Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Anar jag en viss tjurskallig ton härinne?
Man behöver inte kunna särskilt mycket hockey för att fatta att Linkan skulle kliva in i en förstakedja i vilket lag som helst och i vilket spelsystem som helst och fortfarande producera!
Visst,vi verkar nu ha ett "lag" som jobbar som ett kollektiv för första gången på flera år,men det är nog snarare Hardys förtjänst än frånvaron av Linkan!
Och att dissa Linkan bara för att han "stack" är fruktansvärt naivt!
Nu är jag ganska övertygad om att Linkan snabbt hittar en annan plats i KHL eller Schweiz men SKULLE han vilja komma tillbaka så är det bara för styrelsen att skramla med bössan!
Man behöver inte kunna särskilt mycket hockey för att fatta att Linkan skulle kliva in i en förstakedja i vilket lag som helst och i vilket spelsystem som helst och fortfarande producera!
Visst,vi verkar nu ha ett "lag" som jobbar som ett kollektiv för första gången på flera år,men det är nog snarare Hardys förtjänst än frånvaron av Linkan!
Och att dissa Linkan bara för att han "stack" är fruktansvärt naivt!
Nu är jag ganska övertygad om att Linkan snabbt hittar en annan plats i KHL eller Schweiz men SKULLE han vilja komma tillbaka så är det bara för styrelsen att skramla med bössan!
-
Allting utgår ju ifrån vilka ambitioner man har med säsongen, dels ur ett sportsligt men också ett publikt/ekonomiskt perspektiv,
Linkan kostar pengar men drar också mer publik till matcherna, de extra besökarna som vi de facto behöver i våran begränsade ekonomiska situation.
Det talas mycket från styrelse och ledningshåll om att vi måste öka intäkter och att locka mer folk till matcherna, Fredrik Bremberg är kanske den största lirare och puckbegåvningen vi har haft någonsin jämte Micke Johansson, det är ju subjektivt ja visst men så tycker ja.
Linkan valde bort DIF för att han ville ha en sista vända och säkra sin pension mer eller mindre, vilket jag tycker att han är och var värd med tanke på att han i princip ensam sett till att Djurgården fortfarande kan titulera sig elitserielag inte sant?
Jag anser att inte ta hem Linkan är tjänstefel, ur ett publikt, massmedialt och i slutändan sportslig synvinkel! Vi har gjort en nyemission och dragit in 18 miljoner, visst vi har säkert använt de pengarna till att stabilisera ekonomin till största del, men nog borde vi ha råd att låna ut t.ex Calle G., eller någon annan av motsvarande kvalite för att ge plats åt Fredrik.
Vi supportrar bör uttrycka vårat missnöje om så icke sker, eller se till att herrar Engström och sportkommiteer hit och dit försvinner illa kvickt eller ha en d-ligt bra förklaring.
Jag tycker att vi supportrar vet ej exakt hur många medlemmar vi har bör starta en insamling och KRÄVA Linkans återkomst, om artikeln och nyheterna stämmer att han har fått sparken.
Jag vill se #23 mot Modo, och att Fredrik så småningom avslutar sin karriär i DIF, och att hans tröja hängs upp i taket jämte spelare av samma klass.
Kontakta "Järlan" Tommy och allt vad dom heter, vi har styrkan i att vi är många....agera nu!
Linkan kostar pengar men drar också mer publik till matcherna, de extra besökarna som vi de facto behöver i våran begränsade ekonomiska situation.
Det talas mycket från styrelse och ledningshåll om att vi måste öka intäkter och att locka mer folk till matcherna, Fredrik Bremberg är kanske den största lirare och puckbegåvningen vi har haft någonsin jämte Micke Johansson, det är ju subjektivt ja visst men så tycker ja.
Linkan valde bort DIF för att han ville ha en sista vända och säkra sin pension mer eller mindre, vilket jag tycker att han är och var värd med tanke på att han i princip ensam sett till att Djurgården fortfarande kan titulera sig elitserielag inte sant?
Jag anser att inte ta hem Linkan är tjänstefel, ur ett publikt, massmedialt och i slutändan sportslig synvinkel! Vi har gjort en nyemission och dragit in 18 miljoner, visst vi har säkert använt de pengarna till att stabilisera ekonomin till största del, men nog borde vi ha råd att låna ut t.ex Calle G., eller någon annan av motsvarande kvalite för att ge plats åt Fredrik.
Vi supportrar bör uttrycka vårat missnöje om så icke sker, eller se till att herrar Engström och sportkommiteer hit och dit försvinner illa kvickt eller ha en d-ligt bra förklaring.
Jag tycker att vi supportrar vet ej exakt hur många medlemmar vi har bör starta en insamling och KRÄVA Linkans återkomst, om artikeln och nyheterna stämmer att han har fått sparken.
Jag vill se #23 mot Modo, och att Fredrik så småningom avslutar sin karriär i DIF, och att hans tröja hängs upp i taket jämte spelare av samma klass.
Kontakta "Järlan" Tommy och allt vad dom heter, vi har styrkan i att vi är många....agera nu!
Vill Linkan komma hem så ska han få komma hem, så enkelt är det!
Calle G mot Linkan, ganska enkelt val..
Calle G mot Linkan, ganska enkelt val..
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Snälla Edin, minska bilden! Den förstör ju hela tråden.
Säg den glädje som varar
Fan vilken knivig sits med Linkan...och vad fan håller ryssarna på med, kan man ju undra?
Försäsongen har ju varit stabilare än på mycket länge, och skulle Linkan "rubba det"
är det ju inte värt risken. Samtigit: även Hardy måste ju kunna skapa plats åt de lirare vi har?
Vill minnas att det i samband med värvningen av just Hardy sades att det var
ett uttryckligt mål att försöka behålla Linkan i laget.
Tror och hoppas att Linkan får tjäna sina miljoner nu i Schweiz eller motsvarande och
INTE börjar flirta med LH(urk)C...samt att DIF, om minsta möjlighet finns v.g. pengar,
åtminstone hör av sig och kollar läget med honom.
Försäsongen har ju varit stabilare än på mycket länge, och skulle Linkan "rubba det"
är det ju inte värt risken. Samtigit: även Hardy måste ju kunna skapa plats åt de lirare vi har?
Vill minnas att det i samband med värvningen av just Hardy sades att det var
ett uttryckligt mål att försöka behålla Linkan i laget.
Tror och hoppas att Linkan får tjäna sina miljoner nu i Schweiz eller motsvarande och
INTE börjar flirta med LH(urk)C...samt att DIF, om minsta möjlighet finns v.g. pengar,
åtminstone hör av sig och kollar läget med honom.
Nu verkar de ju i alla fall vara 100% klart att han är "sparkad"
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... r-besviken
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... r-besviken
Jag tror att den nya matchtröjan har varit klar sedan länge eftersom att det här nyförvärvet ser ut att ha på sig den :S
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=5802
Det där är inte samma tröja som vi använder denna säsong, lägg märket till den vita randen under den gula. En sådan finns inte på vårat matchställDIFDIF skrev:Jag tror att den nya matchtröjan har varit klar sedan länge eftersom att det här nyförvärvet ser ut att ha på sig den :S

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Tror det är en tröja från hans gamla lag eller så.DIFDIF skrev:Jag tror att den nya matchtröjan har varit klar sedan länge eftersom att det här nyförvärvet ser ut att ha på sig den :S
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
- SkönaDjurgårn
Linkan, kom hem nu...
-
- Säsongskort: Ja
Budapest Star´s matchtröja.DIFDIF skrev:Jag tror att den nya matchtröjan har varit klar sedan länge eftersom att det här nyförvärvet ser ut att ha på sig den :S
Djurgårdens: http://www.difhockey.se/bilder/nymapp/4m8r88ez.jpg
-
Följande kan man läsa på sportbladet:
Eliteserielagen vill INTE värva poängkungen
Är ni intresserade av Fredrik Bremberg? Så här svarar tio av elitserieklubbarna:
Djurgården: Nej
Tommy Engström, klubbdirektör:
– Nej, vi har sagt att truppen är stängd just nu, om det inte händer något speciellt.
Skellefteå: Nej
Lasse Johansson, sportchef:
– Nej, inte för tillfället. Även om jag tycker att det är en fruktansvärt skicklig spelare.
Luleå: Nej
Lars Bergström, sportchef:
– Nej, inte i dagsläget.
Johan Hemlin, sportchef:
– Nej, vi planerar inte att göra några ändringar i vår trupp. Enda som kan förändra det är om skadorna på några av våra spelare är värre än befarat.
Färjestad: Nej
Thomas Rundqvist, sportchef:
– Nej, vi är klara med vårt lag.
HV71: Nej.
Fredrik Stillman, sportchef:
– Nej.
Rögle: Nej
Roger Hansson, sportchef:
– Nej.
Modo: Nej
Fredrik Andersson, sportchef:
– Nej.
Timrå: Nej
Stefan Lindqvist, sportchef:
– Nej, inte för tillfället.
Frölunda: Nej
Kent Norberg, sportchef:
– Nej.
Fotnot: Sportbladet har sökt representanter från Brynäs och Södertälje, utan att lyckas.
Jag förstår att inte Djurgården vill värva honom för det FINNS INGA PENGAR!!!!!! jag hade gjort precis samma sak!!
Eliteserielagen vill INTE värva poängkungen
Är ni intresserade av Fredrik Bremberg? Så här svarar tio av elitserieklubbarna:
Djurgården: Nej
Tommy Engström, klubbdirektör:
– Nej, vi har sagt att truppen är stängd just nu, om det inte händer något speciellt.
Skellefteå: Nej
Lasse Johansson, sportchef:
– Nej, inte för tillfället. Även om jag tycker att det är en fruktansvärt skicklig spelare.
Lars Bergström, sportchef:
– Nej, inte i dagsläget.
Johan Hemlin, sportchef:
– Nej, vi planerar inte att göra några ändringar i vår trupp. Enda som kan förändra det är om skadorna på några av våra spelare är värre än befarat.
Färjestad: Nej
Thomas Rundqvist, sportchef:
– Nej, vi är klara med vårt lag.
HV71: Nej.
Fredrik Stillman, sportchef:
– Nej.
Rögle: Nej
Roger Hansson, sportchef:
– Nej.
Modo: Nej
Fredrik Andersson, sportchef:
– Nej.
Timrå: Nej
Stefan Lindqvist, sportchef:
– Nej, inte för tillfället.
Frölunda: Nej
Kent Norberg, sportchef:
– Nej.
Fotnot: Sportbladet har sökt representanter från Brynäs och Södertälje, utan att lyckas.
Jag förstår att inte Djurgården vill värva honom för det FINNS INGA PENGAR!!!!!! jag hade gjort precis samma sak!!
Det som lite talar för att Linkan skriver på för oss trots det ekonomiska är att han faktiskt får en del cash.
Är han schysst så ser han det som lön från DIF ;p
Är han schysst så ser han det som lön från DIF ;p
i
- Connoisseur
Linkan kommer ju få någon mille för sin försäsong där, känns väl som en bra deal.
Men jag tror inte att han är hardys typ. Blir nog något annat ryskt lag eller europa.
Men jag tror inte att han är hardys typ. Blir nog något annat ryskt lag eller europa.