För mig är det nog killen som står under Colorado;)Lucas skrev:Enligt en granskning av Uffe Bodin i denna artikel; http://hockeysverige.se/news_show_intre ... id=8132802
så sticker denne herre ut i mina ögon;
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10222
Eric Perrin, f, 33 år.
Gick från 45 poäng 2007/08 till 23 den gångna säsongen. Det kan kanske förklara varför intresset för den underdimensionerade forwarden har varit obefintligt. Om ingen NHL-klubb hugger kan Perrin vara ett bra substitut för de klubbar som varit på jakt efter Darren Haydar och Jason Krog. Var lyckosam under sina tre säsonger i FM-ligan mellan 2000 och 2003.
Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Här är mitt hyfsat realistiska drömlag den kommande säsongen:
Första femman:
Eric Perrin - Andreas Engqvist - Marcus Nilson
Marcus Ragnarsson - Andreas Holmqvist
Andra femman:
Joakim Lindström - Kristofer Ottosson - Nicklas Danielsson
Timmy Pettersson - Ossi Väänänen
Tredje femman:
Marcus Krüger - Jacob Josefson - Michael Holmqvist
Nichlas Falk - David Printz
Fjärde femman:
Jimmie Ölvestad - Christian Eklund - Tim Eriksson
Oscar Eklund - Alexander Deilert
Första femman:
Andra femman:
Tredje femman:
Fjärde femman:
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
Byt Vänänen mot någon så blir det mycket realistiskt =). Vore guld om han kom. Ragge, Vänänen och Printz i varsin formation så har vi det bra defensivt hela tiden. Om Printz inte passar in pucken i mål.
Ser lovande ut! Ger styrelsen Ossi ett bra kontrakt och ingen NHL klubb vill ha han så tror jag Djurgården kan ligga rätt bra till!Mäklaren skrev:Här är mitt hyfsat realistiska drömlag den kommande säsongen:
Första femman:
Andra femman:
Tredje femman:
Fjärde femman:
Ser mycket bra ut, men hur är det med Joakim Lindström? Är det ett rykte att han är på G eller är det bara önsketänkande?Mäklaren skrev:Här är mitt hyfsat realistiska drömlag den kommande säsongen:
Första femman:
Andra femman:
Tredje femman:
Fjärde femman:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Känns faktiskt som en spelare DIF skulle kunna vara intresserade av, så varför inte.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Lee Harvey Oswald
Allt har med målsättning att göra.Sebbe G skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -forstarka
Det här låter väl ändå rätt lovande?!
Fbk har säkert som mål att försvara SM-guldet kommande säsong, klart man måste förstärka då som läget är nu.
Om DIF:s mål är att spela Elitseriehockey säsongen 2010/11 så kan dagens trupp kanske räcka till (i en kvalserie).
Vill man nåt mer så bör vi toppa denna lista istället för Fbk...
För varje dag som går blir jag mer & mer skeptisk till Mackan Nilsons vara eller icke vara i DIF

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Själv blir jag mer och mer skeptisk för varje dag som går till om vi överhuvudtaget kommer få se några värvningar..Lee Harvey Oswald skrev:Allt har med målsättning att göra.Sebbe G skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -forstarka
Det här låter väl ändå rätt lovande?!
Fbk har säkert som mål att försvara SM-guldet kommande säsong, klart man måste förstärka då som läget är nu.
Om DIF:s mål är att spela Elitseriehockey säsongen 2010/11 så kan dagens trupp kanske räcka till (i en kvalserie).
Vill man nåt mer så bör vi toppa denna lista istället för Fbk...
För varje dag som går blir jag mer & mer skeptisk till Mackan Nilsons vara eller icke vara i DIF
-Inget guld för aik
-För det tackar vi Arnefjord
-Han gjorde ett jävligt snyggt självmål
-Nu är det tyst på Norra Stå
-För det tackar vi Arnefjord
-Han gjorde ett jävligt snyggt självmål
-Nu är det tyst på Norra Stå
-
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7587
Hallo alla Järnkaminer det var ett tag sen man var inne här och skrev.
Vad tror ni om Antti Pihlström i laget kommande sässong? kan det vara ett allternativ eller ej?
I övrigt hoppas jag på det som folk skrivit om anngående Nilsson stämmer och att styrelsen gör allt de kan för att få hem Ossi.
Vad tror ni om Antti Pihlström i laget kommande sässong? kan det vara ett allternativ eller ej?
I övrigt hoppas jag på det som folk skrivit om anngående Nilsson stämmer och att styrelsen gör allt de kan för att få hem Ossi.
Jag tänker vara optimist och tro att när serien väl startar så har vi tre nya klasslirare i laget och en Wesslau som spikar igen match efter match. Publiksnittet höjs med ca 1000 pers och vi går till minst semifinal.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Pihlström är en pesonlig favorit. Han var skitduktig för Finland i VM -07 och det är ett under att han inte spelat fler turneringar. Ett riktigt rivjärn ute på isen. Tyvärr inte den spelartyp vi söker, nu med Nilson i antågande, men jag skulle dumpa Ölvestad vilken dag som helst för den här killen.Järnkamin90 skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7587
Ole Kristian Tollefsen, där snackar vi tuffhet. Då behöver ingen klaga på att vi är för klena frmaför mål.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2009-07-09 00:25:03, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Det håller jag mé om asså! Klockrent sagt!Oulf skrev:Jag tänker vara optimist och tro att när serien väl startar så har vi tre nya klasslirare i laget och en Wesslau som spikar igen match efter match. Publiksnittet höjs med ca 1000 pers och vi går till minst semifinal.
Att ha M. Nilsson klar och inte gå ut med det offentligt det är en otroligt begåvad strategi samtidigt som F.Bremberg lämnat och inga andra nyförvärv är klara.Ekonomin är ju så god så marknadsavdelningen behöver ingen som helst skjuts för att knyta till sig stora och bra sponsoravtal, sälja säsongsbiljetter eller på annat sätt "hypa" klubben inför kommande säsong. *IRONI*
Om M.Nilsson VAR klar så hade man gått ut med detta omgående och stort, detta är inte gjort alltså är han INTE klar.
Antagligen har han sagt att det ser bra ut med djurgårdens avtal, sedan har andra klubbar visat större intresse och han är i läget att han fortfarande väljer eller väntar på att Djurgården skall höja sitt bud.
I en drömvärld står det på officiella att M.Nilsson är klar 20 minuter efter detta inlägg...
Om M.Nilsson VAR klar så hade man gått ut med detta omgående och stort, detta är inte gjort alltså är han INTE klar.
Antagligen har han sagt att det ser bra ut med djurgårdens avtal, sedan har andra klubbar visat större intresse och han är i läget att han fortfarande väljer eller väntar på att Djurgården skall höja sitt bud.
I en drömvärld står det på officiella att M.Nilsson är klar 20 minuter efter detta inlägg...
Om vi nu signar M.Nilsson vilken kommer den andra forwarden vara? Blir det Anger som får fukta pännen igen?
LiteOn skrev:Att ha M. Nilsson klar och inte gå ut med det offentligt det är en otroligt begåvad strategi samtidigt som F.Bremberg lämnat och inga andra nyförvärv är klara.Ekonomin är ju så god så marknadsavdelningen behöver ingen som helst skjuts för att knyta till sig stora och bra sponsoravtal, sälja säsongsbiljetter eller på annat sätt "hypa" klubben inför kommande säsong. *IRONI*