Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Mika Hannula kommer inte att komma eftersom att han är skadad halva säsongen..Sen tror jag också att Kyle inte kostar så himla mycket eftersom det inte står ngt om artistkontrakt..Han har fått ett vanligt 1-årskontrakt vilket oxå gör att han spelar från första matchen direkt och inte från match 11
- Lee Harvey Oswald
ReikMax skrev:Vafan, ge killen en chans. Och med det där efternamnet och de nya förbannat snygga tröjorna vet i alla fall jag vad jag ska köpa.
Hade han haft samma efternamn som den här Kyle http://eliteprospects.com/player.php?player=16078 hade jag köpt in 10st nya tröjor omgående
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det KAN INTE gå dåligt för en snubbe som är döpt till Kyle Klubbentanz. Det går bara inte. Det där är en stjärna, framtida lagkapten och publikfavorit
Ja exakt så vi får resonera, vårt bästa nyförvärv är Hardy Nilsson. Och har han valt Kyle ja då är han en kanon spelare! Ingen kan få ut så mycket av spelarna som Hardy NilssonEnbom skrev:Ville Hardy ha honom så är han vad som behövs.
En intressant värvning. Tror att det för honom är ett steg uppåt att gå till svenska ligan, och jag hoppas att det får honom att tagga till och göra bra ifrån sig. ..
Välkommen!
Välkommen!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mer om Kyle från eliteprospects;
Fick sitt genombrott i den amerikanska collegehockeyn säsongen 2002/03 då han tillhörde Green Bay Gamblers i USHL. Han svarade då för 34 poäng på 60 matcher vilket gav honom en biljett med den amerikanska U18 VM-laget. Ett VM-lag som innehöll blivande NHL-stjärnor så som Drew Stafford, T.J Hensick och Ryan Suter.
Karriären fortsatte med Klubertanz togs ut USHL:s All star team säsongen därpå vilket även fick NHL-klubbarna att börja rycka i den då 19-åriga amerikanen och 2004 draftades han av Anaheim Mighty Ducks.
Inför säsongen 2004/05 började Klubertantz spela för University of Wisconsin. Under sina fyra säsonger där så kom han att bli NCAA mästare vitt ett tillfälle (2005/06) men även utsedd i NCAA:s All Star rookie team 2004/05. Ett All Star team som bland annat innehöll den slovakiske amerikanen Paul Stastny (Pappa Peter Stastny var stor tjeckisk och senare även slovakisk stjärna).
Säsongen 2008/09 skrev Klubertanz på sitt förta kontrakt som heltidshockeyspelare då finska TPS från Åbo lockade med kontrakt. Där kom han att bli en mycket uppskattad back och svarade för 12 poäng på 51 matcher på vilket han blev TPS tredje bästa back i poängligan efter Markus Nordlund och svenskbekantingen (Timrå 2004/05) Aki-Petteri Berg. Även den tilltänkta Leksandsspelaren Jamie Johnson var lagkamrat till Klubertanz under säsongen i TPS.
Fick sitt genombrott i den amerikanska collegehockeyn säsongen 2002/03 då han tillhörde Green Bay Gamblers i USHL. Han svarade då för 34 poäng på 60 matcher vilket gav honom en biljett med den amerikanska U18 VM-laget. Ett VM-lag som innehöll blivande NHL-stjärnor så som Drew Stafford, T.J Hensick och Ryan Suter.
Karriären fortsatte med Klubertanz togs ut USHL:s All star team säsongen därpå vilket även fick NHL-klubbarna att börja rycka i den då 19-åriga amerikanen och 2004 draftades han av Anaheim Mighty Ducks.
Inför säsongen 2004/05 började Klubertantz spela för University of Wisconsin. Under sina fyra säsonger där så kom han att bli NCAA mästare vitt ett tillfälle (2005/06) men även utsedd i NCAA:s All Star rookie team 2004/05. Ett All Star team som bland annat innehöll den slovakiske amerikanen Paul Stastny (Pappa Peter Stastny var stor tjeckisk och senare även slovakisk stjärna).
Säsongen 2008/09 skrev Klubertanz på sitt förta kontrakt som heltidshockeyspelare då finska TPS från Åbo lockade med kontrakt. Där kom han att bli en mycket uppskattad back och svarade för 12 poäng på 51 matcher på vilket han blev TPS tredje bästa back i poängligan efter Markus Nordlund och svenskbekantingen (Timrå 2004/05) Aki-Petteri Berg. Även den tilltänkta Leksandsspelaren Jamie Johnson var lagkamrat till Klubertanz under säsongen i TPS.
Säg den glädje som varar
Marie har pratat med Kyle, som är sugen på att se och höra fansen...
(www.hockeymedmariehallman.se)
(www.hockeymedmariehallman.se)
haha!snobbas skrev:Marie har pratat med Kyle, som är sugen på att se och höra fansen...
(http://www.hockeymedmariehallman.se)
Tillsist... fansen, har du någon pejl på dem?
- Ha, ha, ja jag har hört att de är pretty loud and pretty crazy... (ganska så högljudda och galna) speciellt när vi spelar hemma, så det ser jag verkligen fram emot att få uppleva.
Nu ser vi till att får vara med om en hemma premiär han aldrig lär glömma!Så vi visar redan från start vilka som har Sveriges bästa klack!
Sista forwarden.
Fick en glad nyhet idag av att Djurgården värvat Amerikanen Kyle Klubertanz, verkar vara en stabil back av vad man kan se rent statistiskt, hoppas på att det blir en kanonvärvning! Men nu till huvudfrågan, Janne pratade om att dom håller på och värvar en forward av hög elitserie klass? Någon som känner till denna värvning, vem kan det vara? Nils Ekman hänger ju löst i Ryssland och kanske känner hemlängtan, Mats Sundin vore ju något extra eftersom han velar om en säsong till men det kan man väl bara drömma om... Hur ser transfer marknaden ut, finns det någon "over there" som är påväg hem?
Iaf så ser jag nyfiket fram emot vem det är dom kommer presentera här framöver!
Hardy har något i rockärmen ska vi se!
I år överraskar Djurgården!
Iaf så ser jag nyfiket fram emot vem det är dom kommer presentera här framöver!
Hardy har något i rockärmen ska vi se!
I år överraskar Djurgården!
Re: Sista forwarden.
Jag är också riktigt nyfiken på att se vad järlan har kokat ihop.
Dock att Mats sundin skulle komma hem till Sverige kommer aldrig att ske så det kan du stryka direkt...
Nisse Ekman kommer inte heller att spela i djurgården 2009/2010
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... rykte.html
Kommer väll landa på M.Tjärnqvist tillslut.
Skulle inte detta kunna tas i "
Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget."
tråden?
Dock att Mats sundin skulle komma hem till Sverige kommer aldrig att ske så det kan du stryka direkt...
Nisse Ekman kommer inte heller att spela i djurgården 2009/2010
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... rykte.html
Kommer väll landa på M.Tjärnqvist tillslut.
Skulle inte detta kunna tas i "
Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget."
tråden?
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Aftonbladet har som vanligt koll; " Lyle Klubertanz"
Jag säger då det...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5611187.ab
..och självklart ska vi väsnas som fan på premiären och framåt!
Den som står och hänger och tar upp en klackplats utan att sjunga - feel free att dra till denne rakt på käften!
Jag säger då det...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5611187.ab
..och självklart ska vi väsnas som fan på premiären och framåt!
Den som står och hänger och tar upp en klackplats utan att sjunga - feel free att dra till denne rakt på käften!
Säg den glädje som varar
"Tillsist... fansen, har du någon pejl på dem?
- Ha, ha, ja jag har hört att de är pretty loud and pretty crazy... (ganska så högljudda och galna) speciellt när vi spelar hemma, så det ser jag verkligen fram emot att få uppleva."
Haha de ska du, välkommen och lycka till!
- Ha, ha, ja jag har hört att de är pretty loud and pretty crazy... (ganska så högljudda och galna) speciellt när vi spelar hemma, så det ser jag verkligen fram emot att få uppleva."
Haha de ska du, välkommen och lycka till!

Mark Mancari är en kille jag tycker är intressant.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8955
Någon med mer koll på killen?
Lät lite för bra, men skulle det bli han så vore det ju ett jävla lyft!Crashmash skrev:Mark Mancari är en kille jag tycker är intressant.
Tycker den här Amerikanen ska bli riktigt intressant att följa. Han hade mest speltid i TPS förra säsongen och var en av få som hade + statistik i det laget. Ge honom en chans innan ni kastar skit på honom.
Själv tänker absolut inte döma honom bara för att jag inte hört namnet innan. Jiri Marusak var ju till exempel helt okänd för de flesta, men han kom in mitt under säsongen och visade klass.
Välkommen Kyle!
Själv tänker absolut inte döma honom bara för att jag inte hört namnet innan. Jiri Marusak var ju till exempel helt okänd för de flesta, men han kom in mitt under säsongen och visade klass.
Välkommen Kyle!
Avgå Jocke.