Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Nu även officiellt på Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5713857.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5713857.ab
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Det verkade ju inte bli något med Nisse Ekman. (Att han lämnar St. Petersburg)
Men om ni får välja. Linkan eller Nisse???? Jag skulle välja nisse.
Men om ni får välja. Linkan eller Nisse???? Jag skulle välja nisse.
Intelligent... Han fick ju sparken. Lär sitta på ett rätt fett avgångsvederlag.M_or0t skrev:Bremis vill väl ha pengar. Han kommer nog inte tillbaka till DIF, tyvärr.
HUGG Djurgår'n HUGG!
Linkan är en riktigt bra lirare, fågan är om han passar in i laget nu… ekonomiskt och spelmässigt. Känns inte som Djurgården kan ha råd med honom nu efter värvningarna. Av det jag sett och hört om laget under försäsongen känns det som man försöker få djurgården att spela som ett lag som arbetar ner motståndarna. Passare en lirare som linkan in då? Jag älskar att se linkans flippmackor men samtidigt hatar jag att se hans dåliga defensiva hemjobb. Kommer ihåg att jag var väldigt besviken på hans glidande och lite diviga spelstil efter några matcher förra säsongen….. men samtidigt är han på humör är han bland elitseriens bästa spelare.
Jag ger blanka fan i hur mycket linkan jobbar hemåt och hur ofta han blir åtalad för rattfylla. Det spelar ingen roll när han alla dagar i veckan är ES bästa lirare. DIF bara måste försöka på han.
Jo det kan man ju tycka, men va måste i så fall offras? Självklart drömmer jag om att han kommer tillbaka men samtidigt har jag vant mig vid detta DIF. Hårt spel, långa anfall, etc. Jag gillar det starkt. Men vem säger nej till Linkan liksom? Dock så kvarstår min fråga, vem petas? Gissar väl att Calle G eller Hank the Tank hamnar högst på listan här inne med tanke på deras åldrar. Det lär vara lättare att låna ut dem två än dom andra gamla rävarna. För Kruger och Josef vore dårskap att göra sig av med.melker skrev:Så klart vi har plats för Bremberg, pengar är väl ett större problem. Men om det stämmer att Linkan står utan klubb bör DIF gör allt i sin makt på att få tag i honom.Lucas skrev:Har vi pengar? Har vi plats?
Jag tror inte vi får tillbaka Linkan. Tror inte våran lagledning kommer vilja göra sig av med en spelare som förtjänar att spela i A-laget. Det skulle inte se snyggt ut. Skicka bort en spelare som kämpat ihop sig en plats bara för att en bättre råkat trilla in när truppen är spikad. Hur som helst.. Hoppas Marie får ett snack med Järlan ASAP. Linkan och hans agent lär vi inte få några ord från på första hand.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Enligt den ryska hockeysajten allhockey.ru
Alltså samma sajt som sa att Dimitri Yuskevich var 100% klar för Djurgården?...
Vänta och se hur det ligger till först.
Alltså samma sajt som sa att Dimitri Yuskevich var 100% klar för Djurgården?...
Vänta och se hur det ligger till först.
Tror nog inte det är ngt problem med att signa honom om man kollar genom lönen eftersom han redan får en fet summa av atlant. Dom KÖPTE som sagt ut hnm från hans kontrakt...
Frågan är att om Linkan passar in i Djurgårdens spel. Linkan må vara en av ES bästa spelare och T.o.m kanske DEN bästa men tror nog inte han passar in i hardys spel. Tror att om man värvar Linkan så måste man ändra om spelet ganska rejält och det tycker inte jag man ska göra efter det man har sett i NT. Vi vann t.o.m NT så..
Frågan är att om Linkan passar in i Djurgårdens spel. Linkan må vara en av ES bästa spelare och T.o.m kanske DEN bästa men tror nog inte han passar in i hardys spel. Tror att om man värvar Linkan så måste man ändra om spelet ganska rejält och det tycker inte jag man ska göra efter det man har sett i NT. Vi vann t.o.m NT så..
En värvning av Linkan hade varit hur nice som helst.
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
- DIF_Soldier
Snacka om komplex! Detta sätter Hardys "flexibilitetsförmåga" på stora prov om det visar sig att Linkan vill hem igen. Hardy har ett spelsystem som verkar gått hem bra (ska dock inte säga för mycket).
Linkan platsar inte i detta spelsystem, så frågan är - hur trångt tunnelseende har Hardy med sin hockeyfilosofi? Det är svårt att lära gamla hundar sitta och Linkan tacklar inte hur mycket man än skulle tjata.
Problemen med detta är många. Vi behöver en poängplockare. Linkan är en sådan.
Men hans attityd sänker garanterat stämningen i truppen. Dessutom måste man sparka någon, och om Hardy får bestämma blir det Tim E (även om jag själv skulle rösta på Calle).
Gällande pengarna kanske man kan erbjuda Linkan en låg lön nu men med löfte på höjning följande år för att få råd.
Nu kan möjligtvis Hardys största utmaning komma - att lyckas lirka in Linkan i ett lag med en motsatt spelstil och dessutom komma överens med sin egen envishet... Men jag säger om, om Linkan återvänder och Hardy lyckas få ut hans fulla kapacitet trots lagets struktur så har vi vips ett lag för top 5.
Linkan platsar inte i detta spelsystem, så frågan är - hur trångt tunnelseende har Hardy med sin hockeyfilosofi? Det är svårt att lära gamla hundar sitta och Linkan tacklar inte hur mycket man än skulle tjata.
Problemen med detta är många. Vi behöver en poängplockare. Linkan är en sådan.
Men hans attityd sänker garanterat stämningen i truppen. Dessutom måste man sparka någon, och om Hardy får bestämma blir det Tim E (även om jag själv skulle rösta på Calle).
Gällande pengarna kanske man kan erbjuda Linkan en låg lön nu men med löfte på höjning följande år för att få råd.
Nu kan möjligtvis Hardys största utmaning komma - att lyckas lirka in Linkan i ett lag med en motsatt spelstil och dessutom komma överens med sin egen envishet... Men jag säger om, om Linkan återvänder och Hardy lyckas få ut hans fulla kapacitet trots lagets struktur så har vi vips ett lag för top 5.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Är också skeptisk till nyheten om Linkan, visst ingen rök utan eld men känns tveksamt ändå.... men OM det är sant så kan jag inte annat än först tycka lite synd om Linkan, högst förvånande också (främst med tanke på hans strålande inledning på försäsongen).
Som sagt, OM detta skulle vara sant så skall vi självfallet göra allt vi kan för att få tillbaka honom. Tänk er en 1:a lina med Linkan, Mackan och Otto, 2:a lina Danielsson, Josefson, Enqvist. 3:e lina med Tjärnqvist, Ölvestad, Krüger.
Tror dock han skulle hamna i Schweiz eller något annat KHL-lag om det nu blir så att han får kicken.
Som sagt, OM detta skulle vara sant så skall vi självfallet göra allt vi kan för att få tillbaka honom. Tänk er en 1:a lina med Linkan, Mackan och Otto, 2:a lina Danielsson, Josefson, Enqvist. 3:e lina med Tjärnqvist, Ölvestad, Krüger.

Tror dock han skulle hamna i Schweiz eller något annat KHL-lag om det nu blir så att han får kicken.
- -daniel-
@ DIF_Soldier: Ja, det skulle vara högst intressant att se hur Hardy ställer sig till frågan och hur det skulle fungera. Men har man chansen att få hem honom vore det general fel modell större att inte ta den...
EDIT: Kollade upp allhockey.ru nyheten och följande står:
"“The atlas”: club forewent Fredrik's services [Bremberga]
29.08.2009 22:35As became known AllHockey.Ru, the Moscow “atlas” cancelled contract with Swedish attacking Fredrik By [brembergom], the level of game of which did not arrange the [trenerskiy] staff of [mytishchintsev].
Now leaders “Atlanta” are occupied with the search of another player- legionary. "
Engrish på hög nivå, gillar speciellt Fredrik By Brembergom. What?!? Babelfish är inte alltid så fantastisk.
EDIT: Kollade upp allhockey.ru nyheten och följande står:
"“The atlas”: club forewent Fredrik's services [Bremberga]
29.08.2009 22:35As became known AllHockey.Ru, the Moscow “atlas” cancelled contract with Swedish attacking Fredrik By [brembergom], the level of game of which did not arrange the [trenerskiy] staff of [mytishchintsev].
Now leaders “Atlanta” are occupied with the search of another player- legionary. "
Engrish på hög nivå, gillar speciellt Fredrik By Brembergom. What?!? Babelfish är inte alltid så fantastisk.
Okej, nu sitter vi i en knepig sits. Vill vi ha Bremberg, eller inte? Usch, varför sätter han oss i den här situationen. Jag ser hellre Bremberg i DIF och att vi spelar sämre än att se honom i Hv71 eller Linköping... Frågan är som många andra påpekat om han klarar av vårat spelsystem. Men hur som helst så bör DIF kontakta Bremberg och se vad han vill i år, om han kan gå ner i lön för att återvända till DIF redan nu. Jag ser gärna Bremberg i vår första femma med Nilsson och Ottosson. Jag tror att han kan anpassa sig till en viss del i alla fall, och därför ser jag faktiskt gärna Bremberg i vårat nuvarande lag... Men frågan är om det ens är ekonomiskt möjligt, känns faktiskt inte som att det är det...
Men hur som helst, gör allt vad ni kan nu DIF ledningen, så vi kan se Bremberg mot MoDo den 26e September.
Sagan om kungens återkomst (?)!
Men hur som helst, gör allt vad ni kan nu DIF ledningen, så vi kan se Bremberg mot MoDo den 26e September.
Sagan om kungens återkomst (?)!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- -daniel-
Alltså, ifall det där stämmer så har Atlant brutit kontraktet = han får pengarna för säsongen (kanske inte hela? Vet inte exakt hur de här kontrakten är utformade) men utan att behöva spela för dem. Med andra ord borde finansieringen gå att lösa.sthlm_dif skrev: Men frågan är om det ens är ekonomiskt möjligt, känns faktiskt inte som att det är det...
Men jag är rädd att man kommer anse att vår trupp är spikad och inte släppa tillbaka Linkan...ett riktigt skämt så fall.
Efterosm vi fortfarande har kvar Montén och Johansson skulle de kunna få ta hand om en kedja som får lira vårat "gamla" spel. Jag tänker mig Bremberg - Ottosson - Krüger.
Dessa ska lira som vi gjorde förra året medans resten av femmorna står Hardy för.
Nytänkande? Jävligt
Svårt? Jävligt
Dessa ska lira som vi gjorde förra året medans resten av femmorna står Hardy för.
Nytänkande? Jävligt
Svårt? Jävligt