Fredrik "Linkan" Bremberg | Mannen, myten, legenden!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Fredrik "Linkan" Bremberg | Mannen, myten, legenden!

Inlägg av Frasse »

Tack för allt du har gjort för den här klubben Linkan !
Lycka till med ditt nya äventyr i Öst.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fredrik "Linkan" Bremberg, mannen,myten , legenden

Inlägg av -daniel- »

Allt som behöver sägas har redan sagts, så jag nöjer mig med följande:

- Tack för alla de här säsongerna. Tack för att du självmant räddat den här klubben ett flertal gånger både sportsligt & ekonomiskt. Tråkigt att inte DIF kunde bjuda tillbaka och visa den uppskattning du sannerligen är värd. Önskar dig all lycka i Ryssland!
Stadion

Inlägg av Stadion »

En stor artist förtjänar ett stort grattis och du är alltid välkommen tillbaka!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tack för allt Linkan. Du är klubbens störste lirare genom tiderna. Underbara hockeyspelare!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Hatten av, tack för allt, du är givetvis välkommen tillbaka när du vill!
Sju sorters apa!
Bild
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Måste väl också slänga in en komentar här.

- Minns att jag hade en idolbild på Fredrik Lindqvist på min vägg i min ungdom, en ung lovande spelare som Djurgården hade hittat. Nu en herrans massa år senare är han så nära Mr.Djurgården man kan komma.
Önskar all lycka där borta, hoppas att få återse dig där du hör hemma när du har tryggat framtiden!!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jaa, att försöka sätta ord på Herr Brembergs bedrifter & betydelse för DIF Hockey blir bara ynkligt & fattigt

men ändå:
1.Tack för att du (det senaste 4 säsongerna) på egen hand sett till att DIF fortfarande är ett Elitserielag.
2 ...på egen hand säkrat upp underhållningsvärdet & gett oss hockeyälskare full valuta för entrépengen......i 55 omgångar!
3....gjort motståndarförsvar runt om i hela Sverige osäkra & stirriga varje gång du gliiiiidit in i anfallszon.

STORT Lycka Till i Ryssland!
...och välkommen tillbaka att avsluta din fantastiska karriär i DIF!

(Jag vet att den 24 September kommer jag fortfarande flacka runt nervöst med blicken & vänta på att #23 ska glida in på banan & skapa något konstruktivt :cry: )
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Förstår vad du menar...
Och därför anser jag att ABSOLUT INGEN ANNAN ska ha 23an på ryggen i DIF innan Linkan lägger skridskorna på hyllan.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Många av de Djurgårdare som har sin tröja upphissad i taket har varit som bäst när laget varit som bäst och vunnit SM-guld. Linkan har varit fullständigt dominant trots att laget varit under all kritik.

Som någon sa: 23:an skall inte bäras av någon annan än Fredrik ''Linkan'' Bremberg.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

– Självklart hoppas jag att det kommer att gå bra för Djurgården utan mig och att det blir slutspel nästa säsong. Det behöver klubben. Jag kommer verkligen att sakna fansen och jag hoppas att de kommer att sakna mig och jag hoppas att de tycker att jag är välkommen tillbaka i framtiden, avslutar ”Linkan”

Bara jag som fällde en och en annan tår när jag läste det där? För mig får Linkan komma tillbaka när fan han än vill. Tack för allt du gjort, vi kommer aldrig glömma dina fantastiska prestationer du har gjort i vårt kära DIF!

Kan inte fatta att du inte kommer spela för oss nästa säsong, känns så jävla konstigt. Jag kommer likförbannat sitta och vänta på att #23 ska glida in med pucken i anfallzon stanna upp nära den förlängda mål linjen, wips en spelare har öppet mål och det blir mål. Det finns helt enkelt bara EN Fredrik Bremberg, personligen har jag aldrig sett på maken till teknik och speluppfattning...

Återigen, TACK!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:Jaa, att försöka sätta ord på Herr Brembergs bedrifter & betydelse för DIF Hockey blir bara ynkligt & fattigt

men ändå:
1.Tack för att du (det senaste 4 säsongerna) på egen hand sett till att DIF fortfarande är ett Elitserielag.
2 ...på egen hand säkrat upp underhållningsvärdet & gett oss hockeyälskare full valuta för entrépengen......i 55 omgångar!
3....gjort motståndarförsvar runt om i hela Sverige osäkra & stirriga varje gång du gliiiiidit in i anfallszon.

STORT Lycka Till i Ryssland!
...och välkommen tillbaka att avsluta din fantastiska karriär i DIF!

(Jag vet att den 24 September kommer jag fortfarande flacka runt nervöst med blicken & vänta på att #23 ska glida in på banan & skapa något konstruktivt :cry: )
Precis så!
Användarvisningsbild
Doyle

Re: Fredrik "Linkan" Bremberg | Mannen, myten, legenden!

Inlägg av Doyle »

Har många minnen av "Linkan" Ett minne som visar på den mentala styrkan du besitter var när du tog hand om den straff djurgårn tilldömts mot Frölunda förra säsongen. "Linkan" ensam på isen, galna Göteborgare buade som de fiskmåsar de är...men du skrinade lungt och sakta fram emot Johan "Honken" Holmqvist och tryckte upp trissan i det högra krysset, så snyggt och otroligt vackert.

Lycka nu till Fredrik och var rädd om dina värdefulla trollstavshänder så vi får njuta av dina konster på Hovets hockeyis ytterligare några säsonger framöver. Du är och förblir en av Djurgården hockeys iskungar 8)
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Stort tack för allt du har gjort i DIF tröjan! Stort lycka till i KHL och du är nog mer än välkommen när du vänder, just precis, hem!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
heap

Inlägg av heap »

Finns bara EN Fredrik Bremberg. Lycka till och jag hoppas verkligen vi får se dig i DIFtröjan igen. Du har räddat oss kvar i Elitserien gång på gång dem senaste åren. Välkommen åter!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Tack för alla år!
Och välkommen tillbaka nästa år! :)
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar