Njaa, då pratar du nog om rbk:s bortaspel.samiam skrev:Lee Harvey Oswald skrev:Vore iofs härligt att ta sig till slutspel bara på ren järnkaminstyrka.samiam skrev: Jovisst men eftersom vi inte har de ekonomiska resurserna så kan vi kanske få flera femmor att kriga till sig poäng och då har vi de bästa kämparspelarna i elitserien
Men....kom ihåg att Rögle hade just dessa egenskaper förra säsongen & var förmodligen det lag som visade upp bäst moral & kämparglöd av alla lag.
Men en 55-omgångars serie är obarmhärtigt rättvis, det blev bara en plats i kvalserien som belöning
Skulle gärna se Mattias i DIF igen (han är ju Djurgården personifierad), men inte som toppförvärv.
Vi måste ha in en sniper & det kommer inte bli lätt, som nån annan sa
-Nästan så att jag hellre har kvar Anger...
Visst men de hade inte det lag vi har i år då vi har fler spelare som är bättre på hockeykunskap och kan spela ett bättre anfallsspel och inte bara vänta ut motståndarnas misstag och kontra som rögle gjorde ioförsig riktigt bra långt in i serien
Hemma var man alltid det spelförande laget oavsett motstånd & man hade allt som oftast bra snurr & mycket folk in på kassen, men i längden räckte man inte riktigt till.
(var dock bara 4p från DIF i sluttabellen).
Skitsamma, jag tror iaf & hoppas på nåt annat namn än Tjärnqvist.
Hade cashen funnits i huvudstadens hockeylag No.1 hade jag plockat med Mattias alla dar i veckan, gillar den mannen skarpt