Under OS fick vi bevittna många imponerande insatser. Hela sju guldmedaljer bland annat.
Men jag ställer mig nu frågan om inte det faktum att nu Djurgården säkrat nytt Elitseriekontrakt är den största enskilda idrottshändelsen under det år som passerat.
Sannolikheten för att vi skulle klara oss kvar med den trupp vi haft i år är ungefär densamma som för att en outbildad pundare framgångsrikt skulle utföra ett avancerat hjärnkirugiskt ingrepp med en sked i fyllan.
Än en gång. Läs namnen i vårat lags laguppställning (lägg gärna hög fokus på backarna) och du kan konstatera att det är ett av de största miraklen i modern idrottshistoria som ser till att vi spelar i Elitserien även nästa år, förutsatt att vi inte går i konkurs. (Vilket borde ligga kring en chans/risk på ca 50/50 i dagsläget)
Jag blir uppriktigt besviken om vi inte tilldelas bragdguldet efter denna ofattbart, osannolikt, otänkbart, sanslöst lyckosamma utvecklingen för våra hjältar.
Bragdguldet 2006 till DIF Hockey?
- Lee Harvey Oswald
He he...
Kul skrivet, som vanligt (i framtiden)
Jag sa någon gång i Dec-Jan att skulle detta DIF-lag ta sig till slutspel, ja då finns ingen annan kandidat till bragd-guldet.
Att dom nu slingrar sig lös från "ångest-kval-serie-monstret" är en ortolig prestation, men den bygger väldigt mycket på att Leksand & SSK har underpresterat denna säsong.
Kul att Linkan kör på ett tag till....
Kul skrivet, som vanligt (i framtiden)
Jag sa någon gång i Dec-Jan att skulle detta DIF-lag ta sig till slutspel, ja då finns ingen annan kandidat till bragd-guldet.
Att dom nu slingrar sig lös från "ångest-kval-serie-monstret" är en ortolig prestation, men den bygger väldigt mycket på att Leksand & SSK har underpresterat denna säsong.
Kul att Linkan kör på ett tag till....
- JärnKamin_i_Dalarna
- Kontakt:
Ja...det snackas om att djurgårn gjort en bragdsäsong som undvek kvalserien....det kan tyckas men jag hävdar att bragden kommer om Mesta Mästarna mäktar med att plocka nio points dessa 3 återstående matcher och tar sig till slutspel på bekostnad av mora eller brynäs kaffefilter....det är en ruskigt bra säsong DIF gjort som undviker kvalet vilket var ett av målen med denna säsong tack vare saneringen i plånboken....men bragd blir det vid ett slutspel......
Hoppas på bra uppslutning i i de 3 sista matcherna och hoppas att folk sluter upp till en ev avgörande match i Ejendals på måndag....
VI SKA TILL SLUTSPEL
Djurgårn tills jag dör.......
Hoppas på bra uppslutning i i de 3 sista matcherna och hoppas att folk sluter upp till en ev avgörande match i Ejendals på måndag....
VI SKA TILL SLUTSPEL
Djurgårn tills jag dör.......
Jag är då en av få utflyttade Djurgårdare från vår huvudstad som satt bopålarna i dalarna...hoppas alltid på bra uppslutning trots att man är i knäckebrödsland...
Bragdguld kanske är att ta i, däremot: med tanke på oddsen inför säsongen borde teamet Säcken / Challe ligga bra till för titeln Årets Tränare. Klart man kan känna en viss sur smak i mun efter att laget hade ena foten i slutspelet, men samtidigt måste man erinra sig tankegångarna inför seriestarten. Och då var slutspelet LÅNGT borta...så jag tycker laget med tanke på förutsättningarna får Godkänt trots allt. Vem var bäst? Svårt avgöra, men Linkan, Lassila och Ölvestad borde ligga bra till. Hoppas nu VERKLIGEN att nästa säsong kan bli ytterligare ett steg framåt och att laget redan före säsongen kan framstå som en klar slutspelskandidat.
Och TACK, Säcken, Challe och grabbarna ! Tycler ni gjort ert bästa och aldrig gett upp !
Och TACK, Säcken, Challe och grabbarna ! Tycler ni gjort ert bästa och aldrig gett upp !