Formationerna 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Rocker

Re: Formationerna 2009/10

Inlägg av Rocker »

antti-pekka skrev:Efter det jag har sett av Oscar Eklund hittills kommer han knappast att spela i ett fjärde backpar. Snarare i det första eller andra backparet. Håller han sig skadefri är jag övertygad om att han kommer ta ett jättekliv den här säsongen.
Det låter ju kul. Han har verkligen inte imponerat på mig so far och jag är fortfarande skeptiskt men jag vill och hoppas att jag har fel.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Rocker skrev:
antti-pekka skrev:Efter det jag har sett av Oscar Eklund hittills kommer han knappast att spela i ett fjärde backpar. Snarare i det första eller andra backparet. Håller han sig skadefri är jag övertygad om att han kommer ta ett jättekliv den här säsongen.
Det låter ju kul. Han har verkligen inte imponerat på mig so far och jag är fortfarande skeptiskt men jag vill och hoppas att jag har fel.
Jag har också varit skeptisk men efter sejouren i Huddinge har han verkligen utvecklats och som jag ser det kommer det att fortsätta så den här säsongen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jensa85 skrev: Calle Gustafsson istället för Hank?? Aldrig i livet om du frågar mig. Förstår överhuvudtaget inte ens varför han finns med i A-laget. Men det är ju bara min åsikt.Håller med till stora delar annars förutom att jag anser att Falk och Timmy ska byta plats.
Det är en gåta hur lättlurade en del är.
Har man en skridskoåkning som oftast är för snabb för en själv & sedan kör man runt & krockar med det mesta i ens omgivning utan att prestera ett smack konstruktivt med klubba & puck, ja se då är man snudd på kultförklarad inom vissa fanskretsar
"för att man visar hjärta & ett härligt Go"

Calle G är säker en fin & bra kille på alla sätt (verkar så vid intervjuer) men som hockeyspelare är han ytterst begränsad & har låg utvecklings potential, jag är nästan säker på att Calle spelar på toppen av sitt kunnande idag, det borde inte räcka till en plats i A-laget
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Ottoson som ytter???? Han är ju vår stabilaste och bäste center. Helt vansinnig uttagning.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jensa öhling skrev:Ottoson som ytter???? Han är ju vår stabilaste och bäste center. Helt vansinnig uttagning.
Se DIF_Soldiers förklaring högst upp på sidan (punkt.2)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:
jensa85 skrev: Calle Gustafsson istället för Hank?? Aldrig i livet om du frågar mig. Förstår överhuvudtaget inte ens varför han finns med i A-laget. Men det är ju bara min åsikt.Håller med till stora delar annars förutom att jag anser att Falk och Timmy ska byta plats.
Det är en gåta hur lättlurade en del är.
Har man en skridskoåkning som oftast är för snabb för en själv & sedan kör man runt & krockar med det mesta i ens omgivning utan att prestera ett smack konstruktivt med klubba & puck, ja se då är man snudd på kultförklarad inom vissa fanskretsar
"för att man visar hjärta & ett härligt Go"

Calle G är säker en fin & bra kille på alla sätt (verkar så vid intervjuer) men som hockeyspelare är han ytterst begränsad & har låg utvecklings potential, jag är nästan säker på att Calle spelar på toppen av sitt kunnande idag, det borde inte räcka till en plats i A-laget
Klockren beskrivning.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Järnkamin90 skrev: Varför bråkar många här inne om Calle g och Hank? om jag inte missminner mig så var det just dessa två med Josefson i mitten som startade upp förra sässongen ganska grymt..eller?
så varför inte sattsa på dessa 3 igen nu när de mognat lite :D

4 kedja....Gustafsson, Josefson, H-Eriksson
Nej, och åter NEJ! Josefsson måste få spela i en annan kedja än tillsammans med dessa mediokra spelare. Annars är det tjänstefel.

Kör linan med Josefson, Engqvist och Danielsson nu på försäsongen och se hur det utvecklar sig mot bättre motstånd.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

-daniel- skrev:
Järnkamin90 skrev: Varför bråkar många här inne om Calle g och Hank? om jag inte missminner mig så var det just dessa två med Josefson i mitten som startade upp förra sässongen ganska grymt..eller?

Nej, och åter NEJ! Josefsson måste få spela i en annan kedja än tillsammans med dessa mediokra spelare. Annars är det tjänstefel.

Kör linan med Josefson, Engqvist och Danielsson nu på försäsongen och se hur det utvecklar sig mot bättre motstånd.
Jag håller med dig -daniel-.
Järnkamin90

Inlägg av Järnkamin90 »

-daniel- skrev:

Var det ett tjänstefel i början av förra sässongen också när vi fick en av landets mest poängplockande kedjor? ja eller nej?
Jag står kvar vid det jag skrev nu när de 3 ungtupparna mognat lite så försök igen :)

Gustafsson, Josefson, H-Eriksson
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Inte på något sätt elementärt att komponera kedjorna. Det är instinktivt jobbigt att placera en så skicklig center som Ottosson på vingen. Frågan är om det är möjligt att göra det? Ottosson är så defensivt inriktad numera, således mycket svårt att besvara.

1. Josefsson - Engqvist - Krüger. Samtliga tre tar ett steg till och fortsätter utvecklas. Kan bli en mycket intressant kombination.
2. Ottosson - Nilsson - Tjärna. Nu var det ju som så att Nilsson blev bättre under lock-outen när han gick till centerposition, men jag tror att man lika gärna kan skifta på Otto och Mackan här.
3. Fimpen - Honken - Danielsson
Det här är det bästa vi kan få ut av våra nio bästa forwards enligt mig. 4:e får ju bli en ren avlastning efter behov.
4. Ölvestad - Engvist/Nilsson/Otto - CalleG/Tank/Tim.
Calle G och Ölvestad kan med fördel användas i BP, så spar man lite på krutet på övriga.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Järnkamin90 skrev: Var det ett tjänstefel i början av förra sässongen också när vi fick en av landets mest poängplockande kedjor? ja eller nej?
Läget är ett annat nu, jämför vem som har utvecklats bäst och har störst potential så kanske du förstår bättre. Josefson förtjänar att få en framstående roll i laget med en omgivning som har större potential än Calle & Hank.

Angående Otto på vingen istället tycker jag absolut det kan vara värt att prova (eftersom center-situationen ser så pass bra ut ändå), men det beror ju så klart lite på hur man väljer att formera resterande delar av laget.
Användarvisningsbild
Tartarus
Kontakt:

Inlägg av Tartarus »

Järnkamin90 skrev:Var det ett tjänstefel i början av förra sässongen också när vi fick en av landets mest poängplockande kedjor? ja eller nej?
Jag står kvar vid det jag skrev nu när de 3 ungtupparna mognat lite så försök igen :)

Gustafsson, Josefson, H-Eriksson
"Josef" ska spela i första eller andra linan, så är det bara. Spelar ingen roll hur bra juniorkedjan var, för "Josef" har mycket större potential än Calle och "Hank". Det skulle vara slöseri med talang och tjänstefel av Hardy att sätta honom med de två ovannämnda.
nutarvidom skrev:...Nilsson...
Nilson!
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
Dolton
Kontakt:

Inlägg av Dolton »

Wesslau (Owuya)

Ragnarsson-Holmqvist
Timmy-Klubertanz
Printzen-Falk
Extra:Deilert

Nilson-Otto-Tjärnqvist
Josefsson-Engqvist-Danielsson
Ölvestad-Honken-Eriksson
Hank-Fimpen-Calle G
Extra:Krüger
Dif i mitt hjärta<3

Bild
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Min högts personliga uppfattning är att man skall försöka smeka in en junior i varje kedja. Då får de garanterat mer speltid samt möjlighet att lära lite från de äldre spelarna. Två rutinerade herrar och en junis är i alla fall mitt stående förslag, sedan då självfallet toppa till det hela i BP och PP.

Josefsson skulle inte göra bort sig i en förstakedja, Krüger vill jag tro skulle fungera i en andrakedja och Gustafsson / Hank borde kunna figurera i de övriga två.

Med andra ord skulle jag gärna se något som liknar följande uppställning:

Josefsson - Engqvist - Danielsson

Om det nu funkat hittills varför inte låta de få fortsätta ett tag till?

Nilson - Ottosson - Krüger

Mackan och Otto ihop borde fungera som handen i handsken. Krügers sätt att spela hockey borde fungera fint här. Kan man hoppas att han hittar målet en hel del också kanske?

Tjärnqvist - Holmqvist - Gustafsson

Här bör det bli åka av den saken är säker.

Ölvestad - Eklund - Hank

Här bör det kunna smälla på en hel del.

Jag är alltså tveksam till om T.E. har något att hämta i detta gäng alls. Han känns för vek för att spela i någon av kedja 3-4 och samtidigt för dålig för att spela i kedja 1-2. T.E. skulle kunna ersätta Hank eller Gustafsson, men jag tror att risken blir stor att kedjedynamiken då går förlorad. Kedja tre ruggig skridksoåkning, kedja fyra "smälla på kedjan". Går TE in i någon av de kedjorna känns han ganska malplacerad. Möjligen att han skulle kunna ta HUstafsson plats då, men frågan är om TE åker tillräckligt med skridskor för detta?

TE känns inte som en "Hardy-spelare" så jag undrar hur länge han blir kvar?
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Kall-El skrev:Min högts personliga uppfattning är att man skall försöka smeka in en junior i varje kedja. Då får de garanterat mer speltid samt möjlighet att lära lite från de äldre spelarna. Två rutinerade herrar och en junis är i alla fall mitt stående förslag, sedan då självfallet toppa till det hela i BP och PP.

Josefsson skulle inte göra bort sig i en förstakedja, Krüger vill jag tro skulle fungera i en andrakedja och Gustafsson / Hank borde kunna figurera i de övriga två.

Med andra ord skulle jag gärna se något som liknar följande uppställning:

Josefsson - Engqvist - Danielsson

Om det nu funkat hittills varför inte låta de få fortsätta ett tag till?

Nilson - Ottosson - Krüger

Mackan och Otto ihop borde fungera som handen i handsken. Krügers sätt att spela hockey borde fungera fint här. Kan man hoppas att han hittar målet en hel del också kanske?

Tjärnqvist - Holmqvist - Gustafsson

Här bör det bli åka av den saken är säker.

Ölvestad - Eklund - Hank

Här bör det kunna smälla på en hel del.

Jag är alltså tveksam till om T.E. har något att hämta i detta gäng alls. Han känns för vek för att spela i någon av kedja 3-4 och samtidigt för dålig för att spela i kedja 1-2. T.E. skulle kunna ersätta Hank eller Gustafsson, men jag tror att risken blir stor att kedjedynamiken då går förlorad. Kedja tre ruggig skridksoåkning, kedja fyra "smälla på kedjan". Går TE in i någon av de kedjorna känns han ganska malplacerad. Möjligen att han skulle kunna ta HUstafsson plats då, men frågan är om TE åker tillräckligt med skridskor för detta?

TE känns inte som en "Hardy-spelare" så jag undrar hur länge han blir kvar?

Åker inte Tim Eriksson tillräckligt med skridskor? Det var det löjligaste jag hört. Att han dessutom är tekniskt skicklig gör ju inte honom till en sämre spelare. Tror Tim skulle kunna passa bra i en kedja med Tjärna och Honken.
Sätt in Tim på Calles plats och skicka honom till Huddinge. Ge istället "Sillen" fler chanser då jag anser att han har ungefär 10000 ggr mer potential än C.G.

Fast mina kedjor skulle nog se ut så här som det känns i nuläget.

Tjärna-Otto-Mackan
Josefsson-Engqvist-Danielsson
Krüger-Holmqvist-Tim
Ölvestad-Fimpen-Hank
Skriv svar