Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

samiam skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
samiam skrev: Jovisst men eftersom vi inte har de ekonomiska resurserna så kan vi kanske få flera femmor att kriga till sig poäng och då har vi de bästa kämparspelarna i elitserien
Vore iofs härligt att ta sig till slutspel bara på ren järnkaminstyrka.

Men....kom ihåg att Rögle hade just dessa egenskaper förra säsongen & var förmodligen det lag som visade upp bäst moral & kämparglöd av alla lag.
Men en 55-omgångars serie är obarmhärtigt rättvis, det blev bara en plats i kvalserien som belöning

Skulle gärna se Mattias i DIF igen (han är ju Djurgården personifierad), men inte som toppförvärv.
Vi måste ha in en sniper & det kommer inte bli lätt, som nån annan sa
-Nästan så att jag hellre har kvar Anger...

Visst men de hade inte det lag vi har i år då vi har fler spelare som är bättre på hockeykunskap och kan spela ett bättre anfallsspel och inte bara vänta ut motståndarnas misstag och kontra som rögle gjorde ioförsig riktigt bra långt in i serien
Njaa, då pratar du nog om rbk:s bortaspel.
Hemma var man alltid det spelförande laget oavsett motstånd & man hade allt som oftast bra snurr & mycket folk in på kassen, men i längden räckte man inte riktigt till.
(var dock bara 4p från DIF i sluttabellen).

Skitsamma, jag tror iaf & hoppas på nåt annat namn än Tjärnqvist.
Hade cashen funnits i huvudstadens hockeylag No.1 hade jag plockat med Mattias alla dar i veckan, gillar den mannen skarpt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tjärnqvist är ytterligare en typisk "Hardy-värvning".

Han gör säkerligen mer nytta än Ölvestad och Anger för den delen och ja jag tar hellre Tjärnqvist än Anger. ( Tänk på hur mycket Anger skapade utan Linkan. ) Dessutom tror jag att Tjärnqvist gjort fler pinnar än Anger om han fått lira tillsammans med Linkan.

Dock kan jag hålla med om att det skulle behövas en spelare som Tjärnqvist fast med större målsinne. En sak är dock klar och det är att det kommer bli väldigt jobbigt att möta DIF och helt ärliog ser jag hellre ett stenhårt spelandes och lkämpandes DIF jämfört med glidar-hockey.

Om Hardy vill ha ett lag somjobbar stenhårt i varje byte är Tjärnqvist en perfekt spelare.

Frågan är bara, vem skall göra målen i dagens DIF?

Nästa fråga; Om vi nu skall spela "krigarhockey" behöver man då inte ha en målis av hög klass?

Hade vi haft en Daniel Larsson i kassen hade detta lagbygge sett rätt intressant nu. NU känns det mest som ett slott byggt av spelkort, fråga är vad som händer om det börjar blåsa?

Vill fortfarande ha in en back, anfallare samt målvakt av klass...
foan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av foan »

Ville Peltonen skulle jag gärna se i DIF
adde_power

Inlägg av adde_power »

Hur mycket ska man tro på detta om Tjärna då? svårt att tro att han är den sista anfallaren som ska in...
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFDIF »

1 grej som gör mig lite rädd. Det är att han bara har skrivit på ett 1 års kontrakt vilket gör att han kan redan flytta till nästa säsong...
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

DIFDIF skrev:1 grej som gör mig lite rädd. Det är att han bara har skrivit på ett 1 års kontrakt vilket gör att han kan redan flytta till nästa säsong...

Nästa säsong har vi Linkan tillbaka....
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Kommer Tjärnqvist in blir det som sagt var ett riktigt "grisgäng" Hardy har fått ihop, nog roliga att se med mycket fart och tacklingar. Men gäller ju att Engqvist kommer igång yttrligare och att Danielsson verkligen vaknar nu för att det ska bli lite mål framåt också. Annars blir det nog tufft. Men hellre en sån här lösning än några "kanske" målskyttar.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Kall-El skrev:
Andreas Engqvist kommer göra många mål om han bli skadefri. Nu frågar jag mig, varför behöll vi Ölvestad? Tjärnqvist hade varit en utpräglad ersättare för honom. En som kämpar minst lika hårt men gör fler poäng och dessutom håller sig på isen.
100% DJURGÅRDSJ***L
isolerad

Inlägg av isolerad »

Kall-El skrev:
Ja det ser mörkt ut. Man får väl hoppas på att Danielsson revanscherar sig rejält för föregående säsong. Alternativ får man krita nytt kontrakt med Anger och hoppas att han håller en jämn hög nivå över hela säsongen istället.
i
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Mathias Tjärnqvist är en duktig spelare, men precis som flera skrivit inte alls den spelare vi behöver. Han är en brunkare och kämpe som vi har dussinet fullt av i laget. Sen kostar han troligen mer än han smakar också. Han var en dyr spelare i Rögle men imponmerade inte särskilt där.

Ser hellre Anger som vi vet funkar mycket bra i hop med Otto. Men ännu hellre någon mer utåräglad målskytt.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

M nilson en riktig kanonvärvning och M Tjärnqvist är åxå enkanonvärvning i mina ögon...en "brunkare" och slitvarg som ändå gör 21 poäng på 40 matcher i bottenlaget rögle förr säs. Det är inte fy skam

tycker vi hålle rpå att bygga ett riktigt intressant lag. unga hungriga lirare och slitvargar blandat med grym rutin på backsidan...tror vi kommer vinna fler matcher med lite spelare som kan tänka sig att ta stryk och smutsa ner sig framför mål!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:Dock kan jag hålla med om att det skulle behövas en spelare som Tjärnqvist fast med större målsinne.
Just därför hade en viss norrman blivit det perfekta komplementet till detta lag. Tyvärr fortsätter den ryska björnen att tugga i sig Djurgårdare.

Vi har två, om än kortare och lättare, alternativ - Martin Kariya och hans bror Steve. Pålitliga poängplockare båda två som dessutom är snabba på rören.

Annars är ju Jocke Lindström en drömvärvning - tyvärr lär han ju inte sakna anbud om han nu väljer att lämna Coyotes och NHL. Dessutom med fyra år i Modos A-lagströja i bagaget.

Den back jag drömmer om (bortsett från den självklara) är Steve Eminger. Fysisk och extremt bra i powerplay. En perfekt värvning. Har tradats oerhört mycket de senaste åren och ingen tycks vilja ha honom. Tyvärr för vår del är han ung (25), och någon NHL-klubb blir nog sugna på att försöka få liv i det förlorade löftet Eminger förr eller senare.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Kom igen nu styrelesen... ta hit Janne Pesonen och sen Ossi också!!! Då är slutspelsplatsen våran!!
Senast redigerad av Sebbe G den 2009-07-11 21:09:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

http://www.hockeykanalen.se/1.1091116/2 ... djurgarden

Märkte att någon skrev om han förut härinne, men jag undrar är han klar eller är det bara rent snack någon som vet nått om det?

Måste säga att det verka vara en intressant spelare, har man över 700(nästan 800) matcher i NHL så kan man inte räknas som en dålig spelare. Visserligen är han 37år hade hoppats att DIF satsade på spelare för framtiden, stämmer detta så får man väl ändå vara nöjd och hoppas att han kan prestera vilket jag tror. Någon här som sätt han spela eller har nån koll på han överhuvudtaget ?
Låst