Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Hollweg skulle vara rolig att få in, men vi behöver som sagt en målgörare. Och 5 mål på 225 NHL-matcher är knappast imponerande...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Ritterwand
Alla som sett ett par matcher med Rangers eller Toronto de senaste åren vet att Ryan Hollweg är bra på följande saker:
- Tackling bakifrån
- Boarding
- Crosschecking i ansiktet
- Snacka skit
- Fega ur eller förlora fajter
Vi talar alltså om en kille i stil med Sean Avery fast oändligt mycket sämre, eller Per Ledin/Andreas Jämtin om vi ska jämföra med svenskar. Med det undantaget att hans (brist på) offensiva talang får Per Ledin att framstå som Mario Lemieux..
- Tackling bakifrån
- Boarding
- Snacka skit
Vi talar alltså om en kille i stil med Sean Avery fast oändligt mycket sämre, eller Per Ledin/Andreas Jämtin om vi ska jämföra med svenskar. Med det undantaget att hans (brist på) offensiva talang får Per Ledin att framstå som Mario Lemieux..
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Exakt! Om det är en retsticka till spelare man vill ha in kunde man lika gärna låtit Ahlén vara kvar.Ritterwand skrev:Alla som sett ett par matcher med Rangers eller Toronto de senaste åren vet att Ryan Hollweg är bra på följande saker:
- Tackling bakifrån
- Boarding
- Snacka skit
Micke är fanimig bättre offensivt...
Säg den glädje som varar
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Jag har sett en del TO och Rangers matcher och kan bara hålla med, den här killen är inget att ha. Skulle funka i en checking line men skulle dra på sig så sjukt mycket utvisningar, och någon sådan spelare behöver vi inte.Ritterwand skrev:Alla som sett ett par matcher med Rangers eller Toronto de senaste åren vet att Ryan Hollweg är bra på följande saker:
- Tackling bakifrån
- Boarding
- Snacka skit
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hahahah sjukt! Han kommer tackla sönder alladenver13 skrev:På Bjurmans blogg http://blogg.aftonbladet.se/18756 går det att läsa följande:
I heard it through the grapevine:
Gamle Rangers-favoriten Ryan Hollweg kan vara på väg till Sverige.
Djurgården eller Skellefteå kan enligt bloggens fina källor bli ny klubbadress.
Motståndarna rekommenderas extravaddering i axelskydden.
Ta en titt på http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9055
//Dennis

- Lee Harvey Oswald
DIF_Soldier skrev:Exakt! Om det är en retsticka till spelare man vill ha in kunde man lika gärna låtit Ahlén vara kvar.Ritterwand skrev:Alla som sett ett par matcher med Rangers eller Toronto de senaste åren vet att Ryan Hollweg är bra på följande saker:
- Tackling bakifrån
- Boarding
- Snacka skit
Micke är fanimig bättre offensivt...
Agree x 2.
Dumheter, lär knappast bli nåt av det illaluktande ryktet...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag tycker nog man kan spy galla över detta, inte minst då vi inte får pröjs för våra spelare. När spelaren dessutom sitter på kontrakt gör inte det det hela bättre. Har man kontrakt skall man rätta sig efter detta. NHL skall pröjsa vad en spelare är värd annars får de låta bli. Vidare borde vi få sälja till vilket NHL-lag vi vill för att dra upp priserna. Vad sedan spelaren vill skiter jag fullständsigt i. De är redan i Sverige jävligt bra bra betalade för att göra något som jag utgår från att de älskar så de borde vara nöjda och glada bara över detta. Sedan skiter jag fullständigt NHLs historia med drafter hit och dit, vill de ha våra spelare skall de göra rätt för sig och inte stjäla dem. NHLs agerande äre 100x än t ex fildelning för här rör det sig verkligen om rena skära stölder...kungK2 skrev:Visst är det synd att spelare försvinner till NHL och att vi tappar många kan ju kännas extra tungt men vad fan det är ju varje spelares dröm (mer eller mindre iaf) att få komma till NHL och prova sina vingar. Platsar de inte så kommer de ofta hemåt igen men sitta och spy galla över Ante för att han sticker till Montreal är ju bara löjligt.
Ska han skita i en jättechans bara för att vara hyggliga mot oss?
Jag ser hellre att vi fortsätter med linjen att fostra stockholmare/svenskar och lyfter fram dem och förvisso löper risken att tappa dem till proffslivet efter ett par år, än att köpa in tio hyggliga utlänningar/mediokra spelare för att slippa riskera att tappa dem allt för snabbt.
Nä vi ska fan vara stolta över spelare som Andreas Engqvist och Jacob Josefsson och hylla dem så länge de lirar i vår tröja!
Tycker jag då
Man önskar att de vore mer som i fotbollen, vi har väl haft ett antal talanger i vår kära verksamhet under åren...Kall-El skrev:Jag tycker nog man kan spy galla över detta, inte minst då vi inte får pröjs för våra spelare. När spelaren dessutom sitter på kontrakt gör inte det det hela bättre. Har man kontrakt skall man rätta sig efter detta. NHL skall pröjsa vad en spelare är värd annars får de låta bli. Vidare borde vi få sälja till vilket NHL-lag vi vill för att dra upp priserna. Vad sedan spelaren vill skiter jag fullständsigt i. De är redan i Sverige jävligt bra bra betalade för att göra något som jag utgår från att de älskar så de borde vara nöjda och glada bara över detta. Sedan skiter jag fullständigt NHLs historia med drafter hit och dit, vill de ha våra spelare skall de göra rätt för sig och inte stjäla dem. NHLs agerande äre 100x än t ex fildelning för här rör det sig verkligen om rena skära stölder...kungK2 skrev:Visst är det synd att spelare försvinner till NHL och att vi tappar många kan ju kännas extra tungt men vad fan det är ju varje spelares dröm (mer eller mindre iaf) att få komma till NHL och prova sina vingar. Platsar de inte så kommer de ofta hemåt igen men sitta och spy galla över Ante för att han sticker till Montreal är ju bara löjligt.
Jag ser hellre att vi fortsätter med linjen att fostra stockholmare/svenskar och lyfter fram dem och förvisso löper risken att tappa dem till proffslivet efter ett par år, än att köpa in tio hyggliga utlänningar/mediokra spelare för att slippa riskera att tappa dem allt för snabbt.
Nä vi ska fan vara stolta över spelare som Andreas Engqvist och Jacob Josefsson och hylla dem så länge de lirar i vår tröja!
Tycker jag då
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Man borde iallafall få en slant för egna talanger. Som har gått från J18 eller J20 upp i A laget.ludde- skrev:Man önskar att de vore mer som i fotbollen, vi har väl haft ett antal talanger i vår kära verksamhet under åren...Kall-El skrev:Jag tycker nog man kan spy galla över detta, inte minst då vi inte får pröjs för våra spelare. När spelaren dessutom sitter på kontrakt gör inte det det hela bättre. Har man kontrakt skall man rätta sig efter detta. NHL skall pröjsa vad en spelare är värd annars får de låta bli. Vidare borde vi få sälja till vilket NHL-lag vi vill för att dra upp priserna. Vad sedan spelaren vill skiter jag fullständsigt i. De är redan i Sverige jävligt bra bra betalade för att göra något som jag utgår från att de älskar så de borde vara nöjda och glada bara över detta. Sedan skiter jag fullständigt NHLs historia med drafter hit och dit, vill de ha våra spelare skall de göra rätt för sig och inte stjäla dem. NHLs agerande äre 100x än t ex fildelning för här rör det sig verkligen om rena skära stölder...kungK2 skrev:Visst är det synd att spelare försvinner till NHL och att vi tappar många kan ju kännas extra tungt men vad fan det är ju varje spelares dröm (mer eller mindre iaf) att få komma till NHL och prova sina vingar. Platsar de inte så kommer de ofta hemåt igen men sitta och spy galla över Ante för att han sticker till Montreal är ju bara löjligt.
Tycker jag då
Visst borde vi få betalt helt klart och särskilt om spelaren sitter på kontrakt men nu är det ju som det är. Knappast spelarens fel.
Om det är någon klankar ner på Engqvist för att han väljer Montreal istället för DIF så är det ruskigt löjligt.
Det är DIF och svensk hockey som det ska klankas ner på. Helt absurt att NHL-klubbarna inte får köpa spelare från Sverige.
Det är DIF och svensk hockey som det ska klankas ner på. Helt absurt att NHL-klubbarna inte får köpa spelare från Sverige.
i
- Ritterwand
Nåja, svenska förbundet och elitserien kan knappast göra speciellt mycket åt den kartell-liknande struktur som kollektivavtalet mellan NHL och NHLPA innebär (t.ex draften), eller det simpla faktumet att NHL är så fruktansvärt ekonomiskt överlägsna att de kan göra lite som de vill. Fotbollen blir ju väldigt annorlunda eftersom det finns flera stora ligor som är ungefär jämnbördiga, så de är tvingade att ha ett mer rättvist system för spelarövergångar. Hade det bara funnits en jättestor fotbollsliga som dominerade över allt annat så skulle de bete sig lika illa åt som NHL och varenda spelare i allsvenskan (och alla andra små ligor) skulle vägra att skriva kontrakt utan en speciell out-klausul. Förhoppningsvis kommer hockeyn gå åt rätt håll nu när ryssarna har tuffat till sig och har startat KHL... Men tyvärr har ju ryssarna också börjat med drafter och sånt..isolerad skrev:Om det är någon klankar ner på Engqvist för att han väljer Montreal istället för DIF så är det ruskigt löjligt.
Måste ändå passa på att säga grattis till ''Tellan'' som du gift sig med sin sara!;)
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.isolerad skrev:Om det är någon klankar ner på Engqvist för att han väljer Montreal istället för DIF så är det ruskigt löjligt.
Nog för att man säkerligen som Djurgårdare känner förlusten av Engqvist, men vafan. Känn lite
medkänsla. Klart som inget annat att man unnar honom den här chansen? Alla spelare vill till NHL
och det är ingenting konstigt med det.
Det som är sjukt är däremot som sagt att NHL-klubbarna inte "får" plocka över svenska spelare.
Det är tydligen ett jävla kladdande innan det blir någonting gjort när det handlar om svenska
lirare som vill prova på att åka på de isarna de har borta i Nordamerika. Löjligt - minst sagt!
/ Robin Söderlund
http://sportspot.se
| Http://sportspot.se - Din nya sportkanal!
- Blå Helgonet
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Här har vi killen som kommer att bli en kioskvältare...

Blue Saints...