Doyle skrev:Har svårt i nuläget att kritisera värvningsansvariga. Alla vi sanna djurgårdare vet att vi inte har en suck att konkurrera med KHL och lönerna där. Linkan hade knappast köpt ett Difbud på 350 -400 tusen när han förmodligen redan visste att han kunde få det fyrdubbla + lite bonusar i light NHL.
Det är just där jag absolut inte håller med. Är helt övertygad om att Linkan hade stannat om man visade sin uppskattning från värvningsansvariga och gav han ett seriöst bud. När han inte fick det så började han så klart kolla sig om efter andra alternativ.
Har du verkligen alla indianer i kajaken?
Tror du inte att "Linkan" vid 36 års ålder och i slutet(?) på sin karriär är sugen på att dra in ett antal miljoner?
DIF hade varit tvugna att komma med ett bud på nära miljonen i månaden för att matcha det Fredrik får av den ryska klubben.
Så tagga ner lite nu och vänta vilka spelare som värvas innan du går ut och idiotförklarar styrelsen.
Doyle skrev:Har svårt i nuläget att kritisera värvningsansvariga. Alla vi sanna djurgårdare vet att vi inte har en suck att konkurrera med KHL och lönerna där. Linkan hade knappast köpt ett Difbud på 350 -400 tusen när han förmodligen redan visste att han kunde få det fyrdubbla + lite bonusar i light NHL.
Det är just där jag absolut inte håller med. Är helt övertygad om att Linkan hade stannat om man visade sin uppskattning från värvningsansvariga och gav han ett seriöst bud. När han inte fick det så började han så klart kolla sig om efter andra alternativ.
Glöm det! Det är bara ett naiv resonemang.
Självklart har han drömt om att få komma till KHL och tjäna riktiga pengar MEN suttit fast i sitt kontrakt med DIF. Nu har det gått ut och SJÄLVKLART vill han tjäna 9 millar på 1 år (som KHL-budet ligger på) istället för att harva på Hovet, träna i förorten när det är evenemang på Globen och gnöla runt kvalstrecket.
Hade han kunnat dra tidigare, hade han dragit fortare än en avlöning.
Lojalitet till DIF finns nog bara eventuellt i frågan om han skulle tänka sig att spela för en annan klubb i Elitserien....om ens då?
Har du verkligen alla indianer i kajaken?
Tror du inte att "Linkan" vid 36 års ålder och i slutet(?) på sin karriär är sugen på att dra in några miljoner?
DIF hade varit tvugna att komma med ett bud på nära miljonen i månaden för att matcha det Fredrik får av den ryska klubben.
Så tagga ner lite nu och vänta vilka spelare som värvas innan du går ut och idiotförklarar styrelsen.
Jaha, så du säger på fullaste allvar att hans motbud till DIF förut som bevisligen kommit under förhandligarna inte var på allvar.. ? Han hade ju ganska uppenbart stannat om man från DIF's håll hade accepterat hans (enligt obekräftade uppgifter) knappast överdrivna förslag.
Tror fan att folk är besvikna , inte ett enda nyförvärv denna säsong, ett enda ! Jag är emot och byta 2 kedjor varje säsong men intresset ökar alltid en gnutta om man får en intressant/bra spelare i truppen , och vi behöver det. Angående Linkan så hoppas jag att vi kommer få höra hela historien om dif/khl . Om styrelsen suttit och varit säkra på att Linkan väljer tryggheten eller om dom gjort allt i sin makt ,men Linkan vill göra sig en krona eller två i slutet av karriären.
Skall bli intressant och höra vad DIF sätter för målsättning denna säsong.
Där är vi helt och hållet överens du och jag men jag vill ändå avvakta ett tag innan hela jäkla yxan åker i sjön
---------------------------------------------------------------------------------------
-daniel- skrev:Nä, det stämmer så klart eftersom han till slut signade för annan klubb. Men jag är fortfarande helt övertygad om att han hade stannat om det här hade skötts på ett annat sätt. Kändes som det behövde bjudas till så lite för att han skulle bestämt sig för att stanna i ett tidigare skede, just det som gör mig så oerhört jävla besviken.
Där är vi helt och hållet överens du och jag men jag vill ändå avvakta ett tag innan hela jäkla yxan åker i sjön
---------------------------------------------------------------------------------------
-daniel- skrev:Nä, det stämmer så klart eftersom han till slut signade för annan klubb. Men jag är fortfarande helt övertygad om att han hade stannat om det här hade skötts på ett annat sätt. Kändes som det behövde bjudas till så lite för att han skulle bestämt sig för att stanna i ett tidigare skede, just det som gör mig så oerhört jävla besviken.
Men han VILLE ju INTE skriva nåt avtal innan han kollat om han fick kontrakt i KHL! Vad är det ni inte fattar? Hade han inte fått nåt bud från KHL hade han säkert stannat i DIF men han har varit VÄLDIGT tydlig med att han vill dit i första hand
Han har velat dra i flera år och nu kan han göra det. Enda sättet hade varit att isåfall matcha budet och ge honom 9 miljoner för ett år och DET kan ju ingen på fullaste allvar tycka varit en bra lösning?
Skärp er! Glöm detta, spotta i nävarna och gå vidare...
2 av 3 högst prioterade spelare (Bremberg, S Kronwall och Nilson) är nu alltså förlorade. Det här är riktigt illa just nu om vi inte får in några spelare på hög nivå.
Det känns som det är dags att införa flameströjorna igen med budskapet att DIF Hockey snart håller på att brinna upp om inget hastigt händer.
Jaha, så du säger på fullaste allvar att hans motbud till DIF förut som bevisligen kommit under förhandligarna inte var på allvar.. ? Han hade ju ganska uppenbart stannat om man från DIF's håll hade accepterat hans (enligt obekräftade uppgifter) knappast överdrivna förslag.[/quote][/quote]
Precis, obekräftade uppgifter var det ja.
Hursomhelst så har jag räknat med att "Linkan" skulle dra sedan i april så detta kommer knappast som en överraskning.
Är det helt klart att det bara ska in två forwards till?
Med tanke på att Linkan och Schneider lämnar och att lönebudgeten skulle höjas 5(?) millar borde det finnas utrymme för 3 forwards + back av rätt bra klass.
Enligt mig måste det in tre "30-40 poängforwards" för att detta ska se skapligt ut. Fattar inte hur det är tänkt annars att bara har 13 forwards då även "sopspelare" som Hank och Calle är inräknade. Frågar ni mig känns just dom två helt överflödiga. Känns som att Engqvist, Otto och möjligen Josefsson är de tre enda som kan göra över 30 poäng. Därför MÅSTE MÅSTE MÅSTE det in 3 till i den kategorin.
För inte litar väl styrelsen på att spelare som Danielsson, Tim, Ölvestad och Micke Holmqvist helt plötsligt ska sprattla till och bli poängmaskiner??
Isf ser detta inte speciellt lovande ut....
Senast redigerad av jensa85 den 2009-07-02 16:59:10, redigerad totalt 1 gånger.
fd skuggan skrev:
Men han VILLE ju INTE skriva nåt avtal innan han kollat om han fick kontrakt i KHL! Vad är det ni inte fattar? Hade han inte fått nåt bud från KHL hade han säkert stannat i DIF men han har varit VÄLDIGT tydlig med att han vill dit i första hand
Skärp er! Glöm detta, spotta i nävarna och gå vidare...
Förstår inte vad du dillar om. Han hade ju uppenbart signat för kanske 2-3 månader sen med DIF om vi hade accepterat hans motbud. Det är en förhandling. Man ger bud fram & tillbaka. Accepterar man ett bud så accepterar man ett avtal. När ett avtal är signat så är det klart.
Järlefälts "underbara" svar på Maries blogg:
"-Vi har hela tiden trott att det inte skulle bli något bra KHL kontrakt för Linkan utan har trott att han skulle bli kvar i DIF".
-daniel- skrev:Jaha, så du säger på fullaste allvar att hans motbud till DIF förut som bevisligen kommit under förhandligarna inte var på allvar.. ? Han hade ju ganska uppenbart stannat om man från DIF's håll hade accepterat hans (enligt obekräftade uppgifter) knappast överdrivna förslag.
Linkan begärde enligt rykten 300 000 kr i månaden, något som är drygt 400 000 kr per månad inklusive sociala avgifter. PÅ årsbasis blir det drygt 4,7 miljoner kronor och motsvarar 13 till 14 procent av DIF:s lönebudget. Om DIF erbjudit Linkan 300 000 kr per månad hade det omöjliggjort att försöka kontraktera Marcus Nilson. I min värld tycker jag det är bättre att försöka få Marcus Nilson, eftersom han är en spelare som laget kan byggas kring de närmaste åren att jämföra med Linkan som faktiskt fyller 37 år nästa år.
Senast redigerad av Östgöten den 2009-07-02 17:22:37, redigerad totalt 1 gånger.
-daniel- skrev:Jaha, så du säger på fullaste allvar att hans motbud till DIF förut som bevisligen kommit under förhandligarna inte var på allvar.. ? Han hade ju ganska uppenbart stannat om man från DIF's håll hade accepterat hans (enligt obekräftade uppgifter) knappast överdrivna förslag.
Linkan begärde enligt rykten 300 000 kr i månaden, något som är drygt 400 000 kr per månad inklusive sociala avgifter. PÅ årsbasis blir det drygt 4,7 miljoner kronor och motsvarar 13 till 14 procent av DIF:s lönebudget. Om DIF försökt att få Linkan hade det omöjliggjort att försöka kontraktera Marcus Nilson. I min värld tycker jag det är bättre att försöka få Marcus Nilson, eftersom han är en spelare som laget kan byggas kring de närmaste åren att jämföra med Linkan som faktiskt fyller 37 år nästa år.
Låter både trovärdigt och intressant och inger åtminstone lite hopp om ett snart presenterat nytt nyförvärv
Själv har jag slutat bry mig om vem som spelar i laget. Min inställning efter alla turer är att så länge Djurgårdens IF existerar i någon division får man vara nöjd.