Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rocker

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Rocker »

Anger är väl ingen vidare förlust. Han var ju i stort sett helt värdelös hela första halvan av säsongen, ser hellre en spelare som Tjärnqvist som sliter en hel säsong. Är dessutom ganska säker på att Linkan inte alls hade fungerat med Hardy.
Användarvisningsbild
puff

Inlägg av puff »

Nu måste vi ju byta ut den skämsiga välkomst videon på DIFTV, youtube!

Nästa gång kan väl Mark Owuya sjunga en låt om DIFTV på youtube
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Känns inte som att det blir Tjärnqvist, jag tror det blir någon spelare från AHL.

Detta tror jag utav två anledningar.

1. Järlan hoppas att värvningen blir klar inom några dagar, vilket betyder att man har kommit ganska långt i förhandlingarna och har hållit på ett tag, något som inte rimmar med Tjärnqvist sms till alla sportchefer för någon dag sedan.

2. Järlan nämnde något om att dem tittade på spelare i toppskiktet av AHL i någon intervju för ett tag sedan.

Så därför tror jag inte på Tjärnqvist, men jag har haft fel för.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
kungK2

Inlägg av kungK2 »

puff skrev:
kungK2 skrev:Tycker faktiskt att det är lite synd att Anger lämnar men då man vill ändra på attityden osv och tydligen har en ersättare på gång så är det väl bra så. Tycker dock det är lite väl enkelt att påstå att Linkan gjorde allt för Anger- Hur mycket mål hade tex Bengan gjort utan Linkan? Anger är en duktig spelare och det gäller trots allt att göra något av Linkans passningar vilket Anger gjorde.

Hur som helst så tror jag att Hardy vet vad han sysslar med och oavsett om det blir Tjärnqvist eller någon annan så ska det bli intressant att se årets upplaga ta sig till slutspel!!
Vänta här nu? Bengan gjorde 6 mål i VM utan Bremberg och Första matchen utan Bremberg gjorde Bengan 2 mål? Han är ju nästan bättre utan bremberg! Dessutom har han slagit Klubbrekordet i Milwaukee Admirals med flest mål i rad på åtta matcher!
Nog kan Bengan pytsa utan Linkan och jag vill minnas att Anger gjorde rätt bra med poäng i Brynäs också. Min tanke var mer att Linkan är en unik spelare som kan göra sin omgivning bra, det är nog fan så att Printz kan göra 20 mål tillsammans med Linkan :) Knappast bara Anger, men det är ju skit samma nu :)
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Det går inte på något sätt att fixa någon sponsor som går in och hjälper till att betala en stor del av Ekmans lön. Sedan tar vi "själva" in Tjärnqvist Jr.
Låna sedan ut Calle G resten av hans kontrakt då han i mina ögon inte fyller någon som helst funktion utan mest bara tar upp plats. Då hade vi kunnat börja snacka intressant forwardsuppsättning...

Ekman - Otto - Mackan
Tjärna - Engqvist - Josefsson
Krüger - Honken Sr - Nicky D
Tim - Fimpen - Jimmie

Nu drömmer jag så in i helvete men tänk om, tänk om....... :D
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jensa85 skrev:Det går inte på något sätt att fixa någon sponsor som går in och hjälper till att betala en stor del av Ekmans lön. Sedan tar vi "själva" in Tjärnqvist Jr.
Låna sedan ut Calle G resten av hans kontrakt då han i mina ögon inte fyller någon som helst funktion utan mest bara tar upp plats. Då hade vi kunnat börja snacka intressant forwardsuppsättning...

Ekman - Otto - Mackan
Tjärna - Engqvist - Josefsson
Krüger - Honken Sr - Nicky D
Tim - Fimpen - Jimmie

Nu drömmer jag så in i helvete men tänk om, tänk om....... :D
Väldigt sant...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

136_Djurgårdare skrev:Känns inte som att det blir Tjärnqvist, jag tror det blir någon spelare från AHL.

Detta tror jag utav två anledningar.

1. Järlan hoppas att värvningen blir klar inom några dagar, vilket betyder att man har kommit ganska långt i förhandlingarna och har hållit på ett tag, något som inte rimmar med Tjärnqvist sms till alla sportchefer för någon dag sedan.

2. Järlan nämnde något om att dem tittade på spelare i toppskiktet av AHL i någon intervju för ett tag sedan.

Så därför tror jag inte på Tjärnqvist, men jag har haft fel för.
Hoppas du har rätt, Tjärnqvist är kanon men INTE DEN SPELARE VI SÖKER. Alls.

Känner mig dock relativt säker på att det kommer landa på honom ändå till slut (nu när Anger-alternativet är struket).
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Kall-El skrev:Tror inte det finns någon spelare som kan ersätta Brembergs poäng i alla fall. Hardy vill få in en annan typ av attityd och det är hårt jobb och massor av skridskoåkning som gäller. Själv gillar jag denna grundtanke, även om det känns som att det saknas lite spetskvalite inte minst i PP. Jädrans synd att vi inte lyckades få hit Thoresen dock. Där hade vi haft en spelare som har de egenskaper som Hardy vill ha samt att han har spetskvalite som hockeyspelare.

Jag har också på känn att Tjärnqvist kan bli sista spelare in hos oss om han inte får napp i KHL, mycket då därför att han vet att Hardy kommer stasa stenhårt på honom och jag tar helt klart hellre honom än Anger den saken är säker. 50% av Angers poäng får tillskrivas Bremberg i alla fall...
Instämmer.
När den ekonomiska verkligheten är som den är så känns det naturligt att Hardy försöker skapa ett "Pain in the As"-lag som kör på attityd & järnkaminanda.
Säg att det blir Tjärna.Jr som tar sista forwardplatsen, då behöver man ju inte vara Einstein för se vad DIF:s problem kommer att bli 09/10.
Vem fan ska göra alla poäng?

Tycker att rögle var förra säsongens mest hårt jobbande lag.
Trots Abbot x 2 räckte det iaf bara till en kvalserie efter 55 spelade omgångar.

Så när Järlan säger att –Det ska bli jobbigt att möta DIF så tror jag honom absolut, det kommer det bli.
Men med dagens trupp utan spetskompetens (Mackan undantagen förstås) & med 3st andramålvakter är det svårt att se vilka placeringar förutom 9-12 som DIF skulle mäkta med
Håller helt & hållet med och delar din oro...
DIF SÖDERMALM

Inlägg av DIF SÖDERMALM »

Man får inte glömma att Anger faktiskt hunnit avverka några säsonger hos dom onämnbara inte sant, Anger är en bra spelare men långt ifrån oersättlig, sen kan man ju diskutera om det känns ok med sättet han lämnade på dvs om det är hela sanningen.

Om det är sant att han gick med på att gå ned i lön för att stanna och vi sa nej så måste det varit Hardy som sa nej-p.ga att han förmodligen tycker Anger är en glidare.

Jag hoppas att ersättaren blir Nisse, men det är endast med hjärtat, tror inte vi har råd...men det viktigaste är att spelaren är beredd att gå in och göra Gamewinners, eller vara av sån karaktär att han får med sig resten av laget.

Det som förvånar mig mest när jag läser alla inlägg är att ingen pratar om Djurgårns största problem egentligen och det enda som håller oss från Slutspelet, våra målvaketer.......

Wesslau är ingen förstamålvakt i elitserien, inte Ridderwall heller, Owuya kan bli om några år, när Larsson stack skulle vi ha lagt det mesta av krutet i stället för på Schneider på att värva en riktigt vass målvakt, det mina vänner är DIFs akilleshäl, mer än nåt annat, så jag vill egentligen ha TRE nya spelare, en mv, en back av klass och en sniper...tyvärr så tror jag på 2 nya spelare men inga av den klass vi behöver.
Användarvisningsbild
puff

Inlägg av puff »

Väldigt tråkigt att Djurgården legat på latsidan när det gäller Silly Season!

Vi skulle behöva lite mer skinn i försvaret. ( Då menar jag två Stycken rutinerade grabbar)

Sen skulle en ersättare till Anger & Bremberg behövas! ( vi har Mackan Nilsson men vi behöver någon till)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF SÖDERMALM skrev:Man får inte glömma att Anger faktiskt hunnit avverka några säsonger hos dom onämnbara inte sant, Anger är en bra spelare men långt ifrån oersättlig, sen kan man ju diskutera om det känns ok med sättet han lämnade på dvs om det är hela sanningen.

Om det är sant att han gick med på att gå ned i lön för att stanna och vi sa nej så måste det varit Hardy som sa nej-p.ga att han förmodligen tycker Anger är en glidare.

Jag hoppas att ersättaren blir Nisse, men det är endast med hjärtat, tror inte vi har råd...men det viktigaste är att spelaren är beredd att gå in och göra Gamewinners, eller vara av sån karaktär att han får med sig resten av laget.

Det som förvånar mig mest när jag läser alla inlägg är att ingen pratar om Djurgårns största problem egentligen och det enda som håller oss från Slutspelet, våra målvaketer.......
Wesslau är ingen förstamålvakt i elitserien, inte Ridderwall heller, Owuya kan bli om några år, när Larsson stack skulle vi ha lagt det mesta av krutet i stället för på Schneider på att värva en riktigt vass målvakt, det mina vänner är DIFs akilleshäl, mer än nåt annat, så jag vill egentligen ha TRE nya spelare, en mv, en back av klass och en sniper...tyvärr så tror jag på 2 nya spelare men inga av den klass vi behöver.
Eftersom du är ny på forumet är du förlåten

Men målvaktsfrågan har stötts & blötts tillräckligt många gånger känns det som & det enda vi är överrens om är att vi inte är överrens.
Några tycker som du (jag är en av dom), andra tycker att Wesslau är nästa H.Lundqvist, medans några är helt säkra på att Ridderwall.Jr kommer bli lika bra som pappa & resten tycker Marky Mark ska ta över 1:a spaden
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

puff skrev: Sen skulle en ersättare till Anger & Bremberg behövas! ( vi har Mackan Nilsson men vi behöver någon till)
Det är ju precis det dom söker med ljus och lykta, och har ju tydligen en back och en forward på G.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Målvaktsproblemet är nog rätt uppenbart för alla, innerst inne. Även om man vill tro att de är bättre än de är så håller ingen av dem Elitserieklass.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
adde_power

Inlägg av adde_power »

vad tror ni finns det nån chans att Nisse Ekman kan vara forwarden som är på väg in i laget?
Vore ju underbart han är ju oxå en attitydspelare,men som dem flesta andra tror jag oxå att det rör sig om tjärna..Fattar dock inte varför Järlefeldt sa att det skulle vara en spelare i AHL toppklass,en poängstark sån,,för där stämmer ju knappast nåt in på Tjärna.. dock en bra värvning det med,,men ekman vore ju drömmen...
Sundling
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

:twisted: Tänk så många som dissar laget.
Vi har den bästa värvningen av alla lag i HÅRDE HARDY.
Våra junisar visade förra säsongen att dom håller, och fler är på G.
Unga hungriga killar som är villiga att jaga skiten ur motståndarna.
Detta spetsat med lite erfarenhet och spetskompetens i form av;
OTTO, RAGGE och MACKAN.
PLUS 2 nyförvärv
Andreas Engqvist kan nästan räknas som ett han med.

Till skillnad från fotbollen som är på väg ner i källaren kan vi som älskar hockey se framåt med tillförsikt. FINAL tippar jag, och Linkan åter efter nyår!
Låst