Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Pjuh, blev orolig att de inte skulle rapportera men nu har det ju kommit upp. Tack grabbar! Fin start dessutom :) :)
foppa

Djurgården hockey DVD's / VHS'S Material

Inlägg av foppa »

Tänkte fråga om någon vet om det har släppts överhuvudtaget några "Det bästa från Djurgården hockey" ? Eller något annat intressant, för det verkar inte finns mycket om dif hockey ute, tex ngn dvd eller något liknande.

Jag har själv det bästa från dif fotboll 00-08 och det bästa från elitserien 04-05.

Om det finns någon som har Djurgårdens SM-final spel inspelat på vhs/dvd under åren 98/99/00 kontakta mig gärna.
Användarvisningsbild
Pettson

Re: Djurgården hockey DVD's / VHS'S Material

Inlägg av Pettson »

foppa skrev:Tänkte fråga om någon vet om det har släppts överhuvudtaget några "Det bästa från Djurgården hockey" ? Eller något annat intressant, för det verkar inte finns mycket om dif hockey ute, tex ngn dvd eller något liknande.

Jag har själv det bästa från dif fotboll 00-08 och det bästa från elitserien 04-05.

Om det finns någon som har Djurgårdens SM-final spel inspelat på vhs/dvd under åren 98/99/00 kontakta mig gärna.
Det vore verkligen kanon om någon hade finalerna från 99/00 och 00/01 någonstans. Vilka minnen, man var ung, hela världen låg för ens fötter och DIF vann sm-guld. Espen, Björne Nord och sen Ölvestad som torped.
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Djurgården hockey DVD's / VHS'S Material

Inlägg av mannge »

Pettson skrev:
foppa skrev:Tänkte fråga om någon vet om det har släppts överhuvudtaget några "Det bästa från Djurgården hockey" ? Eller något annat intressant, för det verkar inte finns mycket om dif hockey ute, tex ngn dvd eller något liknande.

Det vore verkligen kanon om någon hade finalerna från 99/00 och 00/01 någonstans. Vilka minnen, man var ung, hela världen låg för ens fötter och DIF vann sm-guld. Espen, Björne Nord och sen Ölvestad som torped.

Har bägge finalerna på VHS. Flyttar snart upp till Sthlm. Så om någon har en bra omkodare eller liknande så hör gärna av dig/er.
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag har finalen från 99/00 mot Modo. Dock saknas första perioden, men eftersnack och sånt är med.
Säg den glädje som varar
Calle

Hovet vs. Globen

Inlägg av Calle »

Vilken arena är egentligen bäst för DIF och publiken? För ekonomi och som åskådare?
Är en gammal fan av Hovet men kan ändå inte låta bli att sakna Globen som arena. När nu DIF fotboll går på dekis kanske hockeypubliken kommer tillbaka på allvar. Blir det gamla takter på åskådarplats förespråkar jag nog ändå att DIF återgår och spelar de flesta matcherna i Globen - och hoppas på bättre avtal mht intäkterna av försäljningen. (Iofs oavsett arena, vad hände m Anschutz??)

Denna fråga hör bättre hemma i frågetråden och kommer således flyttas dit//Mod
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

När är dom nya fotona från fotograferingen uppe på hemsidan?
Toobee

Inlägg av Toobee »

Finns det nån som har lite DIF-låtar och sånger som man kan sitta och njuta av ?
Pma isåfall. :D

Versaler för fan // Mod
Användarvisningsbild
mannge
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Toobee skrev:Finns det nån som har lite dif-låtar och sånger som man kan sitta och njuta av ?
Dessvärre har jag alla på en annan burk ståendes i glennlandet. Men det finns hur mycket som helst om du kan "söka". Sök på Coca Carola, DIF osv.. finns en del att hämta hem.
Blue Brigade A11
Toobee

Inlägg av Toobee »

mannge skrev:
Toobee skrev:Finns det nån som har lite dif-låtar och sånger som man kan sitta och njuta av ?
Dessvärre har jag alla på en annan burk ståendes i glennlandet. Men det finns hur mycket som helst om du kan "söka". Sök på Coca Carola, DIF osv.. finns en del att hämta hem.
Okej tack men tänkte mer om nån kunde skicka lite ? Datakunskapen har jag inte precis :shock:
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Varför tackar både Engqvist och Ölvestad nej till landslaget? Tråkigt.
M. Tjärnqvist in iaf.

http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.16 ... tare-klara
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

SkönaDjurgårn skrev:Varför tackar både Engqvist och Ölvestad nej till landslaget? Tråkigt.
M. Tjärnqvist in iaf.

Tråkigt? Det var väl det bästa dom kunde göra
Att bli skadad pga. ett meningslös skit-turnering är väldigt tråkigt däremot
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

DIF_Soldier skrev:Jag har finalen från 99/00 mot Modo. Dock saknas första perioden, men eftersnack och sånt är med.
Vore riktigt kul att se!
Lägg upp om du har möjlighet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

samiam skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Varför tackar både Engqvist och Ölvestad nej till landslaget? Tråkigt.
M. Tjärnqvist in iaf.

Tråkigt? Det var väl det bästa dom kunde göra
Att bli skadad pga. ett meningslös skit-turnering är väldigt tråkigt däremot
Ja så kan man ju också se på det.. Men frågan kvarstår - varför?
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

För att dom antagligen vill lägga allt krut på Djurgårn. Det är inte tråkigt
Skriv svar