Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

denver13 skrev:Kommer vara Ragge-ålder på honom innan han kikar på att bära vår sköld igen..

http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... djurgarden
Det är mycket tråkigt att han inte är redo att komma hem. Men OM han väljer oss om 2-3 år är det ingen större fara med hans ålder. Daniel har aldrig levt på explosivitet/aggressivitet utan är en lugn och oerhört spelskicklig back som inte kommer att ha problem med tempot i elitserien.
Personligen är han en favoritspelare för mig och den klart spelskickligaste backen vi haft sedan jag började följa hockeyn (80-talets mitt). Därmed inte sagt den bästa backen då vi haft många härliga och olika typer av backar, Väänänen, Th.Eriksson, Nord, Magnusson, Blomsten, Kennholt och nu Ragge.

Däremot har han ju haft en jobbig skada som kan ställa till problem.

Men tusan vad vi skulle vara i behov av honom, drömmer....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jag börjar bli otålig att inget händer. Kollar på Aiks trupp och inser att den just nu är klart i nivå med vår. Och de spelar i allsvenskan.

Kommer varken Mackan Nilsson eller Linkan kommer vi få ett helvete.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Nu ska vi inte överdriva här va? :P Jag anser också att det måste hända något snart börjar bli orolig. Signa Linkan nu! Mackan också då är jag nöjd på forwards sidan kanske eric som ersättare för anger. Sen måste vi förstärka backbesättningen, tråkigt vi missade fransson..
DIF <3
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

-Om man klickar på "Spelare" i menyn ovan så ser man att väldigt många spelare har kontrakt, trots inget externt nyförvärv har skrivit på. Kommer det fler spelare?

– Absolut, vi har 22 spelare under kontrakt, men det saknas två forwards till vår förstafemma och en riktigt bra back. Den kategori spelare vi är ute efter har inga problem att få anbud, de har ofta flera alternativ och därför kan de vänta länge. Men vi har tålamod och kan vänta, det viktiga är att vi känner att det är rätt spelare vi kan få. Vi får se vad som händer framöver.

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=5775

Känns ändå lugnande att de har förstått att vi förutom 2 toppforwards (är Anger avskriven? Kan ju inte vara Mackan som är avskriven iaf, då gråter jag floder) måste ha en riktigt bra back. Hoppas man prioriterar rätt så det blir en back med främst riktigt stabila defensiva egenskaper.

Sen kan man ju iofs spekulera i hur det går om de här pengarna inte trillar in som det varit prat om...
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

De sjuka är att Signar vi Linkan å Anger så har vi exakt samma trupp som förra året! Förutom en ny back för de blir väl inte Schnieder, jag menar hur tänker man då? hur bra gick de förra säsongen? Hoppas Anger intesignar och att Nilson tar hans plats, då bli laget iaf lite Starkare.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

robin_dif skrev:De sjuka är att Signar vi Linkan å Anger så har vi exakt samma trupp som förra året! Förutom en ny back för de blir väl inte Schnieder, jag menar hur tänker man då? hur bra gick de förra säsongen? Hoppas Anger intesignar och att Nilson tar hans plats, då bli laget iaf lite Starkare.
Det är just på den här punkten som jag känner mig väldigt säker på att vi kommer att lyckas bättre i år än förra året. Alla spelare känner varandra bättre och kommunikationen mellan spelarna är bättre från första början. Men Bremberg MÅSTE få ett nytt kontrakt om vi ska lyckas, det är grunden till nästa säsong. Sedan så ser jag helst Marcus Nilsson, men så länge någon av Nilsson och Anger skriver ett kontrakt kommer jag att vara lugn. Det vi inte får glömma är att laget vi har (om Bremberg och Anger/Nilsson) är faktiskt ganska bra. Kom även ihåg att samtliga juniorer kommer att vara snäppet större och starkare nästa säsong, och lyfta sig ordentligt i spelet. Anledningen till att vi missade slutspel förra säsongen var inte pga att laget var för dåligt, det var eftersom vi hade 2 riktiga mesar (Johansson, Monten) som tränare. Dom är visserligen kvar, men med Hårde Hardy som ledare. Hardy kommer att ta oss till slutspel om Bremberg stannar, det är jag helt övertygad om.
Visst hade jag gärna sett Crosby, Sundin, Sakic och allt vad dom nu heter i DIF kommande säsong, men sanningen är den att vi är bättre i nuläget än vad de flesta vill inse.
Nyförvärv är inte allt, kolla på LHC.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Honken

Inlägg av Honken »

sthlm_dif skrev:
robin_dif skrev:De sjuka är att Signar vi Linkan å Anger så har vi exakt samma trupp som förra året! Förutom en ny back för de blir väl inte Schnieder, jag menar hur tänker man då? hur bra gick de förra säsongen? Hoppas Anger intesignar och att Nilson tar hans plats, då bli laget iaf lite Starkare.
Det är just på den här punkten som jag känner mig väldigt säker på att vi kommer att lyckas bättre i år än förra året. Alla spelare känner varandra bättre och kommunikationen mellan spelarna är bättre från första början. Men Bremberg MÅSTE få ett nytt kontrakt om vi ska lyckas, det är grunden till nästa säsong. Sedan så ser jag helst Marcus Nilsson, men så länge någon av Nilsson och Anger skriver ett kontrakt kommer jag att vara lugn. Det vi inte får glömma är att laget vi har (om Bremberg och Anger/Nilsson) är faktiskt ganska bra. Kom även ihåg att samtliga juniorer kommer att vara snäppet större och starkare nästa säsong, och lyfta sig ordentligt i spelet. Anledningen till att vi missade slutspel förra säsongen var inte pga att laget var för dåligt, det var eftersom vi hade 2 riktiga mesar (Johansson, Monten) som tränare. Dom är visserligen kvar, men med Hårde Hardy som ledare. Hardy kommer att ta oss till slutspel om Bremberg stannar, det är jag helt övertygad om.
Visst hade jag gärna sett Crosby, Sundin, Sakic och allt vad dom nu heter i DIF kommande säsong, men sanningen är den att vi är bättre i nuläget än vad de flesta vill inse.
Nyförvärv är inte allt, kolla på LHC.
Helt rätt, Kontinuitet.
Om inte Hardy gör om spelsystemet helt utan bara tillför en dimension till samt kan plocka ur det där lilla extra ur spelarna så tror jag det kan bli bra.
Målvakterna blir ett snäpp bättre samt starkare och mer erfarna juniorer. Men framförallt så kan och hittar spelarna varandra bättre.
Första halvan av förra säsongen omgång 1-27 så låg man sist. 28-55 en sjätte plats.
Omgång 30-50 så låg faktiskt Djurgården på en första plats.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Det behöver ju inte vara negativt vilket några redan varit inne på. Det måste ju vara nära nog unikt om det skulle bli så. Nu blir det säkerligen ett par nya ansikten men det känns ändå tilltalande och förmodligen en god tanke att bygga vidare med laget istället för att som tidigare säsonger byta ut minst halva truppen varje år.

Tänk bara vilken boost truppen får av detta förtroende trots missat slutspel.

Linkan, Mackan samt en vass back ja då kan det bli trevligare än på länge :D
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Fan nu när de sjunkit in så kan de fan bli bra om man tänker efter hur säsongen artade sig , får vi inga skador på viktiga spelare så borde de bli slutspel iaf.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Såg att Patrik Hersley eventuellt var på väg tillbaka till Sverige. Är det någon här som sett honom spela? Han beskrivs som Tung och fysisk i sitt spelsätt, och har ett bra skott.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Remy Lebeau skrev:Såg att Patrik Hersley eventuellt var på väg tillbaka till Sverige. Är det någon här som sett honom spela? Han beskrivs som Tung och fysisk i sitt spelsätt, och har ett bra skott.
Han lär väl hamna i Malmö ändå.
Steffekeff

Vart ska man vända sig om man vill ha en spelare till dif?

Inlägg av Steffekeff »

Hej!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Som sagt, vart ska man vända sig om man vill att en spelare ska börja i Dif?
Det handlar om min kusin Henrik. Han har spelat hockey hela livet så vitt jag vet och är dryga 23 år~. Han spelar just nu i Norge, division 1. Han har även spelat i Lhc juniorer och i The phantoms i (Belgien).
Så jag undrar om det finns nåt sätt att få honom in i Dif?
Jag går nästan på varje match, det skulle vara roligt att se honom med en Dif tröja på sig :).
Han är väldigt bra och slutade ivf på top 20 i skytteligan föra säsongen.
Nå? :P
Användarvisningsbild
Stiff

Re: Vart ska man vända sig om man vill ha en spelare till dif?

Inlägg av Stiff »

Steffekeff skrev:Hej!
Det handlar om min kusin Henrik. Han har spelat hockey hela livet så vitt jag vet och är dryga 23 år~. Han spelar just nu i Norge, division 1. Han har även spelat i Lhc juniorer och i The phantoms i (Belgien).
Jag går nästan på varje match, det skulle vara roligt att se honom med en Dif tröja på sig :).
Haha ja jisses topp 20 norska div 1, det motsvarar säkert div3 här. Maila Järlefelt och hör om han kan ersätta Linkan.
Användarvisningsbild
tdk

Inlägg av tdk »

Stiff skrev:
Haha ja jisses topp 20 norska div 1, det motsvarar säkert div3 här. Maila Järlefelt och hör om han kan ersätta Linkan.
Med en sådan målskytt så är SM-guldet säkrat...
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Steef

Inlägg av Steef »

Stiff skrev:
Min bror spelar också hockey, hans spelar i strömsbros u16 lag, han är back och kom 2 i deras interna utvisningsliga. han kan bli den stjärnback som saknas.- *IRONI*
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Låst