Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Var Tjärnqvist verkligen med i senaste VM? Du får nog kika en gång till, här finns han i alla fall inte med: http://www.swehockey.se/ImageVault/Imag ... ndler.aspx.
Berra skrev:Jag skulle tro att Mackan kan hamna topp 10 i poängligan, skulle tro att han gör ca 40 poäng. De träningar jag varit på och matchen mellan DIF/järnkaminerna och LHC/chokladkaninerna visade på ytterst goda tendenser från hans sida.Adamski skrev:Två sköna citat från "Järlan":
Hade inte förväntat ig någon spelare av Linkans kaliber, det vore en utopi, men åtminstone en spelare som kommer ligge topp 10 i poängligan, där lär vi inte hitta någon spelare från DIF.
Förra säsongen krävdes det 45 poäng för att hamna blan topp 10 i poängligan. Du tror alltså att en spelare som hittills i karriären snittat knappt 18 poäng per elitseriesäsong (tre stycken) helts plötsligt på ålderns höst ska till att bli poängkung? Hans bästas notering är 39 poäng under lock out-säsongen men då vimlade det av stjärnspelare i DIF så att han lyckades producera många poäng då är inte s konstigt. Nu är han i en helt annan omgivning, ålder och lagroll.
Han var med i truppen men kanske aldrig fick spela någon tävlingsmatch.Adamski skrev:Var Tjärnqvist verkligen med i senaste VM? Du får nog kika en gång till, här finns han i alla fall inte med: http://www.swehockey.se/ImageVault/Imag ... ndler.aspx.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/vm ... ?id=292762
Team Sweden (all) International 6 1 0 1 8
Landslagsspelare i alla fall.
Landslagsspelare i alla fall.
Ja då vimlade det av stjärnspelare i DIF. Men jag minns inte att Mackan kom 2:a i den interna och 10a i seriens poängliga för att han åkte skjuts på Ekman. Jag minns snarare att han var en av dem ledande spelarna då. Ålder? han är väl 31? Då det gäller lagroll så tyder det jag hittils sett och hört att Mackan får en plats i förstalinan och speltid därefter. Då tror jag okså poängen kommer. Så jag vidhåller att Mackan kan komma upp till 40 poäng och det kan räcka till en topp tio placering i seriens poängliga.Adamski skrev:Berra skrev:Jag skulle tro att Mackan kan hamna topp 10 i poängligan, skulle tro att han gör ca 40 poäng. De träningar jag varit på och matchen mellan DIF/järnkaminerna och LHC/chokladkaninerna visade på ytterst goda tendenser från hans sida.Adamski skrev:Två sköna citat från "Järlan":
Hade inte förväntat ig någon spelare av Linkans kaliber, det vore en utopi, men åtminstone en spelare som kommer ligge topp 10 i poängligan, där lär vi inte hitta någon spelare från DIF.
Förra säsongen krävdes det 45 poäng för att hamna blan topp 10 i poängligan. Du tror alltså att en spelare som hittills i karriären snittat knappt 18 poäng per elitseriesäsong (tre stycken) helts plötsligt på ålderns höst ska till att bli poängkung? Hans bästas notering är 39 poäng under lock out-säsongen men då vimlade det av stjärnspelare i DIF så att han lyckades producera många poäng då är inte s konstigt. Nu är han i en helt annan omgivning, ålder och lagroll.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Någon frågade vem som ska föra in pucken i zon vid PP.
Ottosson och Enqvist är ganska lysande på det. Ottosson är briljant.
Ottosson och Enqvist är ganska lysande på det. Ottosson är briljant.
Född till sportchef.
- Connoisseur
Ser illa ut. Riktigt illa.
Jag tycker det ser jävligt bra ut!Connoisseur skrev:Ser illa ut. Riktigt illa.
Kollade i AB idag (http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5637122.ab) hur kan dom tycka att dom har ett lika bra lag som vi!? Okej vi är inte direkt i topp i ES. Men lika dåliga som rögle är vi då inte!
Drömscenariot vore ju att få in Nils Ekman i laget. Då har vi ett grymt lag. Senaste nytt verkar dock vara att han stannar i KHL. Om han skulle bli tillgänglig, har Djurgården någon möjlighet att ekonomiskt lösa detta? Nisse vill nog ha sin bit av kakan. Eller är det bara att lägga ner och sluta hoppas?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Chansen att man får in Ekman också tror jag existerar, men ligger helt utanför DIF's kontroll - det mesta beror väl på om ryssklubben går med på att bryta Nisses kontrakt i förväg. Gör dom inte det så kan vi helt glömma Nisse den här säsongen. Ifall han blir entledigad från sitt kontrakt så finns det väl möjligheter att vi skulle ta in honom, men jag tror det beror mycket på hur vårt lag kommer prestera närmaste tiden. Vi bör ju ha en slant att ta av (tänker närmast på de 18.4 miljonerna som visserligen gått till att täcka det gigantiska underskottet från förra säsongen).Polisen skrev:Drömscenariot vore ju att få in Nils Ekman i laget. Då har vi ett grymt lag. Senaste nytt verkar dock vara att han stannar i KHL. Om han skulle bli tillgänglig, har Djurgården någon möjlighet att ekonomiskt lösa detta? Nisse vill nog ha sin bit av kakan. Eller är det bara att lägga ner och sluta hoppas?
-
Att sätta Otto som forward? Nej tack. Ingen spelare i laget har lika bra Defensiv och tekningar som herr Otto har...
Vi kan iallafall räkna med en sak iår, och det är att det kommer smälla något så in i j*vlen på hovet. Vi kommer höra hur bönderna från fbk skriker aldrig mer medans dom blir totalt mosade av ett aggressivt, fysiskt, underbart DIF!
Längtan är för stor tills Elitseriepremiären!
Föralltid Djurgården!
Vi kan iallafall räkna med en sak iår, och det är att det kommer smälla något så in i j*vlen på hovet. Vi kommer höra hur bönderna från fbk skriker aldrig mer medans dom blir totalt mosade av ett aggressivt, fysiskt, underbart DIF!
Föralltid Djurgården!
Lysande. Nu tog säsongskortsförsäljningen fart!Connoisseur skrev:Ser illa ut. Riktigt illa.
Låt oss göra denna säsong till en fet fest. Inramning och stämning lockar fler och fler. I laget finns nu en bra karaktär. låt oss inte döma ut laget innan vi ens spelat en minut i Elitserien.
Jag tror att stämningen på matcherna,hoppet och kärleken till DIF lockar fler åskådare per match och på så vis mer intäkter som kommer gynna DIF mer, än negativ kritik från alla som kan spelarmarknaden och tydligen är så sjukt hockeykunniga.
Jag tänkte köra på följande linje:
Gillar att det faktiskt finns en tanke bakom värvningarna och att Hårde Hardy är tillbaka.
Nilson var en av dom bättre i hela VM och såg jävligt fräsch och rapp ut.
Tjärnqvist var landslagsmässig förra säsongen och vem har en aning om vilka spelare som finns disponibla på marknaden just nu och till vilka löner? Berätta gärna i så fall.
Tror att DIF kände att Mathias är en riktig Järnkamin som inte viker undan och att han vill tillbaka till Stockholm. DIF kanske fått hintar om att Daniel också kan vara på ingång framöver om Mathias finns i truppen. Vem vet, bara spekulationer.
Jag tror på följande:
Jag gillar läget
Jag gillar att det finns en stor del stockholmare i laget
Jag gillar att vi spelar på anrika HOVET
Jag älskar Djurgårn
Jag kommer köpa säsongsplåt och 8 till av mina polare kommer till den här säsongen också att göra det för första gången.
Vilket gynnar DIF bäst tror ni? Positiva vibbar eller negativa?
Det är ett privilegium att vara Djurgårdare.
Tekningar kan han alltid gå och ta. Bara för att ha spelar på kanten behöver han inte starta där!stolpskott skrev:Att sätta Otto som forward? Nej tack. Ingen spelare i laget har lika bra Defensiv och tekningar som herr Otto har...
Föralltid Djurgården!
Helt rätt inställning, kan ju bli hur kul som helst i år! Det är klacken ni köper till, eller hur?Connoisseur skrev:Jag kommer köpa säsongsplåt och 8 till av mina polare kommer till den här säsongen också att göra det för första gången.