Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Stockholmare skrev:
DIF_Soldier skrev:När barn inte får välja själva är då världen går åt helvete.
Tagga ner lite nu va, vi snackar om en bebis. När barnet har storlek 62/68 bör det väl ändå vara vad föräldrarna kommer överens om att göra som bör styra, inte barnet självt.

Min sambo och jag klär min son i blått hellre än rosa därför att vi inte vill behöva besvara frågan "är det en pojke eller flicka?". Vi klär honom inte i kjol därför att vi inte vill att han ska missuppfattas som en tjej.

Nu när jag är pappaledig klär jag honom helst i den ljusblå difskjortan och blåa jeans. Den gulsvarta skjorta samt den vitgröna dito grabben fick av våra vänner totalvägrade jag pojken att bära så vi gav bort dem. Ungefär som signaturen svenwig försöker göra.
DIF_Soldier skrev:
Trots att jag är djurgårdare in i märgen förespråkar jag ändå en fullkomligt agnostisk och neutral uppfostran då påtvinganden av religion och annat kan vara förödande för ett barns sinne, och på denna punkt är jag 100% allvarlig.

Att vara för yttrandefrihet och samtidigt pådyvla barn saker de ej än har självstyre över är massiv hyckleri i mina ögon.
Som sagt. Och detta är inget påhopp på just dig - du är säkert en underbar farsa.
Men det är min åsikt. Dessutom - föräldrar som låter pojkar leka med bilar och flickor leka med leksaksspisar gör mig spyfärdig. Pojkar i blått, flickor i rosa. Uh.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Låter min bild tala för sig själv.. :)
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Kan vi inte få en videointerju med Linkan innan han drar?
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Stocky skrev:Kan vi inte få en videointerju med Linkan innan han drar?
Vill också ha det, men hela DIF organisationen är på semester juli månad ut vad jag har förstått så vi får väl vänta med det antar jag. :(
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

melker skrev:
Stocky skrev:Kan vi inte få en videointerju med Linkan innan han drar?
Vill också ha det, men hela DIF organisationen är på semester juli månad ut vad jag har förstått så vi får väl vänta med det antar jag. :(
Och Linkan borde ju sticka snart. Läste att Omark och Harju skulle åka till ryssland om en vecka eller något sånt!
jjonas

Inlägg av jjonas »

DIF_Soldier skrev:När barn inte får välja själva är då världen går åt helvete.
Skulle gärna vilja veta vad du menar?
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Okej nästa fråga! Blir storsatsningen mot fbk 2/1 eller mot saik 5/1? fbk känns väl roligare va?
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Stocky skrev:Okej nästa fråga! Blir storsatsningen mot fbk 2/1 eller mot saik 5/1? fbk känns väl roligare va?
Jag hoppas på 2st som det var förra säsongen. Jag var närvarande vid båda förra säsongen och det var sjukt bra drag på båda matcherna.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Sebbe G skrev:
Stocky skrev:Okej nästa fråga! Blir storsatsningen mot fbk 2/1 eller mot saik 5/1? fbk känns väl roligare va?
Jag hoppas på 2st som det var förra säsongen. Jag var närvarande vid båda förra säsongen och det var sjukt bra drag på båda matcherna.
Det var långtifrån bra drag på andra storsatsningen (den efter nyår).... stod fullt med personer som inte sjöng och det blev aldrig något ordentligt tryck.... Jag gick på alla hemmamatcher förra säsongen och det var matcher där det inte alls var någon stor klack där det var sjukt mycket bättre drag än den matchen, den var en riktig besvikelse… storsatsningen 07/08 var väldigt mycket bättre, som natt och dag.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

DIF - Rögle var riktigt skön.

Angående storsatsningen så tycker jag Fbk vore nice, men blir nog runt 4-6 januari som vanligt. Så fort det är spikat så kommer JK gå ut med det.
Användarvisningsbild
Leijon

DIF-hockey tidning

Inlägg av Leijon »

:?: Hur blev det av med den där tidningen? Jag har inte hört något mer om den, kan det vara så att jag har missat något?

Tack i förhand!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

DIF_Soldier skrev:Grattis till grabben! Jag har en idé - låt grabben välja lag själv istället för att pracka på honom saker då han inte har en egen åsikt än. Dock så är han väl smart och väljer rätt, men om inte, må så ske.
Måste ändock ta sitt ansvar som förälder, som Stockholmare, hur skulle det se ut om sandlådorna och lekparkerna var fyllda med gulsvarta små Solnasorkar.
Ändamålet helgar medlen, således; upplärning, instruering, påverkan och hjärntvätt.
Kort och gott; Indoktrinering.
Hur blev du Djurgårdare, eget val? ;)
Bild
Senast redigerad av Blå Helgonet den 2009-07-23 18:51:29, redigerad totalt 2 gång.
Blue Saints...
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Tordes bli mer drag och oftare till hösten då luften gått ur bollen.
Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Blå Helgonet skrev:
DIF_Soldier skrev:Grattis till grabben! Jag har en idé - låt grabben välja lag själv istället för att pracka på honom saker då han inte har en egen åsikt än. Dock så är han väl smart och väljer rätt, men om inte, må så ske.
Måste ändock ta sitt ansvar som förälder, som Stockholmare, hur skulle det se ut om sandlådorna och lekparkerna var fyllda med gulsvarta små Solnasorkar.
Ändamålet helgar medlen, således; upplärning, instruering, påverkan och hjärntvätt.
Kort och gott; Indoktrinering.
Hur blev du Djurgårdare, eget val? ;)
Som sagt, tror fortfarande på neutral, agnostisk uppfostran.
Tyvärr så blir det svårt - man vill ju ta med sitt barn till ställen man själv blir lycklig. (och vem kan vara neutral på Hovet?) Men, jag antar att valet av hockeylag inte är det farligaste som kan hända. Trots det - fritt val är det ultimata.

Indoktrinering behöver nödvändigtvis inte gälla hockeyn, dock är samtliga (eller majoriteten) religiösa människor indoktrinerade. Se på mig - jag är från Finspång, Östergötland och är Djurgårdare.

Ja, jag blev Djurgårdare av eget val. När jag var fem år såg jag en kille som hade en fruktansvärt fin mössa, nämligen en blå, gul och röd med en sköld på. På den vägen är det :D
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Är inte "femårsplanen" inne på år fem nu?
Den verkar inte gå så bra...
Säg den glädje som varar
Skriv svar