Ölvestad inte längre lagkapten, så vem ska kliva fram?
Re: Ölvestad inte längre lagkapten, så vem ska kliva fram?
Låter som en briljant ide att låta Engqvist ha ett A på bröstet en säsong och se och lära från Ragge. Ragge lär ju inte köra mer än på sin höjd två säsonger till i DIF tröjan. Och då är Ante redo att ta över.
Jag tror inte att Ante blir en NHL spelare heller utan att han blir en trotjänare flera år framöver. Vet inte om det blir så men det är en magkännsla jag har.
Jag tror inte att Ante blir en NHL spelare heller utan att han blir en trotjänare flera år framöver. Vet inte om det blir så men det är en magkännsla jag har.
-
Har samma känsla angående Ante. Han är bra, men inte så bra. Kommer förmodligen bli en viktig spelare i stommen i flera år.
Om hans personlighet passar för det så kan han gärna redan nu lära sig rollen och ha ett A nästa år.
Om hans personlighet passar för det så kan han gärna redan nu lära sig rollen och ha ett A nästa år.
Engqvist känns jävligt komplett och har gjort störrst framsteg av alla, han kommer bli en stadig 35-40 poängsmaskin. Nilson-Engqvist-Bremberg fy fan ES bästa kedja! Ante kan smälla på har giftigt handledskott ja han är grym, dock ej ett kaptens ämne.
Kan hålla med om att Enqvist inte är kaptensämne idag. Men han är forfarande mycket ung,. och kan ha ta ryggsäck på Ragge ett år som A så tror jag att han kan växa i kostymen lagom till dess att Ragge varvar ner igen.
Om nu Marcus Nilson kommer hem tycker jag han är den ultimata lagkaptenen. Han har rutinen och det kommer vara han som ska leda Djurgården till slutspel.
Tills den dagen Douglas Murray kommer hem lägger jag mig inte i.... 
Men jag ser gärna Timmy som kapten. Mycket sympatisk person utanför isen, omtyckt i laget, bl.a. facklig förespråkare och en riktig lagspelare på isen. En ledare helt enkelt. Ragge känns för kortsiktig.

Men jag ser gärna Timmy som kapten. Mycket sympatisk person utanför isen, omtyckt i laget, bl.a. facklig förespråkare och en riktig lagspelare på isen. En ledare helt enkelt. Ragge känns för kortsiktig.
Mackan eller Nisse om nån av dessa kommer hem!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Är det inte dags att utge lagkapten snart?
De väntar väl tills Mackan kommer 

-
Ja juste, de har inte utsett någon ännu. Ursäkta mitt dåliga minne, men vem bar A:et den gångna säsongen?
Fimpen och Ragge.Vi_e_Djurgårn skrev:Ja juste, de har inte utsett någon ännu. Ursäkta mitt dåliga minne, men vem bar A:et den gångna säsongen?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
Ja just det. Fimpen har varit A ett tag va?
Ragge blir bra för C tycker jag. Fimpen kan fortsätta som A och kanske Otto.
Ragge blir bra för C tycker jag. Fimpen kan fortsätta som A och kanske Otto.
Tycker definitivt att Otto ska ha C:et i år, Ragge kan ha kvar sitt A tillsammans med Engqvist.
2014-04-07, vad hände?
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Otto har ju redan provat på att bära C:et och tyckte då att det blev ett alltför "tungt" jobb och bad om att slippa det.Jepe skrev:Tycker definitivt att Otto ska ha C:et i år, Ragge kan ha kvar sitt A tillsammans med Engqvist.
Tror inte att han är aktuellt som kapten, utan C:et hamnar nog på Mackan eller Ragge.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Tycker att DIF borde våga att ge Ante stort förtroende i år. Han har kvaliten för att bli en toppspelare i ES och Djurgårdens nya lagkapten. Killen är dessutom Djurgårdare (brukar gå på stadion bla).
Om Ragge får bära C i år har jag full förståelse för, men tyvärr så är ES bästa back kanske inne på sitt sista år(?) i Djurgårdströjan.
Andreas Engqvist har alla förutsättningar att bli DIFs egen Jonathan Toews. En ung och hungrig kapten som ger en nystart till hela föreningen. DIF måste börja tänka långsiktigt
Om Ragge får bära C i år har jag full förståelse för, men tyvärr så är ES bästa back kanske inne på sitt sista år(?) i Djurgårdströjan.
Andreas Engqvist har alla förutsättningar att bli DIFs egen Jonathan Toews. En ung och hungrig kapten som ger en nystart till hela föreningen. DIF måste börja tänka långsiktigt