Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Är det möjligt att någon av dessa lirare är intressanta för oss?
http://hockeysverige.se/news_show_jobb- ... id=8134620
Jag skulle verkligen inte tacka nej till Pohl, Pyörälä, eller Martin/Steve Kariya...
Undrar verkligen vad Järlan har i kikaren. Och vilken back hade han tänkt sig egentligen?
http://hockeysverige.se/news_show_jobb- ... id=8134620
Jag skulle verkligen inte tacka nej till Pohl, Pyörälä, eller Martin/Steve Kariya...
Undrar verkligen vad Järlan har i kikaren. Och vilken back hade han tänkt sig egentligen?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ryktas det om att han är på väg?Järnkamin90 skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7587
Hallo alla Järnkaminer det var ett tag sen man var inne här och skrev.
Vad tror ni om Antti Pihlström i laget kommande sässong? kan det vara ett allternativ eller ej?
-
Torpedo Novgorod skrev:Ryktas det om att han är på väg?Järnkamin90 skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7587
Hallo alla Järnkaminer det var ett tag sen man var inne här och skrev.
Vad tror ni om Antti Pihlström i laget kommande sässong? kan det vara ett allternativ eller ej?
Inte vad jag vet i alla fall. Men om ni frågar mig så tycker jag han spelar han grymt bra hockey.
I alla fall de matcher jag har sett han spela.
Dessutom är han ju klubblös som det verkar

Och då kanske det blir lättare att få hit Ossi med en Finsk kompis i laget

Jag är nästan panikslagen, det måste hända någonting.
Min drömm nu skulle vara att man bekräftar Marcus Nilsons övergång på hemsidan. Eller någon annan spelare för den delen. Jag är trött på att går runt och bara vänta. Vi behöver väl en back till och två forwards?
Min drömm nu skulle vara att man bekräftar Marcus Nilsons övergång på hemsidan. Eller någon annan spelare för den delen. Jag är trött på att går runt och bara vänta. Vi behöver väl en back till och två forwards?
Börjar faktiskt bli orolig nu. Har hela tiden hört att Mackan är klar, men eftersom det dröjer så förbannat kanske han fått ett intressant bud från en annan klubb som han just nu tar ställning till...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Någon som vågar sig på att skriva ett starkt brev till järlefeldt?=)
Alla är vi nog oroliga men vafan, det löser sig. På ett eller annat sätt.. Mackan kommer presenteras snart, det är jag övertygad om. Och jag gissar på att vi får se ett komplett lag innan Augusti. Free agent frenzyn börjar ju lägga sig på andra sidan pölen och då blir spelarna som inte har ett nytt hem smått panikslagna när dom plöstligt märker att "hoppsan, jag kanske inte platsar här trots allt", sänker sina löner något, och flyttar till Europa på äventyr i hopp om att komma tillbaka.
Som sagt, jag gissar på att Mackan blir officiell inom kort. Kan inte tänka mig att det har att göra med semestertider (som anledning till varför det tar så lång tid), men något fuffens är på gång.
Sent i Juli tror jag vi får in en trans atlant. Någon free agent som inte hittade en ny klubb.
Vad gäller backen gissar jag på att vi får en offensiv trans atlant där också, om inte det så en misslyckad finne. I vilket fall, blir det fel i mina ögon. En defensiv bjässe som kan röra på sig är att föredra framför liten PP back. (Obs. att Ossi inte räknas som en misslyckad finne, duh).
Har gått runt och tyckt som många andra att denna silly season suger häst skit, men ändå, ha hopp. Jag tror att vi kommer få själ att jubla innan Juli är över.
Den som väntar på något gott..
Som sagt, jag gissar på att Mackan blir officiell inom kort. Kan inte tänka mig att det har att göra med semestertider (som anledning till varför det tar så lång tid), men något fuffens är på gång.
Sent i Juli tror jag vi får in en trans atlant. Någon free agent som inte hittade en ny klubb.
Vad gäller backen gissar jag på att vi får en offensiv trans atlant där också, om inte det så en misslyckad finne. I vilket fall, blir det fel i mina ögon. En defensiv bjässe som kan röra på sig är att föredra framför liten PP back. (Obs. att Ossi inte räknas som en misslyckad finne, duh).
Har gått runt och tyckt som många andra att denna silly season suger häst skit, men ändå, ha hopp. Jag tror att vi kommer få själ att jubla innan Juli är över.
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Har också känslan att "Mackan" är klar. Tror inte han har hjärta att svika fansen genom att dra till "Lill" Kenta i Schweiz. Men nån liten skitdetalj verkar strula. Trodde att övergången skulle basunerats ut för någon vecka sedan men icke nicke.
- DIF_Soldier
Martin Kariya/John Pohl och Mackan. Låter dyrt. Men bra.
Skulle Ossi ansluta har vi den bästa backbesättningen på mycket, mycket länge.
Jag tvivlar fortfarande inte en sekund på Frasses ord gällande Mackan. Ha förtröstan.
Skulle Ossi ansluta har vi den bästa backbesättningen på mycket, mycket länge.
Jag tvivlar fortfarande inte en sekund på Frasses ord gällande Mackan. Ha förtröstan.
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Lucas skrev:Alla är vi nog oroliga men vafan, det löser sig. På ett eller annat sätt.. Mackan kommer presenteras snart, det är jag övertygad om. Och jag gissar på att vi får se ett komplett lag innan Augusti. Free agent frenzyn börjar ju lägga sig på andra sidan pölen och då blir spelarna som inte har ett nytt hem smått panikslagna när dom plöstligt märker att "hoppsan, jag kanske inte platsar här trots allt", sänker sina löner något, och flyttar till Europa på äventyr i hopp om att komma tillbaka.
Hoppas innerligt att det blir så.
Så vi inte står där i Augusti med "Den som väntar på nån som gått har väntat för länge"
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag hoppas även jag att du har rätt. Jag tror också att "Mackan" är så gott som klar. Sen lär det väl finnas ett antal gedigna forwards på free agent-listan över till Djurgården när (som du säger) hysterin lagt sig en aning. Ska bli spännande att se vilka spelare det blir. Det är ju i alla fall två forwards och en back som ska in så det borde vi få se innan Nordic Trophy startar.Lucas skrev:Alla är vi nog oroliga men vafan, det löser sig. På ett eller annat sätt.. Mackan kommer presenteras snart, det är jag övertygad om. Och jag gissar på att vi får se ett komplett lag innan Augusti. Free agent frenzyn börjar ju lägga sig på andra sidan pölen och då blir spelarna som inte har ett nytt hem smått panikslagna när dom plöstligt märker att "hoppsan, jag kanske inte platsar här trots allt", sänker sina löner något, och flyttar till Europa på äventyr i hopp om att komma tillbaka.
Jag har hittat drömspelaren. Tyvärr så har han skrivit på för ett KHL lag... Men han skulle passa klockrent!!!!!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3419

Ja, Thoresen är en spelare man skulle vilja se i djurgårdströjan igen.Sebbe G skrev:Jag har hittat drömspelaren. Tyvärr så har han skrivit på för ett KHL lag... Men han skulle passa klockrent!!!!!!![]()
Skrev inte han på för ett lag i Schweiz förut? O.o
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Kris!
Djurgårn är det enda laget som ännu ej värvat (om det nu behövs??????)! Ledningen verkar inte tagit lärdom av de senaste tre årens Elitserieresultat. Det är mycket naivt och tro att man "hankar" sig fram även detta år. Är inställningen 2009/10 att det skall bli kval?
Jag vet ätt Järfeldt sagt att det skall in "två forvards och en back av högsta klass"! Men när? Snart finns bara avskrapet kvar, om man inte är beredd att pynta i för brutna kontrakt och de pengarna finns väl inte? Detta blir till slut ett moment-22.
Djurgårn är det enda laget som ännu ej värvat (om det nu behövs??????)! Ledningen verkar inte tagit lärdom av de senaste tre årens Elitserieresultat. Det är mycket naivt och tro att man "hankar" sig fram även detta år. Är inställningen 2009/10 att det skall bli kval?
Jag vet ätt Järfeldt sagt att det skall in "två forvards och en back av högsta klass"! Men när? Snart finns bara avskrapet kvar, om man inte är beredd att pynta i för brutna kontrakt och de pengarna finns väl inte? Detta blir till slut ett moment-22.