Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
M Tjärnqvist är nästa man in enligt säkra källor....
Är det verkligen rätt man vi söker? Jag tycker inte det..alskar_dif skrev:M Tjärnqvist är nästa man in enligt säkra källor....
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nej, inte den Tjärnqvist tack. Verkligen inte den typen vi söker till första linan. Vi behöver en poängspruta utan dess like om vi ska ens vara i närheten av att ersätta Linkan. Det är definitivt inte Mathias som snarare är en duktig 2-vägsforward med betoning på hans defensiva sidor...
Jag tror Mattias blir perfekt i Hardys Bygge kolla bara vad han orsakade oreda för motståndarna när han spelade i rögle ifjol, det börjar likna det lag vi hade med Hardys torpedsystem.melker skrev:Är det verkligen rätt man vi söker? Jag tycker inte det..alskar_dif skrev:M Tjärnqvist är nästa man in enligt säkra källor....
Men det klart att vi skulle behöva en riktig sniper av nhl-klass men det blir jävligt svårt och dyrt
DIF kommer vara nummer 1 igen
- -daniel-
Problemet är att om vi tar in Mathias har vi inte en naturlig poänggörare / målskytt i laget. Det håller inte. Föredrar i det fallet nästan hellre Anger tillsammans med Mackan (sett till vad Tjärnqvist lär kosta kontra Anger).samiam skrev:Jag tror Mattias blir perfekt i Hardys Bygge kolla bara vad han orsakade oreda för motståndarna när han spelade i rögle ifjol, det börjar likna det lag vi hade med Hardys torpedsystem.melker skrev:Är det verkligen rätt man vi söker? Jag tycker inte det..alskar_dif skrev:M Tjärnqvist är nästa man in enligt säkra källor....
Men det klart att vi skulle behöva en riktig sniper av nhl-klass men det blir jävligt svårt och dyrt
Jag tror Mattias blir perfekt i Hardys Bygge kolla bara vad han orsakade oreda för motståndarna när han spelade i rögle ifjol, det börjar likna det lag vi hade med Hardys torpedsystem.
Men det klart att vi skulle behöva en riktig sniper av nhl-klass men det blir jävligt svårt och dyrt[/quote]
Problemet är att om vi tar in Mathias har vi inte en naturlig poänggörare / målskytt i laget. Det håller inte. Föredrar i det fallet nästan hellre Anger tillsammans med Mackan (sett till vad Tjärnqvist lär kosta kontra Anger).[/quote]
Jovisst men eftersom vi inte har de ekonomiska resurserna så kan vi kanske få flera femmor att kriga till sig poäng och då har vi de bästa kämparspelarna i elitserien
Men det klart att vi skulle behöva en riktig sniper av nhl-klass men det blir jävligt svårt och dyrt[/quote]
Problemet är att om vi tar in Mathias har vi inte en naturlig poänggörare / målskytt i laget. Det håller inte. Föredrar i det fallet nästan hellre Anger tillsammans med Mackan (sett till vad Tjärnqvist lär kosta kontra Anger).[/quote]
Jovisst men eftersom vi inte har de ekonomiska resurserna så kan vi kanske få flera femmor att kriga till sig poäng och då har vi de bästa kämparspelarna i elitserien
Jag skulle verkligen inte tacka nej till Mathias Tjärnqvist i laget. Skulle sitta som ett smäck att han blir klar som sista forward i truppen.
Men angående backsituationen. Vi behöver ju ha in en till back. Om inte Ossi (vilket kanske inte är så troligt) skulle komma och spela, vilka backar finns då tillgängliga?
Men angående backsituationen. Vi behöver ju ha in en till back. Om inte Ossi (vilket kanske inte är så troligt) skulle komma och spela, vilka backar finns då tillgängliga?
-
Underbart, det blåser friska vindar här inne på forumet.
Tror inte att Mattias Tjärnqvist skulle vara en dålig värvning. Fast som skrivet tidigare, så saknas den där riktige målskytten fortfarande.
Tror inte att Mattias Tjärnqvist skulle vara en dålig värvning. Fast som skrivet tidigare, så saknas den där riktige målskytten fortfarande.
- -daniel-
Mathias hade varit en kanonvärvning för 2:a linan, men det jag mest opponerar mig emot är att jag tror han kostar alldeles för mycket... hörde någon siffra om 250k förut vilket jag tycker låter hutlöst för det han presterar (kan mycket väl varit helt tagit ur luften, dock).
- Lee Harvey Oswald
Vore iofs härligt att ta sig till slutspel bara på ren järnkaminstyrka.samiam skrev: Jovisst men eftersom vi inte har de ekonomiska resurserna så kan vi kanske få flera femmor att kriga till sig poäng och då har vi de bästa kämparspelarna i elitserien
Men....kom ihåg att Rögle hade just dessa egenskaper förra säsongen & var förmodligen det lag som visade upp bäst moral & kämparglöd av alla lag.
Men en 55-omgångars serie är obarmhärtigt rättvis, det blev bara en plats i kvalserien som belöning
Skulle gärna se Mattias i DIF igen (han är ju Djurgården personifierad), men inte som toppförvärv.
Vi måste ha in en sniper & det kommer inte bli lätt, som nån annan sa
-Nästan så att jag hellre har kvar Anger...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18636Palmgren skrev:Jag skulle verkligen inte tacka nej till Mathias Tjärnqvist i laget. Skulle sitta som ett smäck att han blir klar som sista forward i truppen.
Gammal, jovisst, men rutin i massor. Kostar säkert en del men Sudden borde ju kunna prata ner summan med honom. Nån som vet om han skulle va intressant för DIF?
2014-04-07, vad hände?
Mathias skulle vara en kanonvärvning MEN verkligen inte den forwarden vi söker just nu..Mathias är en grovjobbare och retare..En typ blandat med ölvestad,eklund och hörnqvist och det är de vi inte söker just nu..Just nu söker vi en äkta sniper/assisterare.
Jag ser inte Nilson som en ersättare till linkan utan bara en helt grym förstärkning och det vi just nu behöver är en ersättare till linkan och mathias är tyvär inte den personen i mina ögon
Eller vad tycker ni?
Jag ser inte Nilson som en ersättare till linkan utan bara en helt grym förstärkning och det vi just nu behöver är en ersättare till linkan och mathias är tyvär inte den personen i mina ögon
Eller vad tycker ni?
Nu frågar ni frasse
... Vet du något om Mattias Tjärnqvist (?) är han klar må tro???

Jag håller med. Vi inväntar tills Frasse tittat i sin spåkula.Sebbe G skrev:Nu frågar ni frasse... Vet du något om Mattias Tjärnqvist (?) är han klar må tro???
Lee Harvey Oswald skrev:Vore iofs härligt att ta sig till slutspel bara på ren järnkaminstyrka.samiam skrev: Jovisst men eftersom vi inte har de ekonomiska resurserna så kan vi kanske få flera femmor att kriga till sig poäng och då har vi de bästa kämparspelarna i elitserien
Men....kom ihåg att Rögle hade just dessa egenskaper förra säsongen & var förmodligen det lag som visade upp bäst moral & kämparglöd av alla lag.
Men en 55-omgångars serie är obarmhärtigt rättvis, det blev bara en plats i kvalserien som belöning
Skulle gärna se Mattias i DIF igen (han är ju Djurgården personifierad), men inte som toppförvärv.
Vi måste ha in en sniper & det kommer inte bli lätt, som nån annan sa
-Nästan så att jag hellre har kvar Anger...
Visst men de hade inte det lag vi har i år då vi har fler spelare som är bättre på hockeykunskap och kan spela ett bättre anfallsspel och inte bara vänta ut motståndarnas misstag och kontra som rögle gjorde ioförsig riktigt bra långt in i serien