Vad tycker ni om matcharrangemanget?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Sofia©

Inlägg av Sofia© »

Ja upp med Mickes tröja! :D

Hm... Jag lyckas alltid missa statistiken från perioderna så gärna en eller två repriser på dem innan nästa period drar igång.

Som tidigare nämnt så är det en bra idé att erbjuda sämre sittande publik bättre platser vid dåligt sålda matcher. Allt för att få bättre tryck.

Annars vill jag ge er plus för bra ordnade matcher. Har aldrig varit med om något strul utan allt funkar väldigt smidigt.
Trazan_Apansson

Inlägg av Trazan_Apansson »

Hej Jenny!
Mycket bra att denna fråga ställs, och direkt till fansen - jättebra!

...faktum är att jag tror det är just matcharrangemangen som varit en mycket stark orsak till det kraftiga publikbortfall som varit de sista åren!

...det jag saknar totalt är - stämning! Och stämning fås minst av allt av något uselt blöjpunk-band som spelar "Djurgårdslåtar". Får kalla rysningar av den musiken som förföljer en vid matchinledningar och spelavbrott. ...och att sedan försöka egga upp någon totalt oinsatt (ointresserad?) sittplatspublik som till största delen består av sponsorplatser via några käcka tillrop av speakern/eller via jumbotronen gör mig spyfärdig...
Matcharrangemangen kring Djurgårdsmatcherna börjar mer och mer likna de som finns i de "nya" NHL-städerna, Nashville, Tampa e t c. D v s man försöker till varje pris sälja en produkt...den produkten behöver nödvändigtvis inte vara hockey! Tyvärr råkar det vara Djurgården som tagit efter detta koncept i Sverige. Jag vill inte se en utveckling där publiken uppmanas att klappa händerna vid olika tillfällen via jumbotronen...för att de inte förstår bättre!

Sätt hockeyn i fokus! Lägg all jävla krut som finns på att skapa ett intresse för hockeyn istället! Det kommer löna sig i längden...på alla sätt! Någonting som idag går att sälja in några gånger via ett kvalitetsrecept a´la TV3 funkar ej i längden....och det är där vi är nu! Vanligt folk har tröttnat på tramset!

Nu är det bara upp till oss Djurgårdare att verkligen återskapa det intresse som verkligen funnits för hockey och tillhörande läktarkultur i Stockholm genom att se till att ståplatsen verkligen blir den stämningshöjare som vanligt folk suktar efter...
Senast redigerad av Trazan_Apansson den 2005-08-14 22:46:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
lund3

Inlägg av lund3 »

Väl talat Trazan_Apanson. Håller med om det allra mesta.
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Trazan_Apansson skrev:Hej Jenny!
Mycket bra att denna fråga ställs, och direkt till fansen - jättebra!

...faktum är att jag tror det är just matcharrangemangen som varit en mycket stark orsak till det kraftiga publikbortfall som varit de sista åren!

...det jag saknar totalt är - stämning! Och stämning fås minst av allt av något uselt blöjpunk-band som spelar "Djurgårdslåtar". Får kalla rysningar av den musiken som förföljer en vid matchinledningar och spelavbrott. ...och att sedan försöka egga upp någon totalt oinsatt (ointresserad?) sittplatspublik som till största delen består av sponsorplatser via några käcka tillrop av speakern/eller via jumbotronen gör mig spyfärdig...
Matcharrangemangen kring Djurgårdsmatcherna börjar mer och mer likna de som finns i de "nya" NHL-städerna, Nashville, Tampa e t c. D v s man försöker till varje pris sälja en produkt...den produkten behöver nödvändigtvis inte vara hockey! Tyvärr är det enbart Djurgården som tagit efter detta koncept i Sverige. Jag vill inte se en utveckling där publiken uppmanas att klappa händerna vid olika tillfällen via jumbotronen...för att de inte förstår bättre!

Sätt hockeyn i fokus! Lägg all jävla krut som finns på att skapa ett intresse för hockeyn istället! Det kommer löna sig i längden...på alla sätt! Någonting som idag går att sälja in några gånger via ett kvalitetsrecept a´la TV3 funkar ej i längden....och det är där vi är nu! Vanligt folk har tröttnat på tramset!

Nu är det bara upp till oss Djurgårdare att verkligen återskapa det intresse som verkligen funnits för hockey och tillhörande läktarkultur i Stockholm genom att se till att ståplatsen verkligen blir den stämningshöjare som vanligt folk suktar efter...
Det är tröttsamt att se dig ha viljan att gå mer mot NHL! Det gagnar inte DIF! Det skulle till exempel ta död på läktarkulturen totalt om dina förslag går igenom!

Back to basic är det som gäller! Mindre musik, musik vid rätt tillfällen!
Låt klacken jobba och jobba med klacken!

Faktum är att sedan DIF började sälja en produkt och inte hockey så är det ni på sittplats, ni med pengarna som svikit DIF! Det är verkligen dags för er sk Slipsar att åter visa ert hjärta, denna gång med engagemang! Då kan vi tillsammans lyfta DIF till toppen där vi hör hemma!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Trazan_Apansson

Inlägg av Trazan_Apansson »

Don T >> Det är precis som du skriver jag menar! Bort med tramset, fokusera på hockey. Gör hockeyn spännande och intressant...allt inramat i en ruggig läktarstämning.

Jag vill definitivt inte gå mer mot "NHL-stilen"....den tar kål på hockeyn i Sthlm...

Håller med dig. Vi måste ta tillbaka sittplatspubliken....den engagerade, livliga och intresserade.

Det är tröttsamt att se dig ha viljan att gå mer mot NHL! Det gagnar inte DIF! Det skulle till exempel ta död på läktarkulturen totalt om dina förslag går igenom!

Back to basic är det som gäller! Mindre musik, musik vid rätt tillfällen!
Låt klacken jobba och jobba med klacken!

Faktum är att sedan DIF började sälja en produkt och inte hockey så är det ni på sittplats, ni med pengarna som svikit DIF! Det är verkligen dags för er sk Slipsar att åter visa ert hjärta, denna gång med engagemang! Då kan vi tillsammans lyfta DIF till toppen där vi hör hemma!
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Trazan_Apansson skrev:Don T >> Det är precis som du skriver jag menar! Bort med tramset, fokusera på hockey. Gör hockeyn spännande och intressant...allt inramat i en ruggig läktarstämning.

Jag vill definitivt inte gå mer mot "NHL-stilen"....den tar kål på hockeyn i Sthlm...

Håller med dig. Vi måste ta tillbaka sittplatspubliken....den engagerade, livliga och intresserade.
Sorry att jag missförstod dig!

Sittplats! Dags att vakna!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Músiken...

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Gällande musiken så tycker jag att vi borde köra lite tung musik,som man blir taggad på men alla har ju olika smak men jag föredrar Trance eller något liknande.Bara det inte blir någon Hip Hop e jag nöjd
Användarvisningsbild
Maxz
Kontakt:

Re: Músiken...

Inlägg av Maxz »

Blåränderna går aldrig ur skrev:Gällande musiken så tycker jag att vi borde köra lite tung musik,som man blir taggad på men alla har ju olika smak men jag föredrar Trance eller något liknande.Bara det inte blir någon Hip Hop e jag nöjd
Helt rätt, tung musik med mäktig bas sitter fint då man blir taggad av den sortens musik.
Låtar av Overseer skulle passa.

Själv lyssnar jag mest på punk men jag tycker inte det passar till hockey.

EDIT: Dryga 1 minut och 55 sekunder in i låten Overseer - Screw Up tycker jag passar som en smäck till när våra lirare drar in på isen.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Musiken

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Jo jag vet man blir taggad av mycket bas..bara det inte är HpHop och RNB...

Och kom på något nytt när våra spelare kommer in...det är ju inget fel på det vi har men vill ha något nytt...
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

Nationalsången skall självklart vara kvar. Varför inte framförd av unga förmågor (minns fyraåringen som sjöng innan en match mot SSK i våras).
Håller dock med tidigare skribent om att Loa alltid bör vara välkommen.

I pauserna ser jag gärna knattehockeylirare glida fram på lädret. Skrota dock eventuella planer på patetiska artistuppträdanden då sådana i regel tenderar att floppa i samband med idrottsevenemang.
Användarvisningsbild
Maxz
Kontakt:

Inlägg av Maxz »

Hank skrev:Nationalsången skall självklart vara kvar. Varför inte framförd av unga förmågor (minns fyraåringen som sjöng innan en match mot SSK i våras).
Håller dock med tidigare skribent om att Loa alltid bör vara välkommen.

I pauserna ser jag gärna knattehockeylirare glida fram på lädret. Skrota dock eventuella planer på patetiska artistuppträdanden då sådana i regel tenderar att floppa i samband med idrottsevenemang.
Ja den där 4-åriga killen som sjöng var ju den bästa, istället för några andra b-sångare.
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Självklart ska nationalsången få finnas kvar innan matcherna..Det hör liksom till..Två alternativ till entremusik :2 Unlimited-No Limits och Van Halen-Jump..Uttjatade och trista tycker vissa..Stämningshöjande menar jag..Under slutspelsmatcher när publiksiffran är lite högra får gärna musiken som spelas under spelavbrotten slopas, men inte under grundserien..Det skulle fanimej bli om möjligt ännu mer dött och begravningslikt än vad det varit hittils under "lunken" utan musik.Stämningen hålls igång av 70-80 tappra själar, resten av publiken verkar knappt bry sig om att skapa en god atmosfär. Som ni alla vet låter stämsång från 70 pers i Globen mer som en viskning..nä, då lyssnar jag hellre på någon skitig poplåt som spelats sönder i både radio och på tv...DOCK HEDER ÅT ALLA ER TAPPRA SOM ALLTID STÄLLER UPP OCH I VARJE FALL FÖRSÖKER SKAPA EN POSITIV STÄMNING..

Cheers!!

113WHB
Användarvisningsbild
Sir. Silk

Inlägg av Sir. Silk »

Det mesta är sagt tror jag. Har inte varit på hockey på ett år pga. utlandsvistelse, men en sak kommer jag ihåg. Jag kunde inte få fatt i en ordentlig tjock korv. Ölen var inte heller något vidare(är det prips blå klass1?!). Skippar skräpmat i övrigt, men ofta kommer jag direkt från jobbet till matcherna och då passar det bra med just något lite extra att trycka ner till man kommer hem och kan ta något lite mer bastant. De vanliga små varmkorvarna är på tok för små(och för dyra).

Nationalsången ska absolut vara kvar. Den behöver vi höra någon stans i vårat land. Hr1 hade några bra förslag på framförandet dock.

Generellt tror jag att man kan sammanfatta allt med att sport är kul. Kör på sporten, också från andra delar av DIF. Sådana saker kommer även ha en viss inverkan på bortasupportrar, även om de kommer förneka det. DIF är stort, större, störst. Det bör tillresta få känna av.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

knattehockey är kul pausunderhållning.

"krymp" Globen. skärma av de övre etagén när det är mindre publik. hörde att det var aktuellt, men vet inte om det är definitivt.

"pling" från övriga Elitseriearenor finns redan. utveckla med att ange målskyttar på jumbotronen.

"pling" från övriga intressanta matcher i diverse idrotter. t ex dagens matcher på Lången.

intervjuer med spelare i pauserna är väldigt bra. även när Radiosportens utsände intervjuas.

mer klassiska hockeyfanfarer om det ska spelas musik. vet inte vad de heter, men de där klassiska som ofta spelas i NHL. härliga stämningshöjare.

nationalsången kan skrotas vid seriematcher. i slutspelet ska Loa sjunga.

något som borde göras är kraftig rabatt till unga hockyspelare i sthlm. låt de som är med i St Erikscupen (heter det så fortfarande?) gå in för 40 kr eller ngt liknande. ungdomen är framtidens djurgårdare och publik.

skaffa gemensamt årskort med fotbollen. vore roligt!

sänk priserna i kioskerna så man kan handla där.

en sak som ni inte kan göra något åt, men som jag inte förstår är att det ska behövas 18 minuter paus. 15 minuter är ju brukligt. de där tre extra minuterna är helt värdelösa.
AJron

Inlägg av AJron »

Tjena jenny!

Precis som föregående talare så tycker jag att ni bör försöka locka ungdomar med St erikscupen/aftonbladet cup eller vad de nu heter.. Försök även att locka barnfamiljer med hjälp av billiga biljetter till globen, alt att ungdomar med kort får ta med sina föräldrar på matchen för en billig pening.

Måste även fråga om det är en omöjlighet att få se DIF spela i blårandigt? skulle vara rätt kul att se samtidigt som tröjorna matchar flera på läktarna.

Mer pausunderhållning i form av intervjuer med äldre DIF profiler, radiosporten osv. Gärna annan underhållning med t.ex. smålagsspel, målvakter som åker runt rinken osv. Skulle vara kul att se DIFs småttingar möta småttingar från bajen och aik.

Intro - tycker nästan att de blir värre och värre för varje år, måste man verkligen se en 5 minuters lång video med spelarnas namn en 25-30 ggr per år, känns nästan som att man somnar ibland.
När spelarna kommer ut på isen ska de spelas något mäktigt, bort med discot osv. Låt oss på läktarna känna oss stolta över att vara djurgårdare.

Musiken - Här behövs en hel del förbättringar, försök att jobba mer med klacken. Spela inte samtidigt som klacken försöker att få igång ett någolunda tryck på läktarna.

Kiosken - känns som att man blir ruinerad så fort man ställer sig i kön, tänk bara på en familj med 2 vuxna och 2 barn. Folk har inte råd
Ölen är under all kritik

Det är väl vad jag kan komma på just nu
Skriv svar