Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Palmgren

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Palmgren »

"Jag passade på och frågade om det finns pengar kvar till både en back och en förstalineforward till efter signingen av Marcus Nilson och fick svaret:
- Jo men det ska det finnas. Vi letar efter en forward och en back fortfarande.
Jo men räcker pengarna till båda då?
- Det får de lov att göra, svarade Järlefeldt."

Jag hoppas inte att Janne är seriös när han säger att pengarna får lov att räcka. Med ett sådant resonemang så existerar inte Djurgården hockey så länge till.

För övrigt låter det ju bra.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Palmgren skrev: Jag hoppas inte att Janne är seriös när han säger att pengarna får lov att räcka. Med ett sådant resonemang så existerar inte Djurgården hockey så länge till.
Här måste jag nog (för första gången någonsin...) försvara Järlan. Känns ganska otaktiskt att säga "Pengarna räcker garanterat för både en klassforward och back!"; har man otur kan ett liknande uttalande sätta käppar i hjulet vid närliggande förhandlingar med tilltänkta nyförvärv. Finns ju viss risk att spelare tror DIF kan erbjuda mer pengar än vad vi de facto kan i en sådan situation...
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

-daniel- skrev:
Palmgren skrev: Jag hoppas inte att Janne är seriös när han säger att pengarna får lov att räcka. Med ett sådant resonemang så existerar inte Djurgården hockey så länge till.
Här måste jag nog (för första gången någonsin...) försvara Järlan. Känns ganska otaktiskt att säga "Pengarna räcker garanterat för både en klassforward och back!"; har man otur kan ett liknande uttalande sätta käppar i hjulet vid närliggande förhandlingar med tilltänkta nyförvärv. Finns ju viss risk att spelare tror DIF kan erbjuda mer pengar än vad vi de facto kan i en sådan situation...

Håller med dig här Daniel. Tycker att han gör rätt i att inte gå ut med hur vi ligger till pengamässigt då det snabbt snappas upp av agenter/spelare. Vi får helt enkelt förlita oss på att dom vet vad dom håller på med även om man varit som ett stort frågetecken många gånger. Men här gör han helt rätt.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Dimitri Yushkevich är en riktig kalasspelare.

Hans fysik ska vi nog inte vara för bekymrad över. Han har en likhet med Robert Nordmark (inga jämförelser i övrigt) och det är en nästan magiskt och intutiv känsla för spelet. Karln står alltid rätt placerad. När Robban gjorde comback i DIF var han långsam som en överviktig sjuåring med oslipade bandyrör, men det funkade ju i alla fall.

Yushkevich skulle bidra med jävlar anamma, en kolosal erfarenhet och en känsla för hur man vinner matcher. Precis vad DIF behöver med andra ord.

Vi behöver erfarna killar som kliver fram och visar vägen. Håller han sig frisk är han en kanonvärvning det kan vi behöva.

Dock så är min bestämda uppfattning att vi inte ska spela honom med Ragge. Dimitri Yushkevich ska spela tillsammans med en offensiv, speedig, ung och orutinerad back. De två skulle komplettera varandra perfekt.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Lucas

Inlägg av Lucas »

Andy skrev:Dimitri Yushkevich är en riktig kalasspelare.

Hans fysik ska vi nog inte vara för bekymrad över. Han har en likhet med Robert Nordmark (inga jämförelser i övrigt) och det är en nästan magiskt och intutiv känsla för spelet. Karln står alltid rätt placerad. När Robban gjorde comback i DIF var han långsam som en överviktig sjuåring med oslipade bandyrör, men det funkade ju i alla fall.

Yushkevich skulle bidra med jävlar anamma, en kolosal erfarenhet och en känsla för hur man vinner matcher. Precis vad DIF behöver med andra ord.

Vi behöver erfarna killar som kliver fram och visar vägen. Håller han sig frisk är han en kanonvärvning det kan vi behöva.

Dock så är min bestämda uppfattning att vi inte ska spela honom med Ragge. Dimitri Yushkevich ska spela tillsammans med en offensiv, speedig, ung och orutinerad back. De två skulle komplettera varandra perfekt.
Håller med. Kan bli en riktig kanon värvning om han håller sig frisk. Tror han kommer att vara till stor nytta, framför allt med stabilt spelade (hoppas jag), och rutin. Blir jätte bra par till någon av dom yngre som du nämner. Eller varför inte med Andreas Holmqvist. Tror han kan lära sig en eller annan defensiv 'move' av denna ryss.

Om det nu blir Dimitri eller ej återstår ju att se, men i mitt tycke behöver vi verkligen en barnvakt till Andreas, en defensiv sådan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håller med föregående talare att om Yushkevich kommer hit så skall han matchas med någon annan än Ragge, Andreas Holmqvist kan som sagt vara ett vettigt alternativ. Enda oroväckande med det är att Herr Holmqvist borde matchas med en snabb defensiv back, tror inte vår gode ryss är sådär spetssnabb på rören direkt.

Verkar iaf finnas folk som tror han 100% är klar för DIF...saxat från Wikipedia (verkligen inte världens mest tillförlitliga källa, om man säger så):
"In the 2003–04 season, Yushkevich returned to Russia to play for Lokomotiv Yaroslavl of the Russian Superleague. He then joined his hometown Severstal Cherepovets for the 2004–05 season before moving on to Metallurg Magnitogorsk for the 2005–06 season. For the 2006–07 season, he played for SKA St. Petersburg. He then returned to his hometown team of Severstal Cherepovets. Yushkevich has since come out of retirement and is playing for Sibir Novosibirsk of the recently formed Kontinental Hockey League (KHL). He led all defenceman on the team in scoring and joined on 11 July 2009 to Djurgårdens IF. "
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Andreas Engqvist har skrivit treårskontrakt med Montreal, men som tur är lånas han ut tillbaks hit första säsongen.

Så gick det med den långsiktigheten med honom.
GudeN

Inlägg av GudeN »

målvakt
Gustaf Wesslau

1 line

Marcus Ragnarsson Andreas Holmqvist

Marcus Nilson Andreas Engqvist ny

2 line

Dimitri Yushkevich Nichlas Falk

Nicklas Danielsson Kristofer Ottosson Michael Holmqvist

3 line

David Printz Timmy Pettersson

Marcus Krüger Jacob Josefson Christian Eklund

4 line

Alexander Deilert Oscar Eklund

Tim Eriksson Jimmie Ölvestad Carl Gustafsson
Användarvisningsbild
Stockholmare

Inlägg av Stockholmare »

Angående ante så har Marie Hallman ett läsvärt inlägg på sin blogg här.
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
karl-jarl

Inlägg av karl-jarl »

Tycker spontant att den där backbesättningen ser ruskigt stark ut.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Fattar ingenting. Hur fan kan han skriva kontrakt med Montreal för tre år när han har ett lika långt kontrakt underkskrivet med DIF?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Nu har jag inte riktigt hängt med här under sommaren, men Mika Hannula står ju som free-agent!? Är han fortfarande bara att glömma eller? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=204
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Stocky skrev:Nu har jag inte riktigt hängt med här under sommaren, men Mika Hannula står ju som free-agent!? Är han fortfarande bara att glömma eller? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=204
Har för mig att jag såg något att han var skadad lång tid framöver.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Mäklaren skrev:Fattar ingenting. Hur fan kan han skriva kontrakt med Montreal för tre år när han har ett lika långt kontrakt underkskrivet med DIF?
För att elitserien är en liten pissliga och ingen spelare med det minsta lilla potential skriver ett kontrakt utan en NHL-klausul. Det suger men det är väl bara att acceptera så länge NHL-klausulerna är tillåtna. En extra krydda i den hat-kärlek man känner mot NHL..

Är det förresten nån som är en hejare på franska?
http://www.cyberpresse.ca/sports/hockey ... -suede.php

Ser ut som så att kanadickerna tror att om Enqvist imponerar på NHL-försäsongen i September så kan han stanna där borta. Eller?
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Ritterwand skrev:
Mäklaren skrev:Fattar ingenting. Hur fan kan han skriva kontrakt med Montreal för tre år när han har ett lika långt kontrakt underkskrivet med DIF?
För att elitserien är en liten pissliga och ingen spelare med det minsta lilla potential skriver ett kontrakt utan en NHL-klausul. Det suger men det är väl bara att acceptera så länge NHL-klausulerna är tillåtna. En extra krydda i den hat-kärlek man känner mot NHL..

Är det förresten nån som är en hejare på franska?
http://www.cyberpresse.ca/sports/hockey ... -suede.php

Ser ut som så att kanadickerna tror att om Enqvist imponerar på NHL-försäsongen i September så kan han stanna där borta. Eller?
Om inte min franska är helt lost (finns risk för det) så står det att han tidigast kan ansluta till Montreal säsongen 2010/2011, alltså inte denna! Om någon annan tolkar texten annorlunda så rätta mig gärna.... men som jag förstod texten så är NHL inte aktuell denna säsong men att DIF gått med på att släppa honom till nästa säsong.
2014-04-07, vad hände?
Låst