Inget slutspel!!!!
Inget slutspel!!!!
Det är ju för fan så man börjar grina !!!!! DIF missar slutspel, MESTA MÄSTARNA???? Jag är alldeles tom. Nu får DIF ta och köpa lite spelare av klass till nästa säsong. En hel hög med backar måste vi ha och nya målvakter. Dom har inte varit bra. Nä, värva nya spelare och spela slutspel nästa säsong.
Djurgårdaren från Norrland.
-
Re: Inget slutspel!!!!
Blir så jävla besviken! Helvete! Det här är mitt första inlägg och troligtvis det sista men jag blir bara så jävla bitter, besviken och less när vi nu missar slutspel efter en av de mest patetiska slutstriderna någonsin. Det gick ju skitbra fram till vi skulle möta träsklagen. Mäktiga Leksand och tunga brynäs.. 0- jävla 10 i röven! Helvete grabbar vad är det med er! Nu missar vi slutspel men det gör väll ingenting egentligen för med det spelet vi visade upp under spurten så hör vi inte hemma i Elitserien utan borde tampas med storheter som aik och teg i kack divisionerna. Satan va less jag är!!!!
Riktgit illa det här är för fan!
Man hade ju sina aningar om att man kanske skulle missa slutspel, men nu är det tyngre än man hade väntat sig.
Tycker som sagt att endel värvningar har vart lite avgörande. Som t ex Ryman, Mattsson, Liwing. Liwing har visserligen inte fått spela så mycket, men det måsta då bero på att han inte har något att komma med eftersom han inte tycktes kunna peta ens Ryman eller Mattsson.
De värvningarna har vart för mig helt sjuka. Man kunde väl ha värvat liiiiite bättre och puckskickligare spelare än så?!?!
Mattson, Ryman, Liwing mm ska inte vara kvar nästa år, MÖJLIGTVIS Liwing isåfall, men de andra ska bara bort!
Sen så är det ju så att man bara måste slå lag som Leksand, Mora, Södertälje mm för att gå till slutspel, men inte ens det lyckades vi med :S
Vi kunde slå topplag som Hv, Frölunda och LHC men inte Leksand och de andra sunklagen!
Men framförallt måste det in bättre nyförvär in, det finns bättre spelare än Ryman och Mattson i Allsvenskan t.o.m!
Man hade ju sina aningar om att man kanske skulle missa slutspel, men nu är det tyngre än man hade väntat sig.
Tycker som sagt att endel värvningar har vart lite avgörande. Som t ex Ryman, Mattsson, Liwing. Liwing har visserligen inte fått spela så mycket, men det måsta då bero på att han inte har något att komma med eftersom han inte tycktes kunna peta ens Ryman eller Mattsson.
De värvningarna har vart för mig helt sjuka. Man kunde väl ha värvat liiiiite bättre och puckskickligare spelare än så?!?!
Mattson, Ryman, Liwing mm ska inte vara kvar nästa år, MÖJLIGTVIS Liwing isåfall, men de andra ska bara bort!
Sen så är det ju så att man bara måste slå lag som Leksand, Mora, Södertälje mm för att gå till slutspel, men inte ens det lyckades vi med :S
Vi kunde slå topplag som Hv, Frölunda och LHC men inte Leksand och de andra sunklagen!
Men framförallt måste det in bättre nyförvär in, det finns bättre spelare än Ryman och Mattson i Allsvenskan t.o.m!
Ett slutspel skulle innebära en lite bättre ekonomi.. Dessutom kan man ju, i praktiken, ta guld om man går till slutspel =)Hovet skrev:Ett missat slutspel är ju ingenting att gräma sig över då DIF inte skulle ha någon chans mot ett av de svårare lagen. Och några bra backar är nog inte att vänta då det inte finns några pengar att locka bra backar med.
Och guld skulle sätta Dif på ruinernas brant, det kostar mer än vad det smakar enligt ryktern..
Men en Finalförlust hade varit det bästa ekonomiskt, fast tyngsta sportsligt..
Jag tror alla som sett Djurgårn Hockey i år, ändå är ganska nöjda med utgången, ojämnheten i år, har varit något enormt. Så att ens komma in som 9:a ser jag som en ren vinst, betyder att vi lirar kvar i ES nästa år! Kanske med en lite "tryggare" ekonomi som gör att vi kan värva en och en annan ny gubbe, samt se "fjunisarna" utvecklas ett år till..
Ni skall komma ihåg detta:
DJURGÅRN VI ÄR BÄST I STAN! (Inte att förringa!)
AIK Klyscha kommer här också: Nästa år då jävlar
Men en Finalförlust hade varit det bästa ekonomiskt, fast tyngsta sportsligt..
Jag tror alla som sett Djurgårn Hockey i år, ändå är ganska nöjda med utgången, ojämnheten i år, har varit något enormt. Så att ens komma in som 9:a ser jag som en ren vinst, betyder att vi lirar kvar i ES nästa år! Kanske med en lite "tryggare" ekonomi som gör att vi kan värva en och en annan ny gubbe, samt se "fjunisarna" utvecklas ett år till..
Ni skall komma ihåg detta:
DJURGÅRN VI ÄR BÄST I STAN! (Inte att förringa!)
AIK Klyscha kommer här också: Nästa år då jävlar

- Pompe
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Inget slutspel, känns mycket tungt. Fast som Djurgårdssupporter i +40år har det varit både upp och ner i framgångarna! Så det är inget att gräva ner sig och dö för att ett missat slutspel!
Det är NU som dom riktiga supporterna visar sig och stöttar sitt lag, se bara vad som hände med DIF fotboll när det blev ett kliv ner i divisionen. Vilken uppslutning!!
Så en match kvar på hemmaplan, kom och visa att Ni älskar DIF, vilken kick det blir för spelarna, visa dom att VI är med i BÅDE medgång och motgång!
Vi syns på lördag!
//Pompe
Det är NU som dom riktiga supporterna visar sig och stöttar sitt lag, se bara vad som hände med DIF fotboll när det blev ett kliv ner i divisionen. Vilken uppslutning!!
Så en match kvar på hemmaplan, kom och visa att Ni älskar DIF, vilken kick det blir för spelarna, visa dom att VI är med i BÅDE medgång och motgång!
Vi syns på lördag!
//Pompe
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Jag blir bara så jävla trött och arg när jag läser sånt här:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 72,00.html
ALLA tippade oss i kvalserien och som jumbo i Elitserien inför säsongen, sen när vi klarar oss kvar, då är stockholmshockeyn död till nästa säsong istället.
Och vadå andra snor talangerna i Stockholm. Hur många junior och pojk-landslagsspelare var det vi hade? 22?
Vi håller ju på att samla ihop alla lovande spelare i hela jävla Stockholm för att vi just tänker på framtiden, Wennerholm. Sen kanske du tycker att Mora säkrat sin framtid med de 37 finnar de har, eller?
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 72,00.html
ALLA tippade oss i kvalserien och som jumbo i Elitserien inför säsongen, sen när vi klarar oss kvar, då är stockholmshockeyn död till nästa säsong istället.
Och vadå andra snor talangerna i Stockholm. Hur många junior och pojk-landslagsspelare var det vi hade? 22?
Vi håller ju på att samla ihop alla lovande spelare i hela jävla Stockholm för att vi just tänker på framtiden, Wennerholm. Sen kanske du tycker att Mora säkrat sin framtid med de 37 finnar de har, eller?
- Lee Harvey Oswald
"se bara vad som hände med DIF fotboll när det blev ett kliv ner i divisionen. Vilken uppslutning!! "
Du glömde en viktig detalj.
Att DIF fotboll gått från Superettan till att rada upp SM-titlar är ju nästan enbart Jakobssons/Lundqvist förtjänst.
Utan deras insattser hade DIF fortfarande spelat korpfotboll inför 2500 åskådare.
Läget hade kunnat vara annorlunda om DIF-hockeys dåvarande styrelse(00-01 tror jag) hade vetat hur dom skulle förvalta det kapital som Jakobsson då var villig att satsa på DIF:s hockeysektion.
DIF hade då 2 raka SM-guld & trodde väl att dom var på toppen för att stanna.
Hur fel dom hade vet vi idag.
Du glömde en viktig detalj.
Att DIF fotboll gått från Superettan till att rada upp SM-titlar är ju nästan enbart Jakobssons/Lundqvist förtjänst.
Utan deras insattser hade DIF fortfarande spelat korpfotboll inför 2500 åskådare.
Läget hade kunnat vara annorlunda om DIF-hockeys dåvarande styrelse(00-01 tror jag) hade vetat hur dom skulle förvalta det kapital som Jakobsson då var villig att satsa på DIF:s hockeysektion.
DIF hade då 2 raka SM-guld & trodde väl att dom var på toppen för att stanna.
Hur fel dom hade vet vi idag.
- Strömberg=power
Man ska inte vara sur,grinig,less eller arg för att DIF inte tog sig till slutspel. De har vågat satsa på något som andra inte vågar,detta tyckte jag var ett stort kliv framåt i svensk hockey. Att våga satsa på juniorer. Hade DIF ägt Globen och inte kommunen hade DIF kunnat bygga ett bättre lag. Och kanske haft fler sm-guld. Hoppas ekonomin blir bättre på ett eller annat sätt. För även Mora är rikare än DIF.....
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Aj, aj..
Nähä, så blev det inget slutspel. Inget konstigt med det.
Förlorar man ALLA matcher (nja, någon poäng tog DIF väl) mot ett lag som man konkurrerar med om att komma till slutspelet dvs Mora så ska man INTE vara i ett slutspel.
Har varit lite så att killarna visst har satsat krutet på matcherna mot topplagen men sen gått ner sig mot dom lagen som man "måste" vinna emot. Lite konstigt.
Men, men, jag är iaf glad att DIF slipper ett ovisst kval. Nu är det bara att jobba på inför nästa säsong.
Kör på DIF!
Förlorar man ALLA matcher (nja, någon poäng tog DIF väl) mot ett lag som man konkurrerar med om att komma till slutspelet dvs Mora så ska man INTE vara i ett slutspel.
Har varit lite så att killarna visst har satsat krutet på matcherna mot topplagen men sen gått ner sig mot dom lagen som man "måste" vinna emot. Lite konstigt.
Men, men, jag är iaf glad att DIF slipper ett ovisst kval. Nu är det bara att jobba på inför nästa säsong.
Kör på DIF!
- Blåränderna går aldrig ur
Jag tror att vi ändå tillhör ett av sveriges bästa lag i Elitserien...förra gången vi missade lsutespel var 1987 tror jag lr när de var:/ och sen har vi vart islutspel varje år...det är starkt...Ingen hade räknat med att vi skulle komma så långt som vi gjorde i år så jag är inte sur alls på våra grabbar ..
- Pompe
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jo det finns en poäng att styrelsen i DIF fotboll har med framgångarna för den sektionen.
Fast utan framtidstro på hockeyn från oss fans så tror jag inte att någon vill investera i föreningen, för det är så det låter på forumet just nu!
Inte fan skall jag lägga mig och dö för detta!
Fast skulle jag ha XX antal miljoner över och läser inläggen har så skulle jag INTE spendera dom på DIF hockey.
Så j-a negativt!!
Varför tar borta lagets supportrar över Globen på våra matcher? När hände det på Stockholms Stadion att bortalaget fans hördes mest?? Har det nånsin hänt??
Måste säga att när DIF förlorar är man väldigt populär på jobbet:-(
Vilken helg det blir, hemmamatch på lördag i Globen och Vasaloppet på söndag.
Sköt om Er och köp en matchtröja och visa DIF's färger är snyggast
/Pompe
Fast utan framtidstro på hockeyn från oss fans så tror jag inte att någon vill investera i föreningen, för det är så det låter på forumet just nu!
Inte fan skall jag lägga mig och dö för detta!
Fast skulle jag ha XX antal miljoner över och läser inläggen har så skulle jag INTE spendera dom på DIF hockey.
Så j-a negativt!!
Varför tar borta lagets supportrar över Globen på våra matcher? När hände det på Stockholms Stadion att bortalaget fans hördes mest?? Har det nånsin hänt??
Måste säga att när DIF förlorar är man väldigt populär på jobbet:-(
Vilken helg det blir, hemmamatch på lördag i Globen och Vasaloppet på söndag.
Sköt om Er och köp en matchtröja och visa DIF's färger är snyggast
/Pompe
-
Jag vill se en handlingsplan inför nästa säsong! Detta kan inte fortsätta! Finns inte förutsättningarna så får man skapa förutsättningarna. Eller ska man bara stå med mössan i handen tills vi trillar ner. Är det så de har planerat det med klubben vi älskar?! Kan inte folket i styrelsen lösa detta så får man börja med att byta ut dom helt enkelt. Vill inte höra ngt trams om att det bara är att gilla läget, problem är till för att lösas!!! 

Div. 2 Djurgår´n ändå!