Nordic Trophy 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Soulsic
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Nordic Trophy 2009

Inlägg av Soulsic »

Hardy Nilsson fortsätter att vinna titlar i DIF :) Väldigt skönt med seger!
Brollan

Inlägg av Brollan »

Imponerande av DIF att spöa både Frölunda och Linköping, försäsongmatcher javisst men ändå lovande inför hösten. Utan att jag sett nån av matcherna så verkar föesvarspelet bättre än på länge, kan bli en trevlig vinter :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Sammanlagt 478,069.9 kr på kontot då! Kul med framgång för DIF även om det är träningsturnering.

Kan inte tänka mig att Hardy låter killarna släppa den här vinnarmentaliteten framöver.
Hur stor skala den blir i får tiden utvisa.

Mackans första mål, Engqvist turneringens lirare, Josefson poängligavinnare och Vesslan näst bäst räddningsprocent (ettan Engstrand spelade två matcher mindre).

Kul också att slippa se Jimmie på "Most Penalized Players top 10"
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Mycket härligt med en seger, välbehövliga pengar som sagt. Kul att se att vi inte släpper in en enda Box Play puck.
Vi ska väl inte dra för stora växlar av detta, LHC var utan ett antal nyckelspelare. Känns inte riktigt som Frölunda var på sin toppförmåga i semifinalen heller.
difhockey.se skrev:Nu väntar drygt tre veckors träning för laget innan det är dags för nästa träningsmatch.
Bra att DIF får läka såren lite och ladda upp med ett par veckors träning, känns perfekt i nuläget!

Känns som att det kommer bli en spännande vinter tillmötes på Hovet.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Torpedo Novgorod
Säsongskort: Ja

Inlägg av Torpedo Novgorod »

DIF_Soldier skrev: Kul också att slippa se Jimmie på "Most Penalized Players top 10"
Hoppas dock Hardy har tuffa samtal med David Printz och Nicklas Danielsson...

Förstår inte hetsjakten mot Ölvestad och hans utvisningar, så fort han blir utvisad så kommenteras det negativt av personer som inte ens sett utvisningssituationen.
Han tog några onödiga förra året men det gjorde många andra med, M.Holmqvist tog väl flest 2minutare? Och det var inte många av dom som var "nödvändiga"...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Torpedo Novgorod skrev: Förstår inte hetsjakten mot Ölvestad och hans utvisningar, så fort han blir utvisad så kommenteras det negativt av personer som inte ens sett utvisningssituationen.
När man läser denna kommentar så blir följdfrågan, har inte du sett någon match med DIF det senaste 3 säsongerna? (104min 2007, 111min 2008, 101min 2009)
Ölvestad har på alldeles egen hand spolierat ett flertal chanser till poäng för DIF genom att dra på sig urkorkade utvisningar, solklara hakningar genom hela mittzon, omotiverade pubertetsslagsmål, crosschecking i anfallszon....osv osv.
Inte bara nån gång här & där utan så ofta så att man undrat hur det stått till i knoppen på karl.
Så även om jag inte sett en minut av DIF:s träningsmatcher så nog kan jag förstå en viss frustration om mönstret ser ut att upprepas i år igen

Nog om detta, verkligen skitskoj med lite framgång för DIF Hockey!
Åh så lite extra cash in på kontot, inte att förakta

Nu återstår bara en låååååång väntat tills 26 September
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Riktigt stabil turnering från DIF's håll. Nu gäller det att äta taggtråd och tuffa till sig mentalt ännu mer för den stundande säsongen... inget jävla "Äh, vi behöver inte träna så hårt för vi vann ju NT!"
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Sjukt skönt och Wesslau verkar riktigt stabil, kanon DIF - grattis!
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Trodde inte mina ögon när jag läste texten att DIF hade vunnit! Det kändes riktigt skönt, perfekt start! Hoppas de lockar till sig mer publik, någon som tror de?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Leijon skrev:Trodde inte mina ögon när jag läste texten att DIF hade vunnit! Det kändes riktigt skönt, perfekt start! Hoppas de lockar till sig mer publik, någon som tror de?
Om finalen hade spelats nästa helg så tror jag vi hade haft fullsatt de 2-3 första hemmamatcherna. Nu akn inte folk köpa biljetter direkt och sen hör man allt om att det bara är försäsongen m.m! Men lite mer folk kan det nog bli nu. Iallafall fler säsongare...
Skriv svar