DIF jagar nytt kapital

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF jagar nytt kapital

Inlägg av Sebbe G »

*Knirre skrev:Som det ser ut just nu så känns det iaf som att konstgjord andning är bättre än ingen andning alls...
Exakt. Inläggen innan kändes lite väl negativa!
Nej det här vänder vi!! :lol:
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Sebbe G skrev:
*Knirre skrev:Som det ser ut just nu så känns det iaf som att konstgjord andning är bättre än ingen andning alls...
Strutsmentalitet med andra ord. Bättre att lyfta blicken över horisonten och inse att vi är jävligt illa ute och även om man lyckas få in 20-25 miljoner kommer vi fortfarande vara den fattigaste klubben i ES.
Klubben läcker pengar på ett sätt som är allt annat än sunt för fortdatt överlevnad.

Så länge man inte får bukt med pengaflödet så kommer man att få kämpa med att klara av elitlincensen även i fortsättningen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Frasse skrev:
Sebbe G skrev:
Strutsmentalitet med andra ord. Bättre att lyfta blicken över horisonten och inse att vi är jävligt illa ute och även om man lyckas få in 20-25 miljoner kommer vi fortfarande vara den fattigaste klubben i ES.
Klubben läcker pengar på ett sätt som är allt annat än sunt för fortdatt överlevnad.

Så länge man inte får bukt med pengaflödet så kommer man att få kämpa med att klara av elitlincensen även i fortsättningen.
Håller med er allihop :wink:

Jag menar, visst har vi ekonomiska problem och händer inget i arenafrågan/publikintresset/lönetak etc. så kommer vi fortsatt ha det mycket jobbigt.

Samtidigt så är det väl knappast fel om vi får in en del extramiljoner, eller?

Jag ser inte riktigt hur dessa två saker skulle stå mot varandra.

Problemet är ju att vi inte kunnat hänga med i de andra klubbarnas ekonomiska utveckling, mycket tack vare vår arenasituation. Men hur vi ska lösa just den frågan diskuteras redan i andra trådar.

Så i dessa kärva tider välkomnar då jag dessa miljoner i väntan på bättre stunder.
Kanske är jag också en ickeflygande fågel? :roll:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Grejen är ju den att de pengar som eventuellt kommer komma in ges ju inte bort till oss utan de används för att låta personer köpa delar av föreningen. Detta till väldigt lågt pris. Det är alltså inte så att vi får pengarna utan vi säljer ut oss billigt för att överleva. Detta lär vi inte kunna hålla på med mycket längre tid heller för snart har vi nått upp till 49% spärren.

Vore kanske bättre om vi skar ner så hårt på lönebudgeten att vi alltid gick plus utan att behöva sälja ut oss. Med tanke på att våra publisiffror ligger rätt lika oavsett resultat på isen kanske detta vore rätt väg att gå. Kanske rent av borde gå ner i Allsvenskan för att få balans på ekonomin. Massor av juniorer samt några trotjänare skulle antagligen kunna hålla en topplats i denna serie samtidigt som vi skulle möta lag som ur publikt intresse skulle vara mycket intressanta.

Kort sagt om vi inte kan få en egen arena eller styra våra matcher helt själva kanske enda räddningen är att börja om med mycketmindre lönekrav och se vad som händer.

Som det ser ut nu kan det i alla fall inte fortgå för då tar det slut snabbare än vad någon anar...
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Finns det någon som vet vad det skulle kosta att köpa Hovet???
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Sebbe G skrev:Finns det någon som vet vad det skulle kosta att köpa Hovet???
En knapp månadslön om man heter Zlatan. :P
Kagen

Inlägg av Kagen »

Hovet ingår ju i Globen Arenorna där även Söderstadion och Globen är med. Hyresavtalet för Globen Arenorna de kommande 14(?) åren ägs av Anshultz Entertainment Group (AEG).

AEG äger i sin tur 49% av Hammarby Fotboll och 13%(?) av Djurgården Hockey.

Djurgården IF äger 65% av Djurgåden Hockey där det nu är aktuellt med ytterligare stora utförsäljningar till bland anda Styrlseledamöterna i Djurgårdens IF Hockey.

Stockholms Stad äger Globen Arenorna.

Jag kan inte vara ensam om att tycka att ägarförhållandena är jävligt röriga här och att det är märkligt när samma grupp både ansvarar för drift, prissätter och köper delar av Djurgården Hockey.

För att köpa loss Hovet måste en deal göras med ägaren Stockholms stad och den som har hyreskontraktet för Arenan - AEG. Nu lär AEG knappast tycka att det är intressant att Djurgården ska få äga Hovet då AEG sitter på hyreskontraktet för Globen också och gör så mång många år till. AEG vill hellre fylla Globen än Hovet, sen om det lag som regelbundet spelar sina matcher där heter Djurgården, Stockholm Vikings eller AIK lär nog kvitta rätt hårt.

Jävla soppa som Djurgården IF Hockey skapat tycker jag.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Highwind

Inlägg av Highwind »

Jag tänker tvärtemot många här. Jag tycker man skall använda dessa miljoner för att höja spelarbudgeten något. Man ska satsa sig ur krisen.

I början på förra säsongen hade vi ökat vårt publiksnitt. Detta berodde på det ökade suget för hockey i Stockholm. När spelet gick åt helvete svek publiken och publiksiffrorarna föll. Hade vi däremot legat ovanför slutspelsstrecket hela säsongen tror jag vi hade fått bättre publiksiffror än 07/08.

När DIF-Fotboll är en stor besvikelse så har DIF-Hockey "chansen" att ta intresse och publik från fotbollen. Men ska intresset bestå måste vi ha ett starkt lag som ligger stablit ovanför slutspelsstrecket.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Highwind skrev:Jag tänker tvärtemot många här. Jag tycker man skall använda dessa miljoner för att höja spelarbudgeten något. Man ska satsa sig ur krisen.

I början på förra säsongen hade vi ökat vårt publiksnitt. Detta berodde på det ökade suget för hockey i Stockholm. När spelet gick åt helvete svek publiken och publiksiffrorarna föll. Hade vi däremot legat ovanför slutspelsstrecket hela säsongen tror jag vi hade fått bättre publiksiffror än 07/08.

När DIF-Fotboll är en stor besvikelse så har DIF-Hockey "chansen" att ta intresse och publik från fotbollen. Men ska intresset bestå måste vi ha ett starkt lag som ligger stablit ovanför slutspelsstrecket.
Jag håller med dig till 100%! Om spelarbudgeten höjs får vi kanske fler "stjärnor" i laget vilket också drar folk till matcherna. Sen när man har börjat få kontroll på ekonomin så tycker jag man ska satsa på en egen arena!!
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

Highwind skrev:När DIF-Fotboll är en stor besvikelse så har DIF-Hockey "chansen" att ta intresse och publik från fotbollen.
Var så goda! Ta Medgångarna bara. Vore det inte för pengarna dom medför så skulle vi själva slänga ut dom.
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Back to the good old days skrev:
Highwind skrev:När DIF-Fotboll är en stor besvikelse så har DIF-Hockey "chansen" att ta intresse och publik från fotbollen.
Var så goda! Ta Medgångarna bara. Vore det inte för pengarna dom medför så skulle vi själva slänga ut dom.
Vadå vi? Låter som det är skillnad på DIF-supporters när du snackar.
Säg den glädje som varar
snobbas

Inlägg av snobbas »

Skriv svar