Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Busmicke

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Busmicke »

Har hört rykten om Niklas Kronvall till HV.
Kan väl inte stämma?
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Busmicke skrev:Har hört rykten om Niklas Kronvall till HV.
Kan väl inte stämma?
Niklas Kronwall till HV, ja det stämmer! Kan från säkra källor informera om att han är less på livet i NHL, tjäna dollarmiljoner och spela för världens bästa ishockeylag, så han bryter sitt kontrakt direkt efter sista Stanley Cup-finalmatchen för att flytta till Jönköping.
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Sorry, menar naturligtvis Staffan.. :)
lich

Inlägg av lich »

Busmicke skrev:Sorry, menar naturligtvis Staffan.. :)
Ja annars undrar man ju vad det är för rykten som surrar runt dig..;-) Men nej jag tror inte Staffan spelar i Jerusalem.. Tror han stannar "over there"!!
snobbas

Inlägg av snobbas »

Inte mycket nytt men dock.... lite info i allafall

http://hockeybloggen.city.se/17313/sill ... an_kollen_
Användarvisningsbild
Sebbe G
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Sebbe G »

http://www.hockeykanalen.se/1.1031959/2 ... division_1

Han har ju iallafall spelat i A-laget iår!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Beast skrev:http://www.nybrovikings.com/index.php?c ... 39&aID=519

Mikael Ahlén har skrivit på för Nybro i division 1. Han har skrivit på två år så det verkar inte som någon utlåning. En till talang förlorad med andra ord, tyckte om hans spelstil.
Jag gillar hans spelstil, tuff och ger allt. Men vi kan inte ha hur stor trupp som helst. På vems bekostnad skulle du vilja ha in honom i nuvarande trupp?
Jag skulle gärna byta honom mot Calle G men han sitter på kontrakt så det går ju inte.

Det verkar vara många som tycker att vi ska ha en gigantisk trupp. Jag tycker att det är spetsen vi saknar. Några på forumet har uttryckt besvikelse över att vi "missade" tvillinparen från Rögle och Huddinge men hur vi skulle få plats med ens ett av tvillingparen skulle jag gärna se en förklaring på.

Att däremot vårt lagbygge är fel sammansattt med diverse märkliga kontraktsskrivningar är ju en annan sak.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Beast skrev:http://www.nybrovikings.com/index.php?c ... 39&aID=519

Mikael Ahlén har skrivit på för Nybro i division 1. Han har skrivit på två år så det verkar inte som någon utlåning. En till talang förlorad med andra ord, tyckte om hans spelstil.
Jag gillar hans spelstil, tuff och ger allt. Men vi kan inte ha hur stor trupp som helst. På vems bekostnad skulle du vilja ha in honom i nuvarande trupp?
Jag skulle gärna byta honom mot Calle G men han sitter på kontrakt så det går ju inte.

Det verkar vara många som tycker att vi ska ha en gigantisk trupp. Jag tycker att det är spetsen vi saknar. Några på forumet har uttryckt besvikelse över att vi "missade" tvillinparen från Rögle och Huddinge men hur vi skulle få plats med ens ett av tvillingparen skulle jag gärna se en förklaring på.

Att däremot vårt lagbygge är fel sammansattt med diverse märkliga kontraktsskrivningar är ju en annan sak.
Ahlen hade gjort ett minst lika gott jobb som Ölvestad i alla fall och dessutom till mycket mindre lön.

I övrigt håller jag dock med dig. Det saknas spets, inte bredd.

Värst är dock att vi har för många medelspelare som inte presterar efter sina lönekuvert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kall-El skrev:
Ahlen hade gjort ett minst lika gott jobb som Ölvestad i alla fall och dessutom till mycket mindre lön.

I övrigt håller jag dock med dig. Det saknas spets, inte bredd.

Värst är dock att vi har för många medelspelare som inte presterar efter sina lönekuvert.
Glömde Ölve, han har inte rosat marknaden de senaste säsongerna. Man drömmer sig tyvärr ofta tillbaka till svunna tider. Han var grym under de senaste guldåren och på något sätt är det lätt att lura sig att han ska komma tillbaka till samma nivå igen. Jag hoppas verkligen att han fått gå ned rejält i lön, annars är det nära nog skandal.

När det gäller Linkan så tror jag inte den än så länge uteblivna påskriften talar enbart emot en fortsättning. Eftersom han är en av de mest eftertraktade spelarna i Europa borde han väl redan varit klar för en annan klubb ifall han verkligen skulle vilja iväg, eller?
Jag tror och hoppas att skälet till hans väntan är ett försök att höja lönen hos oss vilket han är mycket väl värd.

Nilson är jag däremot mer osäker på, han var riktigt bra i VM och kan nog tyvärr vara på väg till mer penningstarka ligor.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Highwind

Inlägg av Highwind »

Minns jag fel om Nilson proklamerade under 2008 att Ryssland inte var hans grej och att han skulle därifrån denna säsong? Jag kanske blandar ihop det hela med Nisse Ekman.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Highwind skrev:Minns jag fel om Nilson proklamerade under 2008 att Ryssland inte var hans grej och att han skulle därifrån denna säsong? Jag kanske blandar ihop det hela med Nisse Ekman.
Kan stämma. Någon av dem två sa något sånt iallafall!
kapten_zoom

Inlägg av kapten_zoom »

Sebbe G skrev:
Highwind skrev:Minns jag fel om Nilson proklamerade under 2008 att Ryssland inte var hans grej och att han skulle därifrån denna säsong? Jag kanske blandar ihop det hela med Nisse Ekman.
Det var Nisse Ekman.
Steef

Inlägg av Steef »

kapten_zoom skrev:
Sebbe G skrev:
Det var Nisse Ekman.
Jag har för mig att båda 2 sagt nått såntt, men jag kan ju ha fel.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Necrodamus »

Peter Nordström lämnar kaffekokarna.
34 år visserligen men grymt bra!
Användarvisningsbild
Bobban

Inlägg av Bobban »

Necrodamus skrev:Peter Nordström lämnar kaffekokarna.
34 år visserligen men grymt bra!
Om inte ens färjestad vill betala hans lönekrav, så är det nog inget för oss
Det ända han skulle tillföra är att hjälpa oss fylla hovet, med tanke på att han förmodligen skulle sitta där skadad för det mesta

Läste förövrigt att alla spelare i Espoo Blues är fria att gå var dom vill pga dålig ekonomi. Finns det någon där som skulle vara intressant ?

http://www.eliteprospects.com/team.php?team=37
Låst