Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Nej tack till Linkan just nu. Men nästa säsong är han mer än välkommen! 

Varför vänta? Det är ju knappast som att han blir bättre med åren...Sebbe G skrev:Nej tack till Linkan just nu. Men nästa säsong är han mer än välkommen!
Säg att vi hade kommit sist i Nordic Trophy, hade flera vilja ha tillbaka Linkan då?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Klart linkan ska tillbaka till DIF..
-
Förstår inte hur du resonerar, nej tack till Linkan just nu? Har vi linkan i laget så har vi chansen på SM-Guld. Och att Linkan inte passar in i Hardys lagbygge är rent bullshit, Hardy är en såpass meriterad tränare och han vet hur han ska hantera Linkan för att han ska prestera max, precis som med alla andra spelare! Hardy och Linkan hade utan tvekan kommit överens. Det är isåfall inte Linkan vi ska tvivla på, utan Hardy's kapacitet att få ut det bästa utav alla spelare! Och där hittar vi inte mycket fel...Sebbe G skrev:Nej tack till Linkan just nu. Men nästa säsong är han mer än välkommen!
Förstår inte hur man kan tacka nej till en spelare som har räddat vår klubb gång på gång från degradering i så många år nu, Linkan är och förblir en legend i våra Djurgårdshjärtan och det finns alltid plats för #23 i DIF. Något annat är skandal! Och även fast jag gillar det "nya" DIF grymt mycket. Så måste man även ha en spelare som kan vända det helt själv, missuppfatta det inte nu , inte till vilket pris som helst men Linkan är vad jag vet en bra kille.
In magic hands I trust, #23 Fredrik Bremberg!
Kunde inte ha skrivit det bättre själv!stolpskott skrev:Förstår inte hur du resonerar, nej tack till Linkan just nu? Har vi linkan i laget så har vi chansen på SM-Guld. Och att Linkan inte passar in i Hardys lagbygge är rent bullshit, Hardy är en såpass meriterad tränare och han vet hur han ska hantera Linkan för att han ska prestera max, precis som med alla andra spelare! Hardy och Linkan hade utan tvekan kommit överens. Det är isåfall inte Linkan vi ska tvivla på, utan Hardy's kapacitet att få ut det bästa utav alla spelare! Och där hittar vi inte mycket fel...Sebbe G skrev:Nej tack till Linkan just nu. Men nästa säsong är han mer än välkommen!
Förstår inte hur man kan tacka nej till en spelare som har räddat vår klubb gång på gång från degradering i så många år nu, Linkan är och förblir en legend i våra Djurgårdshjärtan och det finns alltid plats för #23 i DIF. Något annat är skandal! Och även fast jag gillar det "nya" DIF grymt mycket. Så måste man även ha en spelare som kan vända det helt själv, missuppfatta det inte nu , inte till vilket pris som helst men Linkan är vad jag vet en bra kille.
In magic hands I trust, #23 Fredrik Bremberg!

Truppen är spikad!.... Jag säger bara VA?
Klart man måste kunna göra justeringar om man har en sån här kompentent spelare på väg in. Det finns ju ingen som producerar som Linkan. Man får låna ut nån spelare helt enkelt eller hitta på nån annan lösning.
Vem tackar nej till en Ferrari bara för att Ladan och Volvon fyller garaget!?
Är det pengarna som inte räcker till så visst, det har jag förståelse för, men för att truppen är full. Va det för snack!?!
Klart man måste kunna göra justeringar om man har en sån här kompentent spelare på väg in. Det finns ju ingen som producerar som Linkan. Man får låna ut nån spelare helt enkelt eller hitta på nån annan lösning.
Är det pengarna som inte räcker till så visst, det har jag förståelse för, men för att truppen är full. Va det för snack!?!
Tjänstefel av DIF att inte ta in Linkan, iallafall höra med honom om han är intresserad av att spela i DIF. Kan ju bara få ett nej, Han kanske vill spela i Schweiz eller ett annat KHL lag. Men då vet DIF det och kan glömma Linkan denna säsong.PatteW skrev:Truppen är spikad!.... Jag säger bara VA?
Är det en fråga om pengar så borde väl styrelsen kunna hitta pengar för detta. Extern finansiär eller nått.
Skulle han vara avgörandet för att vi går till slutspel och även längre, så ger ju det som sagt extra klirr i kassan till skillnad från de senaste säsongerna.
There is no I in TEAM!!!!
"Truppen är full"...men:
"-Tjena Janne, Sudden här. Du, frugan tycker Nordamerika suger och vill hellre
ha våra kommande ungar i svensk skola, du vet, mindre risk för skjutvapen och så.
Har ni plats för en snubbe till?"
"-Öh, det vete fan faktiskt. Men låt mig höra med Hardy så ringer jag i nästa vecka."
Tro FAN att det går att greja utrymme i truppen om rätt person kommer ifråga...optimisten i mig tolkar just frasen
"vi har sagt att truppen är stängd just nu, OM DET INTE HÄNDER NÅGOT SPECIELLT"
som en LITEN gardering...
"-Tjena Janne, Sudden här. Du, frugan tycker Nordamerika suger och vill hellre
ha våra kommande ungar i svensk skola, du vet, mindre risk för skjutvapen och så.
Har ni plats för en snubbe till?"
"-Öh, det vete fan faktiskt. Men låt mig höra med Hardy så ringer jag i nästa vecka."
Tro FAN att det går att greja utrymme i truppen om rätt person kommer ifråga...optimisten i mig tolkar just frasen
"vi har sagt att truppen är stängd just nu, OM DET INTE HÄNDER NÅGOT SPECIELLT"
som en LITEN gardering...
Jag förstår inte folk som säger "han passar inte i laget"...osv? Vi slogs ju in i de sista om att få behålla honom? Då e det klart han passar in, #23 passar alltid in!
Alltid lika duktiga Marie har pratat med Linkans agent.
Tydligen så har Järlefeldt iaf ring och kollat läget med Linkan. Tänder ett litet hopp hos mig iaf.
Tydligen så har Järlefeldt iaf ring och kollat läget med Linkan. Tänder ett litet hopp hos mig iaf.
i
Taget från Hallmans blogg...
Hur Djurgården gör? Officiellt så är tydligen linjen ”truppen är full nu”. Men… det är ju inte så att klubben har sagt tvärnej till Linkan personligen i alla fall. Enligt Jocke Persson har det inte ens förts några såna diskussioner eller stängts några dörrar.
– Nej, det är ingen som sagt så till mig i alla fall. Vi har inte fördjupat oss i några såna diskussioner. Det enda som hänt där är att (sportchefen Janne) Järlefeldt har hört sig för vad som har hänt med Linkan, säger Persson.
Så ni har inte pratat kontrakt än?
– Nej, de (Djurgården) ville mest veta hur läget är.
Hur Djurgården gör? Officiellt så är tydligen linjen ”truppen är full nu”. Men… det är ju inte så att klubben har sagt tvärnej till Linkan personligen i alla fall. Enligt Jocke Persson har det inte ens förts några såna diskussioner eller stängts några dörrar.
– Nej, det är ingen som sagt så till mig i alla fall. Vi har inte fördjupat oss i några såna diskussioner. Det enda som hänt där är att (sportchefen Janne) Järlefeldt har hört sig för vad som har hänt med Linkan, säger Persson.
Så ni har inte pratat kontrakt än?
– Nej, de (Djurgården) ville mest veta hur läget är.
Djurgår'n tills jag dör!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hardy anpassar ju taktiken efter laget, då inte Linkan skrev på så ändrade man och då passade inte heller Anger in i det nya lagbygget. Så man värvade 2 spelare som skulle passa in i den nya taktiken.Äppelmos skrev:Jag förstår inte folk som säger "han passar inte i laget"...osv? Vi slogs ju in i de sista om att få behålla honom? Då e det klart han passar in, #23 passar alltid in!
Men givetvis är DIF intresserad, tro inte på allt vad ni läser i tidningen. Flera ES-klubbar är det.
Men vem ska Linkan peta i dom 2 första formationerna isf? (Tvivlar ju att han vill lira i 3:e femman)
Skulle vara rätt så enkelt att sätta ihop kedjorna så här..
Mackan - Otto - Linkan
Danielsson - Engqvist - Josefsson
Tjärnqvist - Holmqvist - Ölvestad
Tim - Fimpen - Krüger
Mackan - Otto - Linkan
Danielsson - Engqvist - Josefsson
Tjärnqvist - Holmqvist - Ölvestad
Tim - Fimpen - Krüger
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, det är knappast kört med Linkan i truppen ännu. Att Järlan har hört med hans agent tänder ett ganska stort hopp i mina ögon.
@ Warrant: Ja, den laguppställningen skriver jag under på direkt. Känns som det skulle kunna bli sjukt jävla bra.
@ Warrant: Ja, den laguppställningen skriver jag under på direkt. Känns som det skulle kunna bli sjukt jävla bra.
Hardy är en tränare som ställer krav och är tydlig. Det är det som vi har sett lite resultat av nu på försäsongen. I alla intervjuer säger spelarna att det inte är så mycket i spelet som har förändrats. Försvarsspelet är IDENTISKT och man vill ha längre anfall. Vem passar bättre för längre anfall än en av europas puckskickligaste spelare?
Vi har ett lag med grovjobbare men saknar kreativitet. Nu har vi chansens att försöka få just en hel dos kreativitet och vissa av er säger nej.
Bara för att vi har spelat ok under FÖRSÄSONGEN(!!!!!!!) ska vi tacka nej till europas Wayne Gretzky?
Tänk efter nu hörni, snälla.
Vi har ett lag med grovjobbare men saknar kreativitet. Nu har vi chansens att försöka få just en hel dos kreativitet och vissa av er säger nej.
Bara för att vi har spelat ok under FÖRSÄSONGEN(!!!!!!!) ska vi tacka nej till europas Wayne Gretzky?
Tänk efter nu hörni, snälla.