Ålder i klacken?
Ålder i klacken?
Fick en uppfattning om att det var ganska många unga personer i klacken förra året (gick på alla hemma matcher). Tänkte därför att det vore roligt att undersöka vad det är för ålder på de flesta som tänker stå i klacken i år! 

Re: Ålder i klacken?
Fyller 18 nästa lördag, det här blir tredje året jag står i klacken.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Fyller 20 nästa gång och flyttar i samma veva från klack till aktiv sittplats.
Ni kan ju även diskutera vilken medelålder ni tror är bäst att ha i en klack. Jag tror att en liten blandning av åldrar är bra men att de som bidrar mest till sången är de mellan 19-25 så en medelålder på 22 kanske.
Varför flyttar du till aktiv sittplats vid 20 års ålder, det är nu det börjar...odburt skrev:Fyller 20 nästa gång och flyttar i samma veva från klack till aktiv sittplats.
Håller med, vi behöver dem äldre kvar.narren skrev:Varför flyttar du till aktiv sittplats vid 20 års ålder, det är nu det börjar...odburt skrev:Fyller 20 nästa gång och flyttar i samma veva från klack till aktiv sittplats.
Själv är jag 18 och kommer stå i klacken en lång tid framöver.
Alltid oavsett
Jag är 17 år, är inne på mitt tredje år i klacken nu. Andra året i rad med säsongskort.
Jag ser verkligen fram emot detta, då stödet från sittplats emellanåt har varit bedrövligt de senaste säsongerna. Så att DIF Hockey har kommit upp med aktiv sittplats är väldigt roligt.
Jag håller verkligen inte med dig om det där. Det är främst de som är mellan 16-20 som bidrar till stämningen, då de allra flesta i klacken är 16-18 år. De som är över 20 är oftast i klacken med en kompis, och har normalt sett ingen större koll på vilka ramsor vi sjunger då dom inte är insatta. Men de som är över 20 och kan ramsorna bidrar självfallet sjukt mycket, då deras röster oftast låter högre än de yngre personernas röster.tomten skrev:Ni kan ju även diskutera vilken medelålder ni tror är bäst att ha i en klack. Jag tror att en liten blandning av åldrar är bra men att de som bidrar mest till sången är de mellan 19-25 så en medelålder på 22 kanske.
Det är ju hur bra som helst att de med rutin av klacken flyttar till aktiv sittplats samtidigt som det kommer upp en ny generation av Djurgårdare i klacken. I och med att vi kommer att ha ca 300 personer med säsongskort på aktiv sittplats så kommer dom att kunna sjunga med klacken, och skapa bättre tryck. Och med tanke på att det är en stor sektion mellan klacken och aktiv sittplats så kommer de mittemellan klacken och aktiv sittplats som normalt sett inte sjunger att börja sjunga, vilket kommer att medföra att vi kommer ha en hel gungande kurva i många matcher.narren skrev:Varför flyttar du till aktiv sittplats vid 20 års ålder, det är nu det börjar...odburt skrev:Fyller 20 nästa gång och flyttar i samma veva från klack till aktiv sittplats.
Jag ser verkligen fram emot detta, då stödet från sittplats emellanåt har varit bedrövligt de senaste säsongerna. Så att DIF Hockey har kommit upp med aktiv sittplats är väldigt roligt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Bara jag som fått för mig att majoriteten under 20 år bara vill köra Rap das Armas och Olé olé ola?
Långsamma Oh when the saints, Vi hejar på Djurgår'n och Det är lång väg till SM-guldet, det är stämning det.
Långsamma Oh when the saints, Vi hejar på Djurgår'n och Det är lång väg till SM-guldet, det är stämning det.
Oh when the saints är bäst, väldigt få landsortsramsor som härmat den så här efter 20 år dessutom. Good stuff. Också stort plus för att klacken också tar upp legender med t ex södergrensången, den ringa åldern till trots. Bra jobbat!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
16år, 2-3 år i klacken bakom mej..
Crashmash: tycker du har fel där, det finns många yngre som kan alla ramsor t.ex. jag, det vi dock kan sämre är att hålla nere tempot men det är fler och fler av oss som börjar förstå hur viktigt det är.. Sen är ju dom flesta "wanna be hooligans" yngre så de som man ser är fails är ju i min ålder
skulle också vilja ha "hunden leif" fler ggr, har bara varit med om den 1gång på plats i klacken
Crashmash: tycker du har fel där, det finns många yngre som kan alla ramsor t.ex. jag, det vi dock kan sämre är att hålla nere tempot men det är fler och fler av oss som börjar förstå hur viktigt det är.. Sen är ju dom flesta "wanna be hooligans" yngre så de som man ser är fails är ju i min ålder
skulle också vilja ha "hunden leif" fler ggr, har bara varit med om den 1gång på plats i klacken
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Tjugo år fyllda, given säsongare i klacken tillsammans med jämnårig vän.
Ju högre medelålder i klacken desto bättre, gärna 22-23 någonting.
Hoppas inte att det blir som i fotbollen, att det blir "häftigt" att när man börjar närma sig 22 år flyttar till sittplats.
Ju högre medelålder i klacken desto bättre, gärna 22-23 någonting.
Hoppas inte att det blir som i fotbollen, att det blir "häftigt" att när man börjar närma sig 22 år flyttar till sittplats.
BIBO: Jag är själv under 20 

Håller helt med.alext skrev:Ju högre medelålder i klacken desto bättre, gärna 22-23 någonting.
Jag tycker det blir ett helt annat drag när man står bredvid en bunt av lite äldre (runt 22-23) och alla tar i.
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Lämnade klacken inför säsongen 06/07 eller kan det ha varit 05/06? Då var jag 37-38, för dåvarande Sektion F, nuvarande Aktiv sittplats. Klacken bestod då av ca 30 eldsjälar som trots allt försökte.
Finns givetvis inget "rätt" svar på vilken ålder man ska ha i klacken, utan känner man att man kan bidra ska man givetvis stå där! Fördelen med en stor åldersspridning är att man kan lära av varandra, vi som är lite äldre har ju vissa favoritramsor medan det yngre gardet kanske har andra, fördelen är att vi får en varierande sångrepetoar, vilket jag tror alla uppskattar.
Finns givetvis inget "rätt" svar på vilken ålder man ska ha i klacken, utan känner man att man kan bidra ska man givetvis stå där! Fördelen med en stor åldersspridning är att man kan lära av varandra, vi som är lite äldre har ju vissa favoritramsor medan det yngre gardet kanske har andra, fördelen är att vi får en varierande sångrepetoar, vilket jag tror alla uppskattar.
Sju sorters apa!

crashman: ok, vet inte om du skrev det, isf missade jag det helt enkelt. För er andra då som ofta klagar på oss yngre här på forum; om några år kommer det vara vi som är de äldre, det finns alltså ingen anledning att inte "lära sig snabbt"
alltså: så länge som någon sjunger och bidrar med god stämning spelar åldern ingen roll det är viljan som räknas..
mvh
alltså: så länge som någon sjunger och bidrar med god stämning spelar åldern ingen roll det är viljan som räknas..
mvh
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."