Fredrik "Linkan" Bremberg | Mannen, myten, legenden!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
snobbas

Re: Fredrik "Linkan" Bremberg | Mannen, myten, legenden!

Inlägg av snobbas »

Hallman har också pratat med Linkan.
http://www.hockeymedmariehallman.se/

"Hur känns det att lämna Djurgården då?
- Det är tråkigt så sitt sätt. Jag trivs ju jättebra i klubben och det känns ändå som jag bidragit med en hel del under de här året. Nu kände jag att jag ville ha en ny utmaning och när vi inte kom överens så … då kändes det rätt att göra så här. Men det finns inga hard feelings mellan oss, inga alls. Vi var inte överens om ett kontrakt bara.

Tror du att du kommer komma tillbaka igen?
- Det vore jättekul att göra det. Fast jag vet inte om det kommer hända. Men jag känner mig fräsch och tror nog att jag några års hockey kvar i kroppen. Så skulle det bli så att jag får komma tillbaka så skulle det vara kul."

står lite om löner också.
FLinkan

Inlägg av FLinkan »

Tror det var 96/97 jag satt i Västerås och kollade Dif mot Västerås. Linkan vände som vanligt ut och in på försvaret och hade gjort 1 + 4. Ett mål och fyra assist, och passningsgeniet från Tumba kommer nu i ett två mot ett läge och hela ishallen väntar på en till genial passning. Då vispar Linkan in den sjukaste handledaren i ribbkrysset så det klingar i hela ishallen. Publiken är tyst och linkan har nu gjort 6 snygga poäng. :shock:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag kan nog utan minsta invändningar från någon som helst hockeyälskare ute i landet säga att den bästa offensiva forwarden i svensk Elitserie nu lämnat ligan och med ens gjort den flera klasser sämre, både kvalité- och underhållningsmässigt.

Jag såg nyheten igår, gick med ens in på forumet och dränkte nyheten med annan nyhet, att Mackan var klar. Vad gjorde jag? Jag hoppade runt av glädje för att Mackan är klar och förträngde Bremberg.

Nu sitter jag här och tjuter. Man förstår aldrig en persons storhet så mycket som när de är borta.

Att med den kalibern du besitter, ha offrat fyra år av din karriär i ett skitgäng bara beroende på vilka färger det är på tröjan är unikt och så förbannat beundransvärt.

TACK för allt!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Tack som fan för alla underbara minnen. Det var alltid en fröjd att se han spela, man visste att man skulle få underhållning när man såg Linkan på isen. Den loja spelstilen - och helt plötsligt blixtrar han till, fantastiskt!

Hoppas du avslutar din karriär med nåt trevligt år i Djurgårdens IF.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Även jag får väl passa på att tacka "Linkan" för en underbar tid i Djurgården. Poängkungen som förmodligen kommer att ha en plats i varenda djurgårdares hjärta.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Säsongskort: Ja

Inlägg av Sebbe G »

23
Bremberg

Upp i taket om 5-6 år!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

En sorg för hockeysverige som inte får se "Sveriges känsligaste handleder" i elitserien kommande säsong...may the force be with you Linkan och välkommen tillbaka nästa säsong;)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tråkigaste dagen sedan Micke Johansson lade skridskorna på hyllan men tack för allt som varit, Linkan. Spelsinne och handleder i sällan skådat slag som jag hoppas återvänder till Hovet en vacker dag. Hyllningarna den dagen blir inte att leka med, lycka till nu!
djurgårdarn3

Inlägg av djurgårdarn3 »

Är fruktansvärt synd att han lämnar nu när vi äntligen får ett bra lag igen, nu är vi på G uppåt och med Bremberg kvar hade vi kunnat slagits om topp 4.
Nu unnar jag honom något/några år i KHL och tjäna lite pengar medans han har chansen.
Han kommer tillbaka var så säkra och drar iväg i rekordskörden i poängligan och gör den oigentaglig.

Som tidigare sagts, ingen ska ha tröja nummer 23 förns Bremberg lägger skridskorna på hyllan och då ska han hyllas!
Tror inte någon vill ha nummer 23 av respekt och tror heller inte någon vågar då man känner att det är aldeles för mycket poäng i den och det ställer stora krav på psyket!
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Användarvisningsbild
Tartarus
Kontakt:

Inlägg av Tartarus »

Linkan kommer att spela för det fjärde bästa laget i Europa, enligt Hockey Archives.

Topp 5:
1) Kazan, Ryssland
2) Salavat Julajev, Ryssland
3) Jaroslavl, Ryssland
4) Atlant, Ryssland
5) Färjestad, Sverige

59) Djurgården
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Jaha Linkan, över till Oligarken och tanka på kontot, what ever floats your boat!
Tackar, bugar för alla läckra smörpassar och mål genom åren.

Fart i linan...
Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tack för allt och lycka till Linkan.
Jag ser fram emot att få återse dig i den klubb där du spelat din bästa hockey.
Utan dig de senaste säsongerna är jag säker på att vi hade fått uppleva en och annan nervig kvalserie.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Linkan har startat säsongen...får se hur det går ?
--------------------------------------------------------------------------------------
Poäng för Linkan

Linkan hade en assist i Atlants träningsmatch mot Gomel. Man föll lite oväntat mot det vitryska laget med 3-4 (Gomel föll mot Nizjnij Novgorod med 2-6) och Linkan spelade fram till 3-4-reduceringen i tredje perioden.
Ett mål som slogs in av Moziakin-vikaren Aleksandr Bumagin.

(0 kommentarer)
permalänk
--------------------------------------------------------------------------------
Onsdag 29 jul 14:59 | Blogg
Linkan i förstakedjan

Linkan startar sin första träningsmatch i förstakedjan. Han tar plats där tillsammans med Janne Bulis och Aleksandr Bumagin, där den senare ersätter Sergej Moziakin för dagen men grundtanken för Atlant är alltså att spela med Bulis, Moziakin och Linkan i förstakedjan.

Mikko Luoma bildar första backpar med Dmitrij Bykov.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Med linkan i öst kan det bli lite mer intressant att kolla hur det går i KHL i år. :P
FLinkan

Inlägg av FLinkan »

Hur fick du tag på den infon Doyle?
Skriv svar