Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
frilleax

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av frilleax »

Lucas skrev:Vore kul att få höra vilka namn vi jagar nu när Krog och Kronwall inte är aktuell längre.. Vågar inte drömma om Ossi, skulle bara bli ännu jobbigare att se honom gå till ett annat lag. Blir Mackans affär offentlig på måndag tro?
Ursäkta, har inte hängt med riktigt. Varför är inte Kronwall aktuell längre?
Soulsic
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Soulsic »

frilleax skrev:
Lucas skrev:Vore kul att få höra vilka namn vi jagar nu när Krog och Kronwall inte är aktuell längre.. Vågar inte drömma om Ossi, skulle bara bli ännu jobbigare att se honom gå till ett annat lag. Blir Mackans affär offentlig på måndag tro?
Ursäkta, har inte hängt med riktigt. Varför är inte Kronwall aktuell längre?
Klar för Calgary Flames.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9709
jag hoppas på nån sån här kille!!!!!!!!
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Ritterwand skrev:För övrigt hoppas jag på att vi förutom Mackan Nilsson hittar en lagom småful, hård arbetande kanadick med Holmström-kvaliteter. Och en stenhård defensiv back i Ossi-stil.
Helt rätt. DIF har varit allt för ömma framför eget och motståndarnas mål det senaste säsongerna. Kommande säsong har laget många offensivt skickliga backar och aggressiviteten framför mål blir därför mycket viktigt - speciellt i Linkans frånvaro.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Får man in Alexandre Giroux eller Janne Pesonen och Ossi Väänänen samt Mackan så ser det genast bättre ut. Dock är både Giroux och Pesonen snuskigt dyra och skulle antagligen tillhöra bland de bäst betalda spelarna i Europa om de skulle välja att skriva kontrakt med en klubb utanför NHL/KHL.
Bild
Cantona
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Cantona »

Kall-El skrev:Om ryktet om Brembergs rätt låga lön stämmer, får ju alltid ta dessa saker med en stora nypa salt skulle jag tro att Hardy haft flera fingrar med i spelet här. Alla vet vilka spelare som Hardy vill ha och Bremberg är INTE en av dem.

Ölvestad är det däremot och han blev kvar trots att han varit crap under 2 säsonger.

Råder knappast någon tvekan om att Hardy är tillbaka och min gissning är att den sista anfallaren också kommer bli en kille som smäller på mer än lirar fint. Jag köper helt tanken med att ha spelare som alltid krigar för tröjan, men detta räcker inte. Det måste även in ren hockekvalité och där brister det för vår del rejält om ni frågar mig.

Som jag ser det hade vi behövt ha Bremberg, Nilsson samt en målskytt och ytterligare en klassback för att detta skulle fungera. NU lär vi väl tyvärr bara få två av fyra och frågan är om detta räcker?

Denna säsong kommer inte att bli enkel den saken är säker. En riktigt bra målvakt kunde varit en räddning, men nu valde man märkligt nog borta detta helt...
Källa?
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Cantona skrev:
Kall-El skrev:Om ryktet om Brembergs rätt låga lön stämmer, får ju alltid ta dessa saker med en stora nypa salt skulle jag tro att Hardy haft flera fingrar med i spelet här. Alla vet vilka spelare som Hardy vill ha och Bremberg är INTE en av dem.

Ölvestad är det däremot och han blev kvar trots att han varit crap under 2 säsonger.

Råder knappast någon tvekan om att Hardy är tillbaka och min gissning är att den sista anfallaren också kommer bli en kille som smäller på mer än lirar fint. Jag köper helt tanken med att ha spelare som alltid krigar för tröjan, men detta räcker inte. Det måste även in ren hockekvalité och där brister det för vår del rejält om ni frågar mig.

Som jag ser det hade vi behövt ha Bremberg, Nilsson samt en målskytt och ytterligare en klassback för att detta skulle fungera. NU lär vi väl tyvärr bara få två av fyra och frågan är om detta räcker?

Denna säsong kommer inte att bli enkel den saken är säker. En riktigt bra målvakt kunde varit en räddning, men nu valde man märkligt nog borta detta helt...
Källa?
Han menar att alla vet att Hardy vill ha hårt jobbande spelare som ger 200% i alla situationer. Och alla vet att linkan glider till båset glider mycket på isen. Han spelar helt enkelt inte aggresivt nog!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Se till att hugg på Ossi Väänänen så jävla hårt man kan nu, chansen att han skulle välja att spela hos oss kommande säsong känns dock väldigt, väldigt liten. Han skulle självklart passa extremt bra - precis den backtyp vi söker.
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Idiotiskt om "Linkan" stack till Ryssland enbart på grund av att Hardy inte tycker att han är tillräckligt tuff i sitt spel. Men givetvis var det väl en hel del pengar det handlar om och jag tror att han hade stannat i Djurgården om det inte varit för pengarna.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Överraskningarna duggar tätt. Vem trodde att Wallin tog kvasten från Färjestad och kanske drar till Nordamerika.

Önskar nu få nått officellt besked från DIF varför man håller på "Mackan" magkänslan och oron över att nått är knögligt är jobbig att bära :evil:
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Om ni säger att Frasse aldrig har fel så litar jag på att det är så, och då är Mackan alltså klar, men jag håller med föregående om att det vore skönt för hjärtat med ett officiellt uttalande i frågan...
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Busmicke skrev:Om ni säger att Frasse aldrig har fel så litar jag på att det är så, och då är Mackan alltså klar, men jag håller med föregående om att det vore skönt för hjärtat med ett officiellt uttalande i frågan...
Saxat från Marie Hallmans blogg.

"Jag har fått lite frågor om Marcus Nilson och det här ryktet att han skulle vara klar för DIF och presenteras i morgon, måndag. Har sökt men inte fått tag på Mackan (eller DIFs klubbdirektör Tommy Engström) än tyvärr. Vet inte var Mackanär just nu, kan vara på landstället i Stockholms skärgård eller något annat. Men snart är det måndag, då får vi se om det ryktet stämde eller inte."

Måndagen är här nu!
DrAlban

Inlägg av DrAlban »

Blir det officiellt idag månne?
-Inget guld för aik
-För det tackar vi Arnefjord
-Han gjorde ett jävligt snyggt självmål
-Nu är det tyst på Norra Stå
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Idag börjar ta slut, så jag räknar inte med det tyvärr..
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Fattar inte ett ord, men det gör ändå ont att läsa.. :)

http://atlant-mo.ru/news/comments/1153/
Låst