Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Lucas

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lucas »

Tror inte alls det är orimligt att Marcus spelar i NHL nästa säsong. Han gjorde ett strålande VM och det finns säkert plats för honom där.
Sebbe G skrev:Det är i sånna här tider vi DJURGÅRDSFANS ska visa Linkan hur mycket han betyder för oss!
...och vad exakt är det vi kan göra?

Inte. Ett. Skit.
Kalle

Inlägg av Kalle »

Inför säsongen 08-09 lämnade Ragnarsson Almtuna för DIF. Detta var ett grymt hårt slag för truppen, Ragge betydde ju mer för Almtuna än vad Linkan gör för DIF.

Senaste säsongen var Almtuna när att komma till Kvalserien (vilket är en grymt bedrift för dem). Detta för att andra klivde fram samt att man satsade på tuta-och-kör-hockey som var grymt jobbig för motståndarna (dvs. lite Hardy-hockey).

Poängen i detta är att detta kan vara en möjlighet för Josefsson, Danielsson, Krüger mfl att verkligen kliva fram och ersätta Linkan. Om de däremot inte gör det, kan vi mycket väl sitta i skiten... Om nu inte ett par andra spetsspelare inkommer.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Kalle skrev:Inför säsongen 08-09 lämnade Ragnarsson Almtuna för DIF. Detta var ett grymt hårt slag för truppen, Ragge betydde ju mer för Almtuna än vad Linkan gör för DIF.

Senaste säsongen var Almtuna när att komma till Kvalserien (vilket är en grymt bedrift för dem). Detta för att andra klivde fram samt att man satsade på tuta-och-kör-hockey som var grymt jobbig för motståndarna (dvs. lite Hardy-hockey).

Poängen i detta är att detta kan vara en möjlighet för Josefsson, Danielsson, Krüger mfl att verkligen kliva fram och ersätta Linkan. Om de däremot inte gör det, kan vi mycket väl sitta i skiten... Om nu inte ett par andra spetsspelare inkommer.
Du har en poäng i vad du säger... Och visst kan det komma att bli så, men faktum är att konkurrensen i Elitserien är betydligt tuffare än i Allsvenskan, så det är svårare att lyckas för DIF med samma bedrift som Almtuna gjorde.

Men hur som helst, oavsett om vi inte lyckas få hem Mackan (och att Linkan drar, vilket han till 95% säkerhet kommer att göra), så kommer vi trots det ha ett bättre lag än både Rögle och Södertälje. Så vi har goda möjligheter att få ett nytt kontrakt i alla fall. Om man ska tänka positivt får man ha detta i tankarna just nu.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Skönt med lite optimism. Ett plus vi har är ju kontinuiteten och kan vi nu fylla truppen med kvalitet vilket hela tiden har sagts från ledningen så behöver det inte bli så illa. Nu måste ju övriga spelare kliva fram lite mer och jag tror inte att laget och föreningen lägger sig och lipar och inväntar allsvenskan likt somliga utan tar sig i kragen och krigar ännu mer.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

kungK2 skrev:Skönt med lite optimism. Ett plus vi har är ju kontinuiteten och kan vi nu fylla truppen med kvalitet vilket hela tiden har sagts från ledningen så behöver det inte bli så illa. Nu måste ju övriga spelare kliva fram lite mer och jag tror inte att laget och föreningen lägger sig och lipar och inväntar allsvenskan likt somliga utan tar sig i kragen och krigar ännu mer.
Ett annat plus är att med dagens trupp så kommer DIF om möjligt vara ännu mer nederlagstippade än förra säsongen, finns alltså risk för underskattning.
Då varje hemmalag kollar spelschemat & konstaterar belåtet aaaah Dif = 3p.
Sån inställning kan ju straffa sig, & se i ett vips så har DIF 3 gratispoäng med sig hem
(iaf i var 14:e bortamatch :? )
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
niklasss

Inlägg av niklasss »

Sjukt tråkigt med Linkan, men vafan, karln har ställt upp tillräckligt och man förstår att han vill tjäna storkovan sista åren...
Schneider lämnar också DIF, dock kan jag inte påstå att det är någon större förlust. Jag har aldrig gillat den killen. (ja, jag talar enbart för mig själv)
Highwind

Inlägg av Highwind »

Tråkigt med Linkan. Jag vet inte vilken slags coach Hardy är men jag skulle misstänka att Linkan och Hardy skulle kunna hamna i luven på varandra p.ga. Linkans loja försvarsspel och attityd. Vi tog SM-guld utan linkan 2000 och 2001. Klart vi klarar oss utan honom. Men vi måste hitta en förstaline-spelare. Erbjud Nylander och/eller Sundin ett jättekontrakt och lägg extra mycket krut på Kronwall och Nilson så har vi fortfarande ett slagkraftigt lag.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Nylander vore drömspelaren.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Är Nylander free agent?
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Sebbe G skrev:Är Nylander free agent?
Nej, han har ett år kvar. Som jag förelsog förra sidan så bör vi erbjudan honom ett fett kontrakt. Tror inte han verkar så sugen på Capitals längre då han får väldigt lite speltid den senaste säsongen.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Bara dom inte får försig att köra på Mackan och Anger. Vi MÅSTE ha in Mackan och ytterliggare en av hans kaliber. anger gjorde en del mål men inte tillräckligt bra om Linkan inte fortsätter.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Skulle verkligen inte säga nej till ville leino som är free agent som nu ersättare tsm med nilson för bremberg...
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Intressanta tankegångar man stöter på här ibland. En del vill på nåt sätt locka hit NHL-veteraner genom att erbjuda dem ett "fett kontrakt" trots att spelaren i fråga är under kontrakt redan. Andra vill bjuda på AHL-stjärnor som vill ha högre lön än den elitseriestjärna vi tappar. Och så har vi de som vill locka hit en forward från NHL's bästa (nej, han är inte free agent, han är restricted free agent och det är en rätt ordentlig skillnad) lag trots att denne spelare kommer att vara ordinarie när vissa veteraner, rimligtvis en före detta SSK:are och en slovakisk skyttekung, nu lämnar detta lag.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Tycker precis som alla andra att det är ytterst tråkigt om nu detta blir verklighet. Men samtidigt känner jag en ödmjukhet mot Linkan efter allt han gjort i DIF tröjan. Det är ju alltid lite farligt när ett lag står och faller med en spelare men som några andra varit inne på kan detta betyda att andra spelare kliver fram.

Josefsson har en del av bevisa för NJ, Danielsson kan kliva upp ett par steg till. Engqvist hoppas jag får vara skadefri och fortsätta ta kliv framåt. Ottosson kan bli den balansspelare vi behöver och lyckas backsidan förstärkas samt Nilson och nån till kommer in så har vi ett lag.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Nu vill jag inte vara pesimisten i sällskapet, men en rädsla som slog mig när Linkan försvinner är att publiken sviker... Linkan drar en hel del folk till matcherna med sina delikata passningar. Han har ju varit vår största "artist" de senaste åren.
Så om vi ska behålla den lilla "spontanpublik" vi har så måste vi antingen spela dunderbra hockey och bli ett vinnande lag och eller få in en spelare som folket vill se. En "artist"...

Men återigen, vem skulle det vara?
Låst