Ny Arena? Köp hovet istället och fräscha upp det!Ritterwand skrev:Om någon supertät gubbe nu verkligen vill sponsra DIF Hockey så hoppas jag att de hjälper till med ny arena. Det är viktigare än någonting annat, sett ur ett lite längre perspektiv.samiam skrev:intressant om detta blir verklighet ,det om att de kan komma att finasiera fler sporter inom Djurgården än endast fotbollen
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 5618460.ab
Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Om jag fick välja tre värvningar:
Mattias Tjärnqvist
Mika Hannula
Steve Kariya
Men djurgården är i stort behov av en målvakt också men vem skulle det va?
Mattias Tjärnqvist
Mika Hannula
Steve Kariya
När ska folk fatta att det inte blir några målvaktsvärvningar till denna säsong?
Och seriöst, Marcus Kristoffersson som het värvning? Vad tänkte du med Puff? Han visade vad han gick för senast...
Och seriöst, Marcus Kristoffersson som het värvning? Vad tänkte du med Puff? Han visade vad han gick för senast...
Han spelade bra i SAIK!Jitenu skrev:När ska folk fatta att det inte blir några målvaktsvärvningar till denna säsong?
Vad du tjatar om våra keeprar. Wesslau kommer spela bättre iår och det blir nog bra när Mark får köra några matcher. Antar att hans självförtroende är på TOPP!puff skrev:Om jag fick välja tre värvningar:
Mattias Tjärnqvist
Mika Hannula
Steve Kariya
- Tartarus
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Men sen spelade han två matcher innan han flyttade till Italien, det vill säga han var inte speciellt bra här.puff skrev:Han spelade bra i SAIK!Jitenu skrev:Och seriöst, Marcus Kristoffersson som het värvning? Vad tänkte du med Puff? Han visade vad han gick för senast...
Ja jag säger då det, har aldrig vart med om ngt liknande i att såga en trupp innan dom ens presterat ngt... När ska tonerna ändras här inne? Detta lag kommer få slå ifrån underläge vilket kommer passa Djurgården perfekt i år då vi kommer mala ner motståndet... Visst så har dom flästa lagen ett par tunga värvningar så som Hävelid, Pebben osv osv, men folk ser ju inte baksidan med det hela att dom är överbetalda och inställda på att avsluta sin karriär, vill vi i Djurgården skada Djurgårdens ekonomi ännu mer genom en så kallad "tung" värvning?
I år kommer Djurgården spela en mer fysisk hockey än vi sätt på länge, vi kommer vara jobbiga där ute och göra det surt för dom så kallade köpelagen, Djurgården ska resa sig och än en gång visa att hockeyns hjärta kommer från Stockholm! I år går vi till slutspel...
Men en annan grej som tynger mig lite är arenafrågan, mejlade lite med Djurgårdens ledning förra säsongen om just detta och vad som var planerat och fick som svar att Hovet ska rustas upp för 150 miljoner, så ngt år på gång men vette fasen när bara och kommer det vara nog bra? Kan man dra ut på tiden nå mer?
I år kommer Djurgården spela en mer fysisk hockey än vi sätt på länge, vi kommer vara jobbiga där ute och göra det surt för dom så kallade köpelagen, Djurgården ska resa sig och än en gång visa att hockeyns hjärta kommer från Stockholm! I år går vi till slutspel...
Men en annan grej som tynger mig lite är arenafrågan, mejlade lite med Djurgårdens ledning förra säsongen om just detta och vad som var planerat och fick som svar att Hovet ska rustas upp för 150 miljoner, så ngt år på gång men vette fasen när bara och kommer det vara nog bra? Kan man dra ut på tiden nå mer?
Hovet skulle ju tydligen rustas inför VM 2012-13.gadden78 skrev:Ja jag säger då det, har aldrig vart med om ngt liknande i att såga en trupp innan dom ens presterat ngt... När ska tonerna ändras här inne? Detta lag kommer få slå ifrån underläge vilket kommer passa Djurgården perfekt i år då vi kommer mala ner motståndet... Visst så har dom flästa lagen ett par tunga värvningar så som Hävelid, Pebben osv osv, men folk ser ju inte baksidan med det hela att dom är överbetalda och inställda på att avsluta sin karriär, vill vi i Djurgården skada Djurgårdens ekonomi ännu mer genom en så kallad "tung" värvning?
Okej, jag slutar med mitt tjat om nyförvärv!
Vi måste tro på Djurgården ändå, dom har gjort det förut!
Men det skulle vara skönt med Mattias Tjärnqvist i laget!
Efter det man har hört om matchen så känns Mathias Tjärnqvist som ett bra nyförvärv.puff skrev:Okej, jag slutar med mitt tjat om nyförvärv!
Men jag tror som många andra att det inte blir han.
Det känns som om back sidan är våran starkaste sida just nu!
Håller med!Sebbe G skrev:Efter det man har hört om matchen så känns Mathias Tjärnqvist som ett bra nyförvärv.puff skrev:Okej, jag slutar med mitt tjat om nyförvärv!
Men jag tror som många andra att det inte blir han.
Hur som haver så måste rimligtvis M Tjärnqvist vara betydligt bättre en den "vakanta lucka" som nu råder?
Laget måste ju harmoniseras innan seriestarten genom gemensamma träningar och ett liv i truppen etc.
Här har vi ett rykte:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5623267.ab
Enligt uppgifter till Sportbladet ska även Djurgården vara mycket intresserade av Aaltonen.
Juhamatti Aaltonen
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3200
Elite prospects beskriver honom som;
En klasspelare med bra puckkontroll och fina händer. Kreativ och offensiv spelare. Bra spelförståelse och pålitlig poängplockare. Också en fysisk spelare.
Låter som en toppen värvning.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5623267.ab
Enligt uppgifter till Sportbladet ska även Djurgården vara mycket intresserade av Aaltonen.
Juhamatti Aaltonen
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3200
Elite prospects beskriver honom som;
En klasspelare med bra puckkontroll och fina händer. Kreativ och offensiv spelare. Bra spelförståelse och pålitlig poängplockare. Också en fysisk spelare.
Låter som en toppen värvning.
-
Visst är det det de, men det står även att han har kontrakt nästa år också.
Personligen säger jag nej till Tjärnqvist jr. vi behöver någon som jobbar hårt OCH producerar, och enligt mig så besitter Tjärna inte dessa egenskaperna. Får vi tjärna känns det som vi ¨få ett lag som jobbar hårt och är väldigt tuffa att möta men samtidigt producerar vi ingenting framåt...
Personligen säger jag nej till Tjärnqvist jr. vi behöver någon som jobbar hårt OCH producerar, och enligt mig så besitter Tjärna inte dessa egenskaperna. Får vi tjärna känns det som vi ¨få ett lag som jobbar hårt och är väldigt tuffa att möta men samtidigt producerar vi ingenting framåt...
Tror inte att Tjärnqvist är första valet, då hade han nog varit klar nu. Dock är det en bra spelare. Inte negativt om han kommer, men en mer offensivt lagd spelare hade varit bättre såklart.
Född till sportchef.