Formationerna 2009/10
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Formationerna 2009/10
Nu när truppen är full har jag spånat lite, och har kommit fram till följande resultat:
Josefson-Engqvist-Tjärnqvist
Ottosson-Nilson-Danielsson
Krüger-Holmqvist-T. Eriksson
Ölvestad-C. Eklund-H. Eriksson
extra: Calle G.
Ragnarsson-Klubertanz
Holmqvist-Pettersson
Printz-O. Eklund
Andersson/Deilert-Falk
1. Spara inte på krutet! Låt våra blivande NHL-killar lira i förstaformationen.
2. Ja, Otto är ytter. Som Ritterwand nämnde i en annan tråd gjorde Otto flest poäng under tiden som ytterforward.
3. Danielsson måste tillbaka till 07/08-formen. Var gör man det bäst om inte bredvid Otto och Mackan?
4. En ettrig tredjekedja med en pucktrollare, en speedig junior och en landlagsmeriterad center kan ge många lag huvudbry
5. Både jag och förmodligen också Hardy själv vill nog ha en ren checking line. Håll hårt i axelvaddarna, bönder!
6. Ska man få en bra start på sin seniorhockey finns det bara en att lira med. Ragge får lära upp jänkaren.
7. Pettersson täcker upp för Honkens missar och sköter det defensiva spelet.
8. Printz med Eklund? Kan vara riskabelt, jag vet, men jag förutsätter att Oscar får sitt genombrott nu. Det känns lite nu eller aldrig för hans del. Om det skulle skita sig kan alltid Falk ta Oscars plats.
9. Den gamle räven får hålla koll på antingen Andersson eller Deilert.
Ragnarsson-Klubertanz
Holmqvist-Pettersson
Printz-O. Eklund
Andersson/Deilert-Falk
1. Spara inte på krutet! Låt våra blivande NHL-killar lira i förstaformationen.
2. Ja, Otto är ytter. Som Ritterwand nämnde i en annan tråd gjorde Otto flest poäng under tiden som ytterforward.
3. Danielsson måste tillbaka till 07/08-formen. Var gör man det bäst om inte bredvid Otto och Mackan?
4. En ettrig tredjekedja med en pucktrollare, en speedig junior och en landlagsmeriterad center kan ge många lag huvudbry
5. Både jag och förmodligen också Hardy själv vill nog ha en ren checking line. Håll hårt i axelvaddarna, bönder!
6. Ska man få en bra start på sin seniorhockey finns det bara en att lira med. Ragge får lära upp jänkaren.
7. Pettersson täcker upp för Honkens missar och sköter det defensiva spelet.
8. Printz med Eklund? Kan vara riskabelt, jag vet, men jag förutsätter att Oscar får sitt genombrott nu. Det känns lite nu eller aldrig för hans del. Om det skulle skita sig kan alltid Falk ta Oscars plats.
9. Den gamle räven får hålla koll på antingen Andersson eller Deilert.
Säg den glädje som varar
Re: Formationerna 2009/10
Så här skulle jag göra i dagsläget om jag hette Hardy. Utifrån vad jag sett av träningar och matcher så här långt så tycker jag att Tim visat minst därför får han värma bänk tillsamans med Deilert.
MV: Steffan Ridderwall
Mattias Tjärnqvist Andreas Engqvist Marcus Nilson
Marcus Ragnarsson Andreas Holmqvist
Nicklas Danielsson Kristoffer Ottoson Jimmie Ölvestad
David Printz Kyle Klumertanz
Jacob Josefsson Michael Holmqvist Marcus Kruger
Timmy Petterson Nicklas Falk
Carl Gustavsson Christian Eklund Henrik Eriksson
Oscar Eklund
MV: Steffan Ridderwall
Mattias Tjärnqvist Andreas Engqvist Marcus Nilson
Marcus Ragnarsson Andreas Holmqvist
Nicklas Danielsson Kristoffer Ottoson Jimmie Ölvestad
David Printz Kyle Klumertanz
Jacob Josefsson Michael Holmqvist Marcus Kruger
Timmy Petterson Nicklas Falk
Carl Gustavsson Christian Eklund Henrik Eriksson
Oscar Eklund
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Låter inte så illa, Soldaten. Bra jobbat!
DIF_Soldier skrev:Nu när truppen är full har jag spånat lite, och har kommit fram till följande resultat:...
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
då, nu, för evigt!
DIF_Soldier skrev:Nu när truppen är full har jag spånat lite, och har kommit fram till följande resultat:
Ragnarsson-Klubertanz
Holmqvist-Pettersson
Printz-O. Eklund
Andersson/Deilert-Falk
Mycket bra, det är något sådant jag personligen skulle vilja se även om jag tycker man ska få in Josefson som center i någon av kedjorna, för mig känns det lite av slöseri med talang att sätta en sån kille som ytterforward. Men som sagt det kanske är bara jag men jag tror han trivs bäst där och han är fullt kapabel till att leda en kedja som center trots sin unga ålder.
Tänkte på det för några dagar sen hur många centrar det finns och rätt så bra också, minns för något år sedan när det var diskussion om just det att dem var så dåliga det känns som det har vänt nu, istället så känns yttrarna lite sämre.
Ja, förra säsongen hade vi ju bara Holmqvist och Josefsson som naturliga centrar, både Ante och Fimpen blev ju skadade stora delar av säsongen. Vilka var det som fick gå in som centrar i övrigt?Tänkte på det för några dagar sen hur många centrar det finns och rätt så bra också, minns för något år sedan när det var diskussion om just det att dem var så dåliga det känns som det har vänt nu, istället så känns yttrarna lite sämre.
Ottosson?
Polisen skrev:Ja, förra säsongen hade vi ju bara Holmqvist och Josefsson som naturliga centrar, både Ante och Fimpen blev ju skadade stora delar av säsongen. Vilka var det som fick gå in som centrar i övrigt?Tänkte på det för några dagar sen hur många centrar det finns och rätt så bra också, minns för något år sedan när det var diskussion om just det att dem var så dåliga det känns som det har vänt nu, istället så känns yttrarna lite sämre.
Ottosson?
Även Nilson och Krüger kan gå in som centrar.
Ottosson är väl en naturlig center om någon?Polisen skrev:Ja, förra säsongen hade vi ju bara Holmqvist och Josefsson som naturliga centrar, både Ante och Fimpen blev ju skadade stora delar av säsongen. Vilka var det som fick gå in som centrar i övrigt?
Ottosson?
Tjärnqvist-Engqvist-Nilson
Nickey D-Otto -T.Eriksson
Fimpen-Honken- Ölve
Calle G -Josef- Kruger
Första Linan kommer va rugigt tunga att möta med slitstarka och till viss del produktiva spelare.
Andra kan bli vår bästa päong plockande kedja. Tim och Nicky har mycket mer poäng i sig än va de visade förra året. Riktgit kvick kedja.
3e kedjan är en riktig checking line som kommer köra skiten ur alla.
4e junis kedjan som va riktgt bra förra året.
Backar:
Ragge-Lill honken
Timmy- Kyle
Printz-Falk
O.Eklund-Andersson
Nickey D-Otto -T.Eriksson
Fimpen-Honken- Ölve
Calle G -Josef- Kruger
Första Linan kommer va rugigt tunga att möta med slitstarka och till viss del produktiva spelare.
Andra kan bli vår bästa päong plockande kedja. Tim och Nicky har mycket mer poäng i sig än va de visade förra året. Riktgit kvick kedja.
3e kedjan är en riktig checking line som kommer köra skiten ur alla.
4e junis kedjan som va riktgt bra förra året.
Backar:
Ragge-Lill honken
Timmy- Kyle
Printz-Falk
O.Eklund-Andersson
Efter fredagens match DIF och MIF har jag följande förslag på kedjor.
K. Ottosson - M. Nilson - M. Tjärnqvist
J. Josefson - A. Engqvist - N. Danielsson
C. Gustafsson - M. Holmqvist - T. Eriksson
C. Eklund - M. Krüger - J. Ölvestad
M. Ragnarsson - A. Holmqvist
T. Pettersson - K. Klybertanz
N. Falk - D. Printz
O. Eklund - N. Andersson
A. Deilert
T. Pettersson - K. Klybertanz
N. Falk - D. Printz
O. Eklund - N. Andersson
A. Deilert
Senast redigerad av Östgöten den 2009-08-15 14:16:09, redigerad totalt 1 gånger.
Calle Gustafsson istället för Hank?? Aldrig i livet om du frågar mig. Förstår överhuvudtaget inte ens varför han finns med i A-laget. Men det är ju bara min åsikt.Östgöten skrev:Efter fredagens match DIF och MIF har jag följande förslag på kedjor.
N. Falk - K. Klybertanz
T. Pettersson - D. Printz
O. Eklund - N. Andersson
A. Deilert
Håller med till stora delar annars förutom att jag anser att Falk och Timmy ska byta plats.
Tycker att Calle var bättre än Hank förra säsongen. Hank kanske har utvecklats mycket under sommaren så jag säger inte mot dig alltför kategoriskt. Om laget ska baseras på föregående säsong tycker jag nog att Calle hör hemma i en förstauppställning på Hanks bekostnad.jensa85 skrev:Calle Gustafsson istället för Hank?? Aldrig i livet om du frågar mig. Förstår överhuvudtaget inte ens varför han finns med i A-laget. Men det är ju bara min åsikt.
Håller med till stora delar annars förutom att jag anser att Falk och Timmy ska byta plats.
Calle är en billig spelare som fungerar väl i en tredje- eller fjärdekedja. Är inte förvånad om Calle kostar 30 K per månad kontra Tim E som åtminstone borde ha 100 K per månad. Visst är Tim en bättre spelare, men han räcker inte riktigt till för att spela i en första- eller andrakedja. Tims (-15) +/-statistik jämfört med Calles (-3) indikerar att Calle defensivt och i spelet utan puck är bättre eller åtminstone minst lika duktig som Tim.
-
Östgöten skrev:Tycker att Calle var bättre än Hank förra säsongen. Hank kanske har utvecklats mycket under sommaren så jag säger inte mot dig alltför kategoriskt. Om laget ska baseras på föregående säsong tycker jag nog att Calle hör hemma i en förstauppställning på Hanks bekostnad.jensa85 skrev:Calle Gustafsson istället för Hank?? Aldrig i livet om du frågar mig. Förstår överhuvudtaget inte ens varför han finns med i A-laget. Men det är ju bara min åsikt.
Calle är en billig spelare som fungerar väl i en tredje- eller fjärdekedja. Är inte förvånad om Calle kostar 30 K per månad kontra Tim E som åtminstone borde ha 100 K per månad. Visst är Tim en bättre spelare, men han räcker inte riktigt till för att spela i en första- eller andrakedja. Tims (-15) +/-statistik jämfört med Calles (-3) indikerar att Calle defensivt och i spelet utan puck är bättre eller åtminstone minst lika duktig som Tim.
Varför bråkar många här inne om Calle g och Hank? om jag inte missminner mig så var det just dessa två med Josefson i mitten som startade upp förra sässongen ganska grymt..eller?
så varför inte sattsa på dessa 3 igen nu när de mognat lite

4 kedja....Gustafsson, Josefson, H-Eriksson
Jag tycker man ska spela med gårdagens lag, fast med Ottoson-Nilson-Tjärnqvist som första kedja.
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Efter det jag har sett av Oscar Eklund hittills kommer han knappast att spela i ett fjärde backpar. Snarare i det första eller andra backparet. Håller han sig skadefri är jag övertygad om att han kommer ta ett jättekliv den här säsongen.