sensei skrev:Lee Harvey Oswald skrev:android skrev:Ge linkan pengarna från Nordic Trophy. Dom kan ju inte vara med i budgeten i vilket fall som helst. Ge honom sedan ett prestationsbaserat kontrakt. Mycket baserat på +/- statistiken.
Vad enkelt allt är ibland
Om nyheten är sanningsenlig vore det ett gigantiskt fiasko & ett av DIF:s största misstag i historien om vi
INTE försökte få hem Bremberg.
Sedan fattar jag inte vart alla idéer om att Linkan skulle underminera moralen i truppen kommer ifrån.
Bara för att han varit löjligt överlägsen i DIF det senaste 4 åren & alla övriga spelare blivit Pissed Off för att Bremberg snott alla poäng & rubriker..??!!?
Dumheter
Jag ser det istället som att nu har Hardy chansen att få visa upp ett bredare hockeykunnande, Vilken utmaning att få in Linkan i truppen!
Du är väldigt motsägelsefull i ditt inlägg.
Om vi nu skulle ha möjligheten att få över Bremberg så är det är inte självklart att vi skall ha med honom. Det är heller inte självklart att vi inte ska ha med honom. Det är, som någon sa ovan, en väldigt knepig situation.
Alltså, jag kan förstå att det vid vissa tillfällen kan ha varit något underminerande för moralen i truppen de tillfällen saker gått emot Linkan och han inte varit på sitt bästa spelhumör och glidit till båset när han surat för någonting. Speciellt när man som tidigare säsonger byggt sitt lag runt honom. Men sett till allt det han gjort för DIF i form av räddat kontrakt gång på gång med alla poäng så måste man vara bra enögd om man inte ser att han skulle bli en supertillgång även i år.
Skillnaden nu om det skulle gå att lösa att han kommer tillbaka (fortfarande skeptisk till hela "nyheten", men OM) är att han inte skulle bli den pelaren man bygger hela spelet runt. Hardy har aldrig haft den filosofin och kommer självklart inte ändra den i framtiden heller, utan nu skulle Linkan få slussas in i laget och få helt andra krav på sig i form av hemjobb, bort med tendenser till glidar-fasoner, etc. Är helt övertygad om att det skulle gå att lösa utan minsta tendenser till problem.
Det enda jag kan se är att Hardy egentligen vill undvika att "degradera" Tjärnqvist till en eventuell 3:e femma och sätta Linkan i första med Mackan & Otto, och att han inte riktigt gillar att göra sig av med någon befintlig kontrakterad forward. Men det är detaljer som självfallet går att lösa.
Sammanfattningsvis så säger jag som de allra flesta andra; vore fullkomligt idiotiskt och tjänstefel modell grövre att inte hugga för fullt efter Linkan om läget dyker upp.