niklasss skrev:Den nye amerikanske backen kändes skönt att läsa om, men vi behöver väll snarare en forward till? skit samma, nån som känner till den nye kille och vet vad han går för?
Aldrig hört talas om eller för den delen läst om denne yngling. statistiken talar om en spelare som gillar utvisningsbåset.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF 1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Här har man gått och väntat på ett etablerat, rutinerat namn som verkligen skulle höja vår backsida och städa undan framför vår osäkra målvakt, och så kommer denna fullständigt anonyma amerikan. Ska inte kasta skit på honom innan jag sett honom spela, men detta var absolut inte vad jag hade förväntat mig. Vi har nog med osäkra 20-25-åringar på backsidan.
Kan ju inte vara tanken att det ska vara en stjärnback. Han lär ju inte vara så jättedyr, kanske man sparar med tanke på sista forwarden? Djurgården har ändå en hyfsad backuppsättning.
Eh... Hade nog varit bra om vi riktat in oss på en strikt defensiv pjäs istället för en med Järlans egna ord "allround back". Hans storlek talar ju inte för att det är en så fysisk spelare heller... Känns väl "så där" för att tala klarspråk.
Eftersom vi skulle ligga kvar på samma lönenivå den kommande säsongen som förra så måste det ju finnas en hel kappsäck kvar med pengar (eftersom jag antar att den här Kyle inte kan vara extremt dyr) till en toppforward. Nu kräver jag en riktig klasslirare för att det här skall kännas acceptabelt.
- "Jag är en mer offensiv back och eftersom jag inte är den största spelaren försöker jag använda min teknik och skridskoåkning"
Men vad i helvete.... hans egna ord. VI BEHÖVER INTE FLER OFFENSIVA VIRRPANNOR I EGEN ZON. Blir så förbannat trött på värvningsansvariga. Hur fan tänker Järlefeldt & Co?
-daniel- skrev:Eh... Hade nog varit bra om vi riktat in oss på en strikt defensiv pjäs istället för en med Järlans egna ord "allround back". Hans storlek talar ju inte för att det är en så fysisk spelare heller... Känns väl "så där" för att tala klarspråk.
Eftersom vi skulle ligga kvar på samma lönenivå den kommande säsongen som förra så måste det ju finnas en hel kappsäck kvar med pengar (eftersom jag antar att den här Kyle inte kan vara extremt dyr) till en toppforward. Nu kräver jag en riktig klasslirare för att det här skall kännas acceptabelt.
Precis, hade hoppats på en defensiv bjässe, men oh well..
Enligt artikeln så jagar vi en forward av hög elitserie klass, vad det nu ska betyda.
Hans styrka ligger i offensiven, men han gör inga poäng.. är väl en ännu sämre version av Schneider då.. förhoppningsvis billigare dock.
Om vi ska höja spelarbudgeten till i år så är sista spelaren in i truppen antingen forwarden som ska in Top-5 i världen, eller så har man placerat pengarna så fruktansvärt dåligt att man lika gärna kan ge upp. Skulle inte förvåna mig om man chockhöjt Calle G:s lön till 375k/mån eller nåt..
Wellwell.. bra eller dåliga nyförvärv spelar egentligen ingen roll när vi skrivit under dödsdomen redan genom att behålla våra patetiska målvakter.
Alltså är det någon som kan förklara för mig hur tankegångarna har varit... alla vet att en allroundback av riktig toppklass är snordyr, medan en back som exempelvis enbart har defensiva kvalitéer säkerligen kan fås för förhållandevis billiga pengar. Hur kan man, när lagbygget ser ut som det gör (och med de osäkra korten vi har målet, samd de limiterade finansiella medel vi befogar) värva ett i mina ögon oprövat kort med "allround kvalitéer"?
Återigen har Järlan överträffat sig själv.
@ Mäklaren: Ja, problemet är bara att det finns ingen spelare i Linkan-klass tillgänglig.
-daniel- skrev:- "Jag är en mer offensiv back och eftersom jag inte är den största spelaren försöker jag använda min teknik och skridskoåkning"
Men vad i helvete.... hans egna ord. VI BEHÖVER INTE FLER OFFENSIVA VIRRPANNOR I EGEN ZON. Blir så förbannat trött på värvningsansvariga. Hur fan tänker Järlefeldt & Co?
Men det är ju helt sanslöst vad negativ man kan vara. Är det något vi saknade från förra säsongen så är det en poängback som kan skjuta. Defensiva backar har vi redan.
12 mål är bra för en back enligt mig, låter som ett perfekt budgetalternativ, bra värvat.
Edit: Sorry, 5 mål var det visst. Det var inte fullt lika bra..
Senast redigerad av sensei den 2009-08-06 10:54:11, redigerad totalt 1 gånger.
-daniel- skrev:Alltså är det någon som kan förklara för mig hur tankegångarna har varit... alla vet att en allroundback av riktig toppklass är snordyr, medan en back som exempelvis enbart har defensiva kvalitéer säkerligen kan fås för förhållandevis billiga pengar. Hur kan man, när lagbygget ser ut som det gör (och med de osäkra korten vi har målet, samd de limiterade finansiella medel vi befogar) värva ett i mina ögon oprövat kort med "allround kvalitéer"?
Återigen har Järlan överträffat sig själv.
@ Mäklaren: Ja, problemet är bara att det finns ingen spelare i Linkan-klass tillgänglig.
Och vad beror det på då?
Jo: man har återigen väntat istället för värvat. Samma visa varje säsong. Övriga klubbar med likvärdig eller sämre spelarbudget än DIF skriver kontrakt med bra eller jättebra spelare, och DIF sitter och väntar på att den perfekte skall dyka upp, vilket han aldrig gjort.
Detta måste vara ett dåligt skämt, 1 säsong på Senior nivå...och en offensiv back???
Vi behövde en rutinerad defensiv back eller???
Och varför signar vi bara 1 års kontrakt??? vad händer efter denna säsong?
Kan vi nu se till att forwarden är riktigt riktigt riktigt riktigt vass annars så blir detta smärtsamt denna säsong!
Men DIF fick väl inte in alla dom där miljonerna? Dom skulle väl få 30 extra miljoner och hade väl lyckats med 15 sist man hörde något, så glöm "Linkan klass" på nästa forward in, om man då inte tycker Tjärnqvist är Linkan klass.