När ska det hända nåt....!??!
-
När ska det hända nåt....!??!
Ja DIF nu är det dags att visa om det finns någon kraft i klubben! Vem ska producera i dagens DIF utan Linkan i truppen? Vi har i stort sett samma lag som förra året och hängde med nöd och näppe kvar, med en Linkan i form gick det, kommer det att gå utan honom? Jäkligt tveksamt! Är det Janne Järlefält som är ansvarig för denna minst sagt tunna trupp?? DIF är ett av de mest klassiska lag som finns i detta land, det är sjukt att de inte kan få ihop en bättre ekonomi och ett bättre lag! Är det inte dags för de rika gubbarna i styrelsen och langa in lite stålar istället för att bara gå på styrelsemöte och tycka det är lite ballt att vara involverad i verksamheten, vill de vara involverade får de fan visa lite stake å langa in pengar samt använda deras inflytande att fixa en ny arena! Dessutom måste jag ställa mig frågande till marknads avdelningen eller de ansvariga för biljett försäljning mm. Ska det vara så jäkla svårt att fylla Hovet varje match?? Det måste finns massor med små och stora företagare som bara väntar på att bli uppringda! En kompis till mig har företags paket på fotbollen men aldrig hört nåt från hockeyn... Kan man inte samköra med fotbollen, borde inte vara helt omöjligt...!
När ska det hända nåt...!!??
När ska det hända nåt...!!??
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: När ska det hända nåt....!??!
Hört talas om Hockeyintressenter AB?Karlavagen skrev:Är det inte dags för de rika gubbarna i styrelsen och langa in lite stålar istället för att bara gå på styrelsemöte och tycka det är lite ballt att vara involverad i verksamheten, vill de vara involverade får de fan visa lite stake å langa in pengar samt använda deras inflytande att fixa en ny arena
När det gäller företag som väntar på att bli uppringda, så kan jag bara säga att jag jobbar själv inom fotbollen, och det krävs en ganska stor organisation att sitta och bara ringa upp företag, vi har fem personer anställda som bara gör detta.
Känner man som företagare att man brinner för Djurgården men inte blivit kontaktad, så går det ju faktiskt bra att ringa själv.
Det finns ju möjlighet att kontakta samtliga Djurgårdsföreningar och tipsa om t ex företag eller andra sätt att få in pengar, vi är ju faktiskt inte fullkomliga på de olika kanslierna, utan är oerhört tacksamma för samtliga idéer som vi får tips om.
Sju sorters apa!

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kris!
Djurgårn är det enda laget som ännu ej värvat (om det nu behövs?)! Ledningen verkar inte tagit lärdom av de senaste tre årens Elitserieresultat. Det är mycket naivt och tro att man "hankar" sig fram även detta år. Är inställningen 2009/10 att det skall bli kval?
Vad fick man tron ifrån om en Europaliga hos Dif-ledningen, den är väl inte gratis?
Appropå tidigare inlägg här: Självklart så SKALL en styrelsepost vara kopplad till vad representanten kan tillföra ekonomiskt annars är det bara att ta en plats bland övriga på läktaren! I bolagsstyrelser sitter man inte i om man inte har ett stort gäng aktier. De verkliga idealisterna syns runt arenan i olika färger på jackor etc samt vi som betalar vid entreérna!
Lätta på lädret!
Tillgängliga spelare: Ekman, M Nilsson, M Hannula, R Wallin (FBK), M Sundin samt en och annan Tjärnkvistare och Kronvall.
Djurgårn är det enda laget som ännu ej värvat (om det nu behövs?)! Ledningen verkar inte tagit lärdom av de senaste tre årens Elitserieresultat. Det är mycket naivt och tro att man "hankar" sig fram även detta år. Är inställningen 2009/10 att det skall bli kval?
Vad fick man tron ifrån om en Europaliga hos Dif-ledningen, den är väl inte gratis?
Appropå tidigare inlägg här: Självklart så SKALL en styrelsepost vara kopplad till vad representanten kan tillföra ekonomiskt annars är det bara att ta en plats bland övriga på läktaren! I bolagsstyrelser sitter man inte i om man inte har ett stort gäng aktier. De verkliga idealisterna syns runt arenan i olika färger på jackor etc samt vi som betalar vid entreérna!
Lätta på lädret!
Tillgängliga spelare: Ekman, M Nilsson, M Hannula, R Wallin (FBK), M Sundin samt en och annan Tjärnkvistare och Kronvall.
- Frasse
Upplysningsvis så är Kronwall (Staffan i förnamn) klar för Calgary Flames, Niklas spelar ju med Detroit och Mattias har lagt idrotten på hyllan.Falconetti skrev:Kris!
Lätta på lädret!
Daniel Tjärnqvist väljer spel i KHL, Mathias Tjärnqvist blir nog kvar i Rögle.
Richard Wallin lämnar Färjestad för spel i NHL (med Toronto som det verkar).
Ekman har ett år kvar på sitt kontrakt med SKA St. Petersburg i KHL, alltså är inge av dess aktuella för Djurgården att värva.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Hur funderar en person som listar R. Wallin (FBK) som tänkbar värvning till DIF..?
Speciellt när det sker dagen efter att alla större media rapporterat att killen är på väg att lämna FBK för Toronto och att kan göra så tack vare en out-klausul i sitt 4 årskontrakt. En outklausul till NHL alltså, inte till Elitserien.
DIF skulle alltså få komma överens med FBK om att köpa ut deras kronprins mitt i sommaren när samma klubb inte vill annat än behålla honom.
Speciellt när det sker dagen efter att alla större media rapporterat att killen är på väg att lämna FBK för Toronto och att kan göra så tack vare en out-klausul i sitt 4 årskontrakt. En outklausul till NHL alltså, inte till Elitserien.
DIF skulle alltså få komma överens med FBK om att köpa ut deras kronprins mitt i sommaren när samma klubb inte vill annat än behålla honom.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Tänk på att det var hans första inlägg..Kagen skrev:Hur funderar en person som listar R. Wallin (FBK) som tänkbar värvning till DIF..?

Jag tror du är helt fel ute med det synsättet. Ska sportslig kompetens vägas mot hur mycket pengar man har?Falconetti skrev:Kris!
Lätta på lädret!
-
Jag tar väl tillbaka det där om R Wallin då, trodde att de luckor som finns laget minst skulle gå att täppa till med bl.a honom (felbedömning). Och så tycker Jag naturligtvis också att det inte skall avgöras med hur pengar man omsätter. Men då är VI väl nöjda som det är då, vi slåss i botten? 

Lever du under en sten? Järlefeldt har väl sagt minst femtio gånger vid det här lagret att vi söker två spelare till första linan samt en bra back. Får vi vad som lovas så vi inte ens behöva tänka på kvalserien etc. I dagsläget tycker jag att vi har en bättre trupp än både Rögle och SSK. När vi väl får in dessa 3 komponenter så skulle jag lätt kunna ranka DIF som åtta (sämsta möjliga, men fortfarande slutspel).Falconetti skrev:Jag tar väl tillbaka det där om R Wallin då, trodde att de luckor som finns laget minst skulle gå att täppa till med bl.a honom (felbedömning). Och så tycker Jag naturligtvis också att det inte skall avgöras med hur pengar man omsätter. Men då är VI väl nöjda som det är då, vi slåss i botten?
-
Okey! Jag oroar mig väl i onödan, de 3 senaste åren har känts tunga men det är väl "stenens" fel (den jag lever under)?
Vi får väl avvakta Järfeldts strategi det är ju ändå lång tid kvar till säsongsstart! De trupper som redan är färdiga ligger väl bar i solen och gassar nu?
Vi får väl avvakta Järfeldts strategi det är ju ändå lång tid kvar till säsongsstart! De trupper som redan är färdiga ligger väl bar i solen och gassar nu?
Ja, typ. Jag tänker i alla fall inte oroa mig i onödan när det fortfarande finns tid kvar och ett löfte på spelare (som Järlan omöjligt kan slänga under bordet). Den här silly season är inte direkt lik den förra. Faktum är att alla ser olika ut nu för tiden, men ännu mer så i år med tanke på att vår kung har left the building. Tungt namn ut, tungt namn in får vi hoppas på. Om dessa spelare visar sig vara DVD Danskar eller 40-åriga mustach-Tyskar med 3 NHL matcher på merit listan, då, och bara då, kommer jag bli förbannad. Jag lever med hoppet än så länge, inte mycket mer vi kan göra.
Jag tror aldrig att det kommer hända något. Har gett upp framtidstron men någon annan får gärna vaska ett par schyssta långtidskontrakt med sponsorer och arenabolag för att grava fram den igen.
Men jag är glad så länge Djurgårdens IF Ishockey existerar, lär väl inte dröja alltför länge innan både vi och gnaget simmar i samma plaskdamm som bajen fans?
Men jag är glad så länge Djurgårdens IF Ishockey existerar, lär väl inte dröja alltför länge innan både vi och gnaget simmar i samma plaskdamm som bajen fans?
- Connoisseur
Original Frasse skrev:Hört talas om Hockeyintressenter AB?
Ja, det är de som lånar ut pengar till DIF med fin ränta. En riktigt bra investering. De tjänar flis på att det går dåligt för DIF.
Sist jag kollade satt ex. avgående Ericsson-VD:n Carl-Henric Svanberg i Djurgården Hockeys styrelse. Vore vädligt intressant att veta vad en av Sveriges i särklass mäktigaste industripersoner har bidragit med till Djurgården Hockeys fördel, eller hur många möten han faktiskt varit med på alls? Finns protokollen från styrelsen tillgängliga för medlemmar månne?
Håller mig neutral i frågan men anser att det finns en ansenlig anledning att ifrågasätta taktiken för DIF hockeys framtid.
Håller mig neutral i frågan men anser att det finns en ansenlig anledning att ifrågasätta taktiken för DIF hockeys framtid.
- Original Frasse
- Kontakt:
Det där får du gärna förklara närmareConnoisseur skrev:Original Frasse skrev:Hört talas om Hockeyintressenter AB?
Ja, det är de som lånar ut pengar till DIF med fin ränta. En riktigt bra investering. De tjänar flis på att det går dåligt för DIF.
Sju sorters apa!