Formationerna 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Formationerna 2009/10

Inlägg av alskar_dif »

Hur kan jag bli aikare för att jag tycker att Falk är en mes och dålig? :roll:

Hursomhelst back to topic! :wink:
Senast redigerad av alskar_dif den 2009-08-20 00:09:31, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

narren skrev:dif_soldier

Så du hatade Fredrik Bremberg?
Öhhh... Va?! Var/när/hur i helvete har du fått för dig det?
Är det nåt jävla dårhus det här eller? :?
Säg den glädje som varar
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

alskar_dif skrev:Hur kan jag bli aikare för att jag tycker att Falk är en mes och dålig? :roll:
Men lägg ner nu för fan! Vi riktiga supportrar ska aldrig kritisera våra spelare på det sättet du gör. Framförallt inte när det är en spelare som närmar sig 700 matcher i våran vackra tröja.

Förstår du inte själv att du bara skämmer ut dig själv?
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

Soulsic skrev:
alskar_dif skrev:Hur kan jag bli aikare för att jag tycker att Falk är en mes och dålig? :roll:
Men lägg ner nu för fan! Vi riktiga supportrar ska aldrig kritisera våra spelare på det sättet du gör. Framförallt inte när det är en spelare som närmar sig 700 matcher i våran vackra tröja.

Kanske det..men det jag skriver stämmer.

Som sagt,back to topic nu och sluta grina.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Soulsic skrev:

Låt aik-pojken vara här inne och leka av sig. Man är i en känslig ålder där mellan 6-9. Och när solna dessutom inte har något hockeylag i högsta ligan så är det ju klart att man måste skriva av sig på ett DIF-forum.
Som sagt, låt han vara. Ignorera stackaren helt enkelt.
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

Du/ni överdriver :lol:
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Nu återgår vi till ämnet annars får vi helt enkelt låsa tråden.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
mannge
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Frasse skrev:Nu återgår vi till ämnet annars får vi helt enkelt låsa tråden.
Tack.
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Otto - Mackan- Tjärnqvist
Rutinerad, spelskicklig och fysisk lina.

Josefsson - Enqvist - Danielsson
Rejält med talang. Kommer fixa poäng och utvisningar.

Tim Eriksson - M.Holmqvist - Kruger
Holmqvist var en härförare i slutet av förra säsongen, förhoppningsvis inleder han som han slutade. Tim var riktigt bra i slutet också. Kruger kommer få ett stort genombrott.

Hank - Fimpen - Ölvestad
Har dom bara fart under skridskorna så blir dom otroligt jobbiga att möta. Har dom inte det så kommer denna lina dra på sig massor av utvisningar.

Extra forwards:
Calle G - Allroundspelare. Kan avlasta i boxplay och 3-4 kedjan. Gör inte bort sig.
Junior(Cehlin, brodin, söder) - Ska få chansen vid skador.

Kan tänka mig att Tim kommer vara sämre iår. Känns inte som han passar i Hardys Filosofi. Förhoppningsvis har jag fel och Tim kommer höja sig.

Backar

Ragge - A.holmqivst
Ragge bra defensivt och offensivt. Sätter press på Andreas att prestera i egen zon.

Timmy - Kyle
Timmy sköter defensiven. Kyle förhoppningsvis säker i egen zon och en tillgång framåt

Eklund - Printz
Eklund måste visa sin potential iår. Hoppas att han får vara skadefri. Printz proppar när han får läge.

Extra:
Falk - Rutinerad , kan gå in överallt även i kedjorna.
N.Andersson - Värdelös första delen av förra säsongen. Visade potential i slutet då han spelade rejält och tog för sig, samt vårdade pucken bättre.

Målvakter
1.Wesslau
Stabil andra halvan av säsongen. Minimerar han sina grova misstag är han en god elitseriemålvakt. Seriös och målinriktad.
2. Ridderwall
Har en hög högsta nivå (skellefteå borta). Avlastar wesslau var femte match nånting. Gör då stormatcher.

Mark till örebro för mer rutin.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

android skrev:Otto - Mackan- Tjärnqvist

Josefsson - Enqvist - Danielsson

Tim Eriksson - M.Holmqvist - Kruger

Hank - Fimpen - Ölvestad

Calle G

Ragge - A.holmqivst

Timmy - Kyle

Eklund - Printz

Falk

1.Wesslau

2. Ridderwall
Håller helt med dig, byter gärna ut Eklund mot Falken där med Printzen. (Upp till bevis för Eklund).
Skicka sedan N. Andersson och Mark till Örebro, underbart!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

O Eklund kommer leverera i år. Jag har kollat facit.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Tankade också ett facit på en fildelningssajt. Visst stod det att Eklund levererar där. Men man vet aldrig med dom där sidorna, inte så säkra källor.
Född till sportchef.
911

Inlägg av 911 »

här är mitt förslag
1:femman
A.Holmqvist
M.Ragnarsson
M.Tjärnqvist
M.Holmqvist
M.Nilsson
2:femman
K.Klubertans
T.Pettersson
J.Ölvestad
K.Ottosson
T.Eriksson
3:femman
O.Eklund
D.Prints
J.Josefsson
A.Engqvist
N.Danielsson
4:femman
N.Andersson
N.Falk
C.Eklund
C.Gustavsson
H.Eriksson
Reserver
A.Dellert
M.Cruger
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

911 skrev:här är mitt förslag
1:femman
A.Holmqvist
M.Ragnarsson
M.Tjärnqvist
M.Holmqvist
M.Nilsson
2:femman
K.Klubertans
T.Pettersson
J.Ölvestad
K.Ottosson
T.Eriksson
3:femman
O.Eklund
D.Prints
J.Josefsson
A.Engqvist
N.Danielsson
4:femman
N.Andersson
N.Falk
C.Eklund
C.Gustavsson
H.Eriksson
Reserver
A.Dellert
M.Cruger
För det första, tänk lite på stavningen på namnen. Nilson, Josefson, Klubertanz, Printz, Gustafsson, Deilert och Krüger ska det vara. För många fel där. Gör om gör rätt!

För det andra, hur tänkte du när du satte Krüger på bänken. Ska vi spilla bort våran tillsammans med Josefson enda talang till förmån för tex Calle G.

För det tredje, tänk också på hur du formulerar inlägget. Det där ser bara väldigt ogenomtänkt och oseriöst ut.

Jag hoppas att du tar det här som en lärdom och fortsätter skriva på detta forum.
100% DJURGÅRDSJ***L
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Efter två omgångar känns det helt okej. Men för att få ett mer stabilt spel så kännner jag att man måste göra ett par förändringar. Det känns som att det är alldeles för mycket flänghockey just nu. Matchen mot Modo kunde lika gärna ha slutat 4-5 eller 5-6 om målvakterna hade varit dåliga.

För att få stabiliteten känner jag att man bör spräcka första femman Josefsson - Ante - Kruger. Dessa må vara skickliga spelare men kom i håg att gubben Ante är 21 år! Det blir allt för mycket av det goda med dem tillsammans, känns lite hafsigt och orutinerat från deras sida i det defensiva spelet. Därför ersätter en mer defensivt lagd DANIELSSON Josefsson.

Danielsson - Ante - Kruger

Mackan Nilson behöver en lekkamrat för att komma i gång. Danielsson skulle det i o f s kunna vara. Men tycker inte att han ännu har visat några sådana takter, kanske bör ha lite tålamod med honom. Men om det inte blir några pinnar snart vill jag ha in JOSEFSSON bredvid Mackan.

Otto- Mackan - Josefsson

Även arbetar/krigarfemman vill jag spräcka. Det beror också på hur man vill ha det. Vill man ha två producerande femmor och två mer krigarfemmor? Jag känner att den nuvarande femman skapar en del genom att trötta ut motståndarna men den kommer inte få ut något i form av mål. Därför flyttas FIMPEN från femman. Och FALKEN kliver upp från back till center. Förstår om ni tror att jag sugit på flaskan allt för länge, men jag är spik och vidhåller att Falken är mycket bättre på centerpositionen. Som back kan han bli för omständlig och väger för lätt vid sargerna. I den offensiva zonen är det tvärtom. Sedan är han en duktig tvåvägsspelare och kan på det sättet förse forwards med smarta lösningar. Minns framförallt två matcher från förra säsongen mot Linköping 4-1 (?) och i sista mot Frölunda borta 5-3 (?), då var han bästa spelare! Och det som center. Honken tror jag också passar bäst på kanten och i detta sällskap.

Ölvestad - Falken - Honken

Det här får väl bli den nya krigarfemman med tre jobbiga spelare och dessutom två spelare som kan gör en balja eller två tillsammans per vecka, nämligen Matte och Fimpen.

Matte Tj - Fimpen - Henke E

För tunna och på en “kvalserienivå” just nu tyvärr. Tim hade otur i dag med skottet på mållinjen.

Calle G, Tim

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Inga kommentarer. Ser bra ut.

Ragge - Honken

Samma som ovan

Timmy - Klubertanz

Har endast sett Eklund i matchen på Stora Mossen mot Färjestad. Tyckte han såg helt OK ut - likt förra säsongen. Det sägs att han har blivit bättre och då bör han vara ett bättre alternativ än Falken. Risken i det här läget är att Eklund inte har så värst mycket rutin jämfört med Falken.

Oscar Eklund - Printz

Reserver

Andersson (Deilert)
Skriv svar