Exakt. Inläggen innan kändes lite väl negativa!*Knirre skrev:Som det ser ut just nu så känns det iaf som att konstgjord andning är bättre än ingen andning alls...
Nej det här vänder vi!!

Exakt. Inläggen innan kändes lite väl negativa!*Knirre skrev:Som det ser ut just nu så känns det iaf som att konstgjord andning är bättre än ingen andning alls...
Strutsmentalitet med andra ord. Bättre att lyfta blicken över horisonten och inse att vi är jävligt illa ute och även om man lyckas få in 20-25 miljoner kommer vi fortfarande vara den fattigaste klubben i ES.Sebbe G skrev:Exakt. Inläggen innan kändes lite väl negativa!*Knirre skrev:Som det ser ut just nu så känns det iaf som att konstgjord andning är bättre än ingen andning alls...
Nej det här vänder vi!!
Håller med er allihopFrasse skrev:Strutsmentalitet med andra ord. Bättre att lyfta blicken över horisonten och inse att vi är jävligt illa ute och även om man lyckas få in 20-25 miljoner kommer vi fortfarande vara den fattigaste klubben i ES.Sebbe G skrev:Exakt. Inläggen innan kändes lite väl negativa!*Knirre skrev:Som det ser ut just nu så känns det iaf som att konstgjord andning är bättre än ingen andning alls...
Nej det här vänder vi!!
Klubben läcker pengar på ett sätt som är allt annat än sunt för fortdatt överlevnad.
Så länge man inte får bukt med pengaflödet så kommer man att få kämpa med att klara av elitlincensen även i fortsättningen.
En knapp månadslön om man heter Zlatan.Sebbe G skrev:Finns det någon som vet vad det skulle kosta att köpa Hovet???
Jag håller med dig till 100%! Om spelarbudgeten höjs får vi kanske fler "stjärnor" i laget vilket också drar folk till matcherna. Sen när man har börjat få kontroll på ekonomin så tycker jag man ska satsa på en egen arena!!Highwind skrev:Jag tänker tvärtemot många här. Jag tycker man skall använda dessa miljoner för att höja spelarbudgeten något. Man ska satsa sig ur krisen.
I början på förra säsongen hade vi ökat vårt publiksnitt. Detta berodde på det ökade suget för hockey i Stockholm. När spelet gick åt helvete svek publiken och publiksiffrorarna föll. Hade vi däremot legat ovanför slutspelsstrecket hela säsongen tror jag vi hade fått bättre publiksiffror än 07/08.
När DIF-Fotboll är en stor besvikelse så har DIF-Hockey "chansen" att ta intresse och publik från fotbollen. Men ska intresset bestå måste vi ha ett starkt lag som ligger stablit ovanför slutspelsstrecket.
Var så goda! Ta Medgångarna bara. Vore det inte för pengarna dom medför så skulle vi själva slänga ut dom.Highwind skrev:När DIF-Fotboll är en stor besvikelse så har DIF-Hockey "chansen" att ta intresse och publik från fotbollen.
Vadå vi? Låter som det är skillnad på DIF-supporters när du snackar.Back to the good old days skrev:Var så goda! Ta Medgångarna bara. Vore det inte för pengarna dom medför så skulle vi själva slänga ut dom.Highwind skrev:När DIF-Fotboll är en stor besvikelse så har DIF-Hockey "chansen" att ta intresse och publik från fotbollen.