- Elitseriens fulaste klubbmärke på en i grunden OK tröja. Den otroligt plottriga reklamen förstör det som inte redan var det utav klubbmärket.
11. Södertälje
- Snygg tröja i grunden med en fin röd färg och en snygg bred rand längst ner. Ser dock ut som en scoutuniform med alla märken som man lyckats pressa in på en liten yta.
Klubbmärket ska vi inte ens nämna.
12. Färjestad
- Den här får faktiskt den lila tröjan att verka oerhört snygg. Förra året hade man i Färjestad en ruskigt snygg svart tröja och jag kan ärligt talat inte förstå detta nerköp.
Den gröna färgen blir man illamående utav och smälter inte alls ihop med det vita ärmarna. Klubbmärket sitter för långt ner och reklamen är rent utsagt skitful.
Skulle vara kul att höra andras åsikter.
1. Djurgården
- Snygga färger och reklamen flyter in bra, helt klart snyggast. Gillar kransen runt klubbmärket.
2. Modo
- Snygg röd tröja med snygga gröna och svarta inslag. Stilrent utan allt för mycket reklam.
3. Luleå
- I princip samma tröja som Modo dock med lite mer kladd i form utav reklam.
4. Brynäs
- Förmodligen Svensk hockeys mest klassiska tröja, vet inte varför men har alltid gillat denna tröja.
5. Skellefteå
- Trots sin slående likhet med ett förortsgäng här i krokarna så gillar jag den här tröjan. De två färgerna flyter ihop jäkligt bra, bra placerad reklam.
6. Frölunda
- Snygg röd tröja, gillar de gröna ränderna i tröjan men jag tror man skulle få en snyggare tröja om man böt ut det guldiga mot vit. Väldigt mycket reklam framtill.
7. Rögle
- Inget som egentligen sticker ut i tröjan åt något håll. En okej tröja.
8. HV71
- Gillar blått, vit och gult tillsamman, det blir ofta snygga kombinationer(ex. Tre kronors tröjor). Gillar dock inte den blåa färgen som känns ruskigt tråkig, en något mörkare version skulle nog vara snyggare.
9. Timrå
- Småful tröja med extremt mycket små streck. Snygg röd färg dock. Minus för att man inte har något klubbmärke utan bara en text.
10. Linköping
- Elitseriens fulaste klubbmärke på en i grunden OK tröja. Den otroligt plottriga reklamen förstör det som inte redan var det utav klubbmärket.
11. Södertälje
- Snygg tröja i grunden med en fin röd färg och en snygg bred rand längst ner. Ser dock ut som en scoutuniform med alla märken som man lyckats pressa in på en liten yta.
Klubbmärket ska vi inte ens nämna.
12. Färjestad
- Den här får faktiskt den lila tröjan att verka oerhört snygg. Förra året hade man i Färjestad en ruskigt snygg svart tröja och jag kan ärligt talat inte förstå detta nerköp.
Den gröna färgen blir man illamående utav och smälter inte alls ihop med det vita ärmarna. Klubbmärket sitter för långt ner och reklamen är rent utsagt skitful.
Skulle vara kul att höra andras åsikter.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Kul att se tröjan med reklam på, jag är nöjd med den!
Rögle har den absolut fulaste tröjan i Elitserien, inget snack om saken.
Rögle har den absolut fulaste tröjan i Elitserien, inget snack om saken.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Vart förvånad hur bra dom hade "smält" in reklamen i tröjan, sjukt nöjd!!
Reklamen förfulade inte allt för mycket, inget att klaga på där med andra ord. Men sen är det naturligtvis beklagligt med plottret runt skölden.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
- JohanLindholm
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag tycker DIF märket i fram sitter för långt ner.. Speciellt när spelarna bär tröjorna, annars är den nya matchtröjan jävligt snygg..
Djurgårdens IF - Lite Finare, Lite Bättre!
Jag gillar att reklamen på framsidan bara är bokstäver och inte en ful jävla rektangel! Jag älskar dem nya tröjorna! 

- Connoisseur
varför kan dom inte ta fram en tröja som sitter bra (läs tightare) men med samma färgmönster som hockeytröjan. Nu skulle jag aldrig klä ut mig till en julgran ändå, men man skulle slippa se ett gäng vandrande tält varje gång man går på hockey.
Visst de är kul att dom har nya, men jag tycker att förra årets match tröjor var snyggare.