Silly season
Varför signar vi våra junisar på bara 1 års kontrakt. Beror detta på att junisarna vägrar signa längere eller kan det vara DIF som inte vill skirva längre avtal? Tycker personligen att man bör skirva långa kontrakt med junisar så man binder upp dem ordentligt detta för att förhindra intressatna spelare att lämna för mer attraktiva elitklubbar. Inte kan väl junisarna kräva fantasisummor i lön eller? Tycker det hela är en smula märkligt bara...
För övrigt har jag inget problem med signingen av Ronnie. Vi kan inte byta alla backar ( även om jag kanske skulle vilja det ) och Ronnie vet man var man har. Däremot anser jag att Ronnie skall spela ihop med en snabb kille som bör ha hand om uppspelen. Ronnie skall endast rensa...
För övrigt har jag inget problem med signingen av Ronnie. Vi kan inte byta alla backar ( även om jag kanske skulle vilja det ) och Ronnie vet man var man har. Däremot anser jag att Ronnie skall spela ihop med en snabb kille som bör ha hand om uppspelen. Ronnie skall endast rensa...
DIF brukar väl bara signa ett år i taget?Kall-El skrev:Varför signar vi våra junisar på bara 1 års kontrakt. Beror detta på att junisarna vägrar signa längere eller kan det vara DIF som inte vill skirva längre avtal? Tycker personligen att man bör skirva långa kontrakt med junisar så man binder upp dem ordentligt detta för att förhindra intressatna spelare att lämna för mer attraktiva elitklubbar. Inte kan väl junisarna kräva fantasisummor i lön eller? Tycker det hela är en smula märkligt bara...
Att bara signa ett år är ju ett klassiskt tecken på en förening som inte vet hur framtiden ser ut. Mora t.ex som ju inte kunnat räkna med att vara kvar i elitserien inför deras två säsonger har i stort sett bara ett-årskontrakt.
Inför den här säsongen skrev Janne Bengtsson på Svenska Dagbladet en stor artikel om DIF med rubriken "DIF ett mästarlag på sikt". Han menade att DIF i och med alla juniorer skulle ha framtiden för sig, när de väl hade fått spela in sig under denna säsong. En förutsättning för det är ju också att DIF verkligen signar fast sina juniorer. Flera av dem håller ju mycket hög klass, vore klart trist för DIF-fansen om ett par av dem stals av andra es-klubbar.
I Luleå gick det rykten om att Frölunda ryckte i den grymt duktige talangen Robin Lindqvist men nu har LHF signat fast sina lovande killar på två års kontrakt iaf. Från Luleahockey.se

Inför den här säsongen skrev Janne Bengtsson på Svenska Dagbladet en stor artikel om DIF med rubriken "DIF ett mästarlag på sikt". Han menade att DIF i och med alla juniorer skulle ha framtiden för sig, när de väl hade fått spela in sig under denna säsong. En förutsättning för det är ju också att DIF verkligen signar fast sina juniorer. Flera av dem håller ju mycket hög klass, vore klart trist för DIF-fansen om ett par av dem stals av andra es-klubbar.
I Luleå gick det rykten om att Frölunda ryckte i den grymt duktige talangen Robin Lindqvist men nu har LHF signat fast sina lovande killar på två års kontrakt iaf. Från Luleahockey.se

2006-01-10 | Luleå Hockey satsar på framtiden
Idag har Luleå Hockey skrivit kontrakt på några av våra lovande juniorspelare. De spelare som skrivit på ett 2 års avtal är Robin Lindkvist (1987), Magnus Isaksson (1987), Marcus Nyberg (1986), Johan Harju (1986), Tomas Wallgren (1986) och Viktor Lindgren (1986). Alla 6 spelare ses som en blivande stomme i framtida Luleå Hockey. ”Samtliga har under säsongen varit mer eller mindre ordinarie och spelat ihop i en 4:e line. Vi ser en enorm utveckling potential och de har under säsongen visat framfötterna och tagit för sig. ” säger Luleå Hockeys tränare Slavomir Lener. Juniorfemman har totalt producerat 12 poäng fördelat på 8 mål och 4 assists. Magnus Isaksson har varit med i samtliga 36 matcher, Johan Harju har spelat 25 matcher, Tomas Wallgren 24 matcher, Robin Lindkvist 21 matcher, Marcus Nyberg 16 matcher och Viktor Lindgren 4 matcher. Viktor som under säsongen opererats för en magåkomma, har som rehabilitering spelat med juniorlaget. Vi från Luleå Hockey önskar samtliga lycka till i framtiden.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
- Ritterwand
Hörnqvist blir vi av med efter nästa säsong oavsett, han är draftad och enligt de nya reglerna så måste NHL-lagen signa honom inom 2 år efter draften. Det är alltså till sommaren 2007.
Men visst, håller med alla om att måste man börja satsa lite längre än ett år framåt. Det funkar inte med att enbart skriva ettårskontrakt hela tiden.. Som Kagen påpekar så beror det säkerligen på att man är mycket osäker över framtiden, men var det inte därför man gjorde lågbudgetsatsningen i år? För att få ordning på grejerna och kunna satsa lite mer långsiktigt?
Men visst, håller med alla om att måste man börja satsa lite längre än ett år framåt. Det funkar inte med att enbart skriva ettårskontrakt hela tiden.. Som Kagen påpekar så beror det säkerligen på att man är mycket osäker över framtiden, men var det inte därför man gjorde lågbudgetsatsningen i år? För att få ordning på grejerna och kunna satsa lite mer långsiktigt?
- Sir Martin
http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /16175.htm
En Stockholmare som vi bör försöka knyta till oss...
En Stockholmare som vi bör försöka knyta till oss...
- grandstoff
- Sir Martin
Tellqvist - Kan vi nog glömma. Den här säsongen har han hittills fått stå 14 matcher i NHL, vilket är hans bästa notering under sin tid i Toronto. Dessutom har Ed Belfour varit totalt värdelös så här långt så Tellan lär få stå fler matcher den här säsongen.grandstoff skrev:Är det någon som ha koll på hur möjligheterna ser ut att locka hem spelare som Tellqvist och Fernholm och kanske, kanske även Lill-Magic Nilsson?
Fernholm - Relativt stora möjligheter att få hem Daniel tror jag. Han har inte fått spela en enda NHL-match så här långt för Pittsburgh.
Robert Nilsson - Robert kan vi nog glömma att få hem. Han har så här långt gjort 29 matcher för New York Islanders och noterats för sex poäng.
Kort sagt: Fernholm har vi störst möjlighet att få hem igen...
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Av dom tre är det nästan Fernholm vi behöver mest, eftersom Tellan bara är en dröm. Visst skulle det vara kul att få hem Robert Nilsson men om jag får välja mellan honom och Fernholm blir det helt klart den sistnämnde.Sir Martin skrev:Tellqvist - Kan vi nog glömma. Den här säsongen har han hittills fått stå 14 matcher i NHL, vilket är hans bästa notering under sin tid i Toronto. Dessutom har Ed Belfour varit totalt värdelös så här långt så Tellan lär få stå fler matcher den här säsongen.grandstoff skrev:Är det någon som ha koll på hur möjligheterna ser ut att locka hem spelare som Tellqvist och Fernholm och kanske, kanske även Lill-Magic Nilsson?
Fernholm - Relativt stora möjligheter att få hem Daniel tror jag. Han har inte fått spela en enda NHL-match så här långt för Pittsburgh.
Robert Nilsson - Robert kan vi nog glömma att få hem. Han har så här långt gjort 29 matcher för New York Islanders och noterats för sex poäng.
Kort sagt: Fernholm har vi störst möjlighet att få hem igen...
robin_dif skrev:var kanske lite otydlig.undrade om någon kan starta en för jag vet inte vart man kan fixa sånt.
Vill du starta en namninsamling kan man göra det på: www.namninsamling.se